Graspop Metal Meeting 2023

RubenJS

Support act
18 feb 2023
873
2.579
Maar de vraag is natuurlijk: welk lid van elke band gaat dan in die supergroup? Ik zou voor het volgende gaan denk ik:
- Metallica: Robert Trujilo, bas
- SOAD: Serj Tankian, vocals en toetsen
- Tool: Danny Carey, drums en synths
- RATM: Tom Morello, lead guitar
- AC/DC: Angus Young, rhythm guitar
Thoughts?
Klinkt episch. Al had ik Kirk ook wel graag gezien. En dan Tim Commerford op de Bas
 
  • Leuk
Waarderingen: Kneuzer en Dr. Hannibal

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
900
996
Dat is ook waarom er gespeculeerd werd dat ze wellicht Disturbed zouden doorschuiven naar die spot. Erg mager als headliner, maar het totaalplaatje blijft top. Al hoop ik toch dat er nog wel iets bij komt, ondanks dat ik het waarschijnlijk niet ga zien :)
In de laatste twee andkondigingen werd er ook niets gezegd van de nog komende headliner. Als organisatie pak je toch ook nog graag uit met wat misterie en een nog aan te kondigen 'grote' band.
 
  • Thinking
Waarderingen: Dr. Hannibal

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.391
7.884
Dat zou toch eerder andersom zijn.
inderdaad FFDP zou gewoon headlinen in deze situatie.

lijkt me niet dat ze disturbed door zullen schuiven trouwens hoor, dat zie ik echt nooit gebeuren, die dag moet nog gewoon uitverkopen.
dan zullen ze eerder opnieuw 1 van scorpions, deep purple, sabaton, within temptation, volbeat, ffdp op herhaling boeken ofso

die vrijdag is wel echt cursed trouwens, vorig jaar ook al
hopelijk komen ze volgende week gewoon met BMTH, of eventueel nog met A7X al heb ik daar niet veel vertrouwen in
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
873
2.579
In de laatste twee andkondigingen werd er ook niets gezegd van de nog komende headliner. Als organisatie pak je toch ook nog graag uit met wat misterie en een nog aan te kondigen 'grote' band.
Eens, maar zou ook raar zijn als elke dag twee headliners heeft. En de vrijdag maar één (geweldige) headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Somekindofdylan

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Op zich vind ik de oorsprong van metalgenres best boeiend. Metal: A Headbanger's Journey vond ik 20 jaar geleden dan ook super interessant. Maar de laatste jaren is het toch onmogelijk om veel van die bands in één genre te plaatsen. De meeste zijn zodanig crossover dat je er 5 labels of meer kunt opplakken. Heel veel genres die elkaar beïnvloeden. En ik ben er fan van. Ze mogen blijven vernieuwen en me blijven verrassen.

Maar de vraag is hoeft dat wel? Ik luister, herbeluister en oordeel dan wel of ik een band goed vind of niet. En de realiteit is dat als ik het beluister op spotify ik geen klik heb met een band of hun sound, maar dat dit na een live optredenhen wel degelijk kan appreciëren en later nog beluister.

Ik vind heel de discussie over soorten metal leuk te lezen. Maar je hoort iets graag of niet. Zo kan je je uitleven op guns n roses, maar ook het duistere opzoeken van god seed,...

Zolang ze maar alles geven (ook al hangen ze na 10min aan de zuurstof). Zo kan ik de energie van snollebollekes ook appreciëren
Je hoeft inderdaad niet te weten in wat voor genre(s) een band valt om ervan te kunnen genieten.
Omgekeerd wil het ook niet zeggen dat je als je van een bepaald genre houdt, dat je automatisch alle bands erin goed vindt (zo houd ik bv. van melodic death metal bands als In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Soilwork, maar heb ik helemaal niks met At The Gates, ook al worden al die bands vaak in een adem genoemd).

Maar toch hebben al die indelingen in genres, hoe breed of smal ook, hun nut.
Ze creëren toch een zekere orde in alle chaos.
Je kunt het vergelijken met een supermarkt:
Is het per se nodig om producten onder te verdelen in categorieën, en deze bij elkaar te groeperen? Nee, dat is niet per se nodig.
Kun je gewoon blindelings een willekeurig product kopen zonder etiket en thuis beslissen of je het lekker vindt of niet? Ja, dat kan.
Is het verrekte handig als producten correct gelabeld en gegroepeerd zijn? Absoluut!

Of stel we maken met z'n allen (200+) uit dit topic een gezamenlijk uitstapje naar een metalfestival, en één iemand mag bepalen welk festival, zonder dat met de anderen te delen.
Dan zal een deel van de groep een geweldige dag hebben, en een ander deel zich waarschijnlijk rot vervelen (nou ja, in ieder geval muzikaal gezien dan) of in een hoekje wegkruipen. Alleen degenen die het meest breed geörienteerd zijn zullen vrijwel altijd goed zitten. 😉

Ter vergelijk:
b4d7cccc67e08c9964cb77fa09337d40

vs.
1612765635.webp
 
Laatst bewerkt:

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.762
2.463
Je hoeft inderdaad niet te weten in wat voor genre(s) een band valt om ervan te kunnen genieten.
Omgekeerd wil het ook niet zeggen dat je als je van een bepaald genre houdt, dat je automatisch alle bands erin goed vindt (zo houd ik bv. van melodic death metal bands als In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Soilwork, maar heb ik helemaal niks met At The Gates, ook al worden al die bands vaak in een adem genoemd).

Maar toch hebben al die indelingen in genres, hoe breed of smal ook, hun nut.
Ze creëren toch een zekere orde in alle chaos.
Je kunt het vergelijken met een supermarkt:
Is het per se nodig om producten onder te verdelen in categorieën, en deze bij elkaar te groeperen? Nee, dat is niet per se nodig.
Kun je gewoon blindelings een willekeurig product kopen zonder etiket en thuis beslissen of je het lekker vindt of niet? Ja, dat kan.
Is het verrekte handig als producten correct gelabeld en gegroepeerd zijn? Absoluut!

Of stel we maken met z'n allen (200+) uit dit topic een gezamenlijk uitstapje naar een festival, en één iemand mag bepalen welk festival, zonder dat met de anderen te delen.
Dan zal een deel van de groep een geweldige dag hebben, en een ander deel zich waarschijnlijk rot vervelen (nou ja, in ieder geval muzikaal gezien dan) of in een hoekje wegkruipen. Alleen degenen die het meest breed geörienteerd zijn zullen vrijwel altijd goed zitten. 😉

Ter vergelijk:
b4d7cccc67e08c9964cb77fa09337d40

vs.
1612765635.webp
Die Herrie poster ook :ROFLMAO:
Cant See Ken Jeong GIF by nounish ⌐◨-◨


Ik ben fan van @MetalLimbo: 1677231841274.png
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.779
5.395
Ze kunnen bv FFDP toevoegen en disturbed doorschuiven als headliner.
ALS dit al zou gebeuren denk ik niet dat Disturbed wordt doorgeschoven, noch dat FFDP headliner wordt.
Het lijkt me dan het meest logisch om Amon Amarth door te schuiven als headliner, die stonden nota bene vorig jaar nog als headliner op Wacken (al zegt dat ook niet alles natuurlijk).
 
Laatst bewerkt:

MasterJub

Randprogramma
12 okt 2022
229
499
Zojuist gelezen dat Gojira in Ierland ineens weer The Art of Dying en Heaviest Matter speelt 😱. Direct toch maar ook nog een ticket gekocht voor de show in Amsterdam, weekje voor Graspop. T gaat me niet overkomen dat ze het in Amsterdam wel spelen, maar op Graspop net als Tilburg vorig jaar 2x niet..
Denk dat het wel positief is dat ze een headlineslot hebben op Graspop en dus ongeveer even lang zullen spelen als in een zaal. Kans is best aanwezig dat de set gewoon hetzelfde is.
BmtH bijvoorbeeld had vorig jaar een bijna identieke set toen ze headlinede met de set die ze nu spelen in hun zaalshows.
Slipknot zal ook praktisch identiek aan de zaalshow gaan heb ik het idee, door de tijd die ze krijgen. Zelfde voor Parkway Drive met hun show van vorig jaar.
Met Gojira maak ik me daarom niet zoveel zorgen, maar een zekerheid op die 2 oude nummers ga ik niet geven haha.
Daarom ben ik bijv. wel weer blij dat ik Architects gezien heb in Den Bosch, want de kans is bij hen nu wel aanwezig dat ze een uur spelen. Dat zal werk van de laatste 2 albums zijn, misschien een oude goude, maar that's it.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenJS

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.703
4.747
Ik heb zeker niet de wijsheid in pacht. Maar My Dying Bride tijdens de koffie in de Metal Dome is ondenkbaar. Ik dacht trouwens dat ze vorig jaar Graspop aandeden. Hebben ze last-minute gecanceld ofzo?
Ja, maar niet last minute. Toen ze cancelden was er nog geen tijdschema geloof ik, maar ze stonden wel sws al in de marquee
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.552
4.747
Denk dat het wel positief is dat ze een headlineslot hebben op Graspop en dus ongeveer even lang zullen spelen als in een zaal. Kans is best aanwezig dat de set gewoon hetzelfde is.
BmtH bijvoorbeeld had vorig jaar een bijna identieke set toen ze headlinede met de set die ze nu spelen in hun zaalshows.
Slipknot zal ook praktisch identiek aan de zaalshow gaan heb ik het idee, door de tijd die ze krijgen. Zelfde voor Parkway Drive met hun show van vorig jaar.
Met Gojira maak ik me daarom niet zoveel zorgen, maar een zekerheid op die 2 oude nummers ga ik niet geven haha.
Daarom ben ik bijv. wel weer blij dat ik Architects gezien heb in Den Bosch, want de kans is bij hen nu wel aanwezig dat ze een uur spelen. Dat zal werk van de laatste 2 albums zijn, misschien een oude goude, maar that's it.
ik zie dat parkway drive wel wat verschillen heeft tussen hun EU en USA set. en net voor hun EU tour hebben ze ook bijvoorbeeld boneyards op een paar shows gespeeld. Daar kunnen dus wel nog verrassingen in zitten
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
559
755
De afgelopen pagina's gemist dus ik weet niet of het al vermeld is:

Disturbed zegt in een interview de (Amerikaanse ?) festivals over te slaan deze zomer om meer aandacht te besteden aan eigen headline-shows. Blijkbaar zouden ze de volledige productie/show willen bepalen in de hoop meer doorslag te kunnen geven naar de toekomst. Volgens David Draiman zou dit de stap zijn naar het headlinen van festivals omdat ze dan hun hogere gage kunnen investeren in een betere show.
(Interview op youtube)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken