Graspop Metal Meeting 2023

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Ik zat nog even de site van Hellfest door te kijken. Tenacious D en Porcupine Tree had ik persoonlijk wel heel graag nog erbij gehad. Maar wat Machine Gun Kelly daar zo hoog op t affiche doet.. Dan ben ik blij dat we die zijn "misgelopen"
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
873
2.579
Zojuist gelezen dat Gojira in Ierland ineens weer The Art of Dying en Heaviest Matter speelt 😱. Direct toch maar ook nog een ticket gekocht voor de show in Amsterdam, weekje voor Graspop. T gaat me niet overkomen dat ze het in Amsterdam wel spelen, maar op Graspop net als Tilburg vorig jaar 2x niet..
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Ik zat nog even de site van Hellfest door te kijken. Tenacious D en Porcupine Tree had ik persoonlijk wel heel graag nog erbij gehad. Maar wat Machine Gun Kelly daar zo hoog op t affiche doet.. Dan ben ik blij dat we die zijn "misgelopen"
Ja, de mensen die klagen dat Werchter bepaalde rock/metal namen wegkaapt van Graspop, mogen wel een bedankbriefje sturen dat ze ook namen als MGK wegkapen. die waren anders gewoon sub geweest op Graspop.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.060
2.161
Ja, de mensen die klagen dat Werchter bepaalde rock/metal namen wegkaapt van Graspop, mogen wel een bedankbriefje sturen dat ze ook namen als MGK wegkapen. die waren anders gewoon sub geweest op Graspop.
Waarom zou Graspop dat boeken?
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Waarom zou Graspop dat boeken?
Omdat zijn muziek gewoon hetzelfde genre is als The Offspring, Sum 41 etc etc. en hij verschrikkelijk populair is. als werchter niet bestond stond die idioot gewoon op graspop hoor.
 

pidie

Campingartiest
26 okt 2018
95
208
Ik zet het letterlijk net aan omdat die naam me al het vermoeden gaf haha, eerste noten klinken gelijk goed! Dit maakt alweer iets goed :)
331552309_1263697421161743_7519985880750839634_n.jpg

Misschien wel interessant voor de Stoner liefhebbers ik heb een kaartje voor Deventer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
111
239
Op zich vind ik de oorsprong van metalgenres best boeiend. Metal: A Headbanger's Journey vond ik 20 jaar geleden dan ook super interessant. Maar de laatste jaren is het toch onmogelijk om veel van die bands in één genre te plaatsen. De meeste zijn zodanig crossover dat je er 5 labels of meer kunt opplakken. Heel veel genres die elkaar beïnvloeden. En ik ben er fan van. Ze mogen blijven vernieuwen en me blijven verrassen.

Maar de vraag is hoeft dat wel? Ik luister, herbeluister en oordeel dan wel of ik een band goed vind of niet. En de realiteit is dat als ik het beluister op spotify ik geen klik heb met een band of hun sound, maar dat dit na een live optreden hen wel degelijk kan appreciëren en later nog beluister.

 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Metallica
SOAD
Tool
RATM
AC/DC
Een supergroep met een lid uit elk van bovenstaanden
Maar de vraag is natuurlijk: welk lid van elke band gaat dan in die supergroup? Ik zou voor het volgende gaan denk ik:
- Metallica: Robert Trujilo, bas
- SOAD: Serj Tankian, vocals en toetsen
- Tool: Danny Carey, drums en synths
- RATM: Tom Morello, lead guitar
- AC/DC: Angus Young, rhythm guitar
Thoughts?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
212
552
Op zich vind ik de oorsprong van metalgenres best boeiend. Metal: A Headbanger's Journey vond ik 20 jaar geleden dan ook super interessant. Maar de laatste jaren is het toch onmogelijk om veel van die bands in één genre te plaatsen. De meeste zijn zodanig crossover dat je er 5 labels of meer kunt opplakken. Heel veel genres die elkaar beïnvloeden. En ik ben er fan van. Ze mogen blijven vernieuwen en me blijven verrassen.

Maar de vraag is hoeft dat wel? Ik luister, herbeluister en oordeel dan wel of ik een band goed vind of niet. En de realiteit is dat als ik het beluister op spotify ik geen klik heb met een band of hun sound, maar dat dit na een live optredenhen wel degelijk kan appreciëren en later nog beluister.

Dat heb ik ook vaak, live vond ik een band dan echt lekker. Maar in de auto of thuis op de bank skip ik ze heel vaak haha 😂
Sommige muziek moet je ook gewoon live luisteren, met de hele ambiance eromheen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Maar de vraag is natuurlijk: welk lid van elke band gaat dan in die supergroup? Ik zou voor het volgende gaan denk ik:
- Metallica: Robert Trujilo, bas
- SOAD: Serj Tankian, vocals en toetsen
- Tool: Danny Carey, drums en synths
- RATM: Tom Morello, lead guitar
- AC/DC: rhythm guitar
Thoughts?
gewoon newsted opnieuw laten komen :)
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
900
996
Nog even een ballonetje oplaten.
De kans bestaat ering dat graspop een headliner misgelopen is. Moet hij uberhaupt wel vervangen worden. Persoonlijk is dit voor mij al een stacked line up. Heb dan liever dat ze hun geld sparen om volgend jaar net die extra exclusieve band te boeken.
De voorbije jaren hebben ze ook gewoon puur verlies geleden, corona. Dus kan wel helpen om de put te dichten, hoewel dit niet perse nodig is of was.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.495
6.290
Nog even een ballonetje oplaten.
De kans bestaat ering dat graspop een headliner misgelopen is. Moet hij uberhaupt wel vervangen worden. Persoonlijk is dit voor mij al een stacked line up. Heb dan liever dat ze hun geld sparen om volgend jaar net die extra exclusieve band te boeken.
De voorbije jaren hebben ze ook gewoon puur verlies geleden, corona. Dus kan wel helpen om de put te dichten, hoewel dit niet perse nodig is of was.
Dat is ook waarom er gespeculeerd werd dat ze wellicht Disturbed zouden doorschuiven naar die spot. Erg mager als headliner, maar het totaalplaatje blijft top. Al hoop ik toch dat er nog wel iets bij komt, ondanks dat ik het waarschijnlijk niet ga zien :)
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
468
258
Dat is ook waarom er gespeculeerd werd dat ze wellicht Disturbed zouden doorschuiven naar die spot. Erg mager als headliner, maar het totaalplaatje blijft top. Al hoop ik toch dat er nog wel iets bij komt, ondanks dat ik het waarschijnlijk niet ga zien :)
Ze kunnen bv FFDP toevoegen en disturbed doorschuiven als headliner.
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
305
770
Disturbed als headliner zou ik eigenlijk helemaal niet zo erg vinden, wellicht wat mager idd. Verwacht wel veel social media protest als ze dat aankondigen, maar dat verwacht ik bij elke aankondiging want het kan nooit goed :p

Als ik dan nog een wens mag uitspreken: Slaughter to Prevail graag, dit jaar nog of volgend jaar :D
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken