Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
477
261
De afgelopen pagina's gemist dus ik weet niet of het al vermeld is:

Disturbed zegt in een interview de (Amerikaanse ?) festivals over te slaan deze zomer om meer aandacht te besteden aan eigen headline-shows. Blijkbaar zouden ze de volledige productie/show willen bepalen in de hoop meer doorslag te kunnen geven naar de toekomst. Volgens David Draiman zou dit de stap zijn naar het headlinen van festivals omdat ze dan hun hogere gage kunnen investeren in een betere show.
(Interview op youtube)
Ik denk dat disturbed in Amerika ook wel iets grotere status heeft dan hier?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
De afgelopen pagina's gemist dus ik weet niet of het al vermeld is:

Disturbed zegt in een interview de (Amerikaanse ?) festivals over te slaan deze zomer om meer aandacht te besteden aan eigen headline-shows. Blijkbaar zouden ze de volledige productie/show willen bepalen in de hoop meer doorslag te kunnen geven naar de toekomst. Volgens David Draiman zou dit de stap zijn naar het headlinen van festivals omdat ze dan hun hogere gage kunnen investeren in een betere show.
(Interview op youtube)
Was al vermeld idd (zie pagina 717-718).

Ze kiezen er dus blijkbaar voor om dit jaar zoveel mogelijk losse zaalshows te doen.
Dat wil echter niet zeggen dat ze helemaal geen festivals doen dit jaar.
Ze hebben in juni 6 festivals + 3 losse shows in Europa (reken ik Israël voor het gemak even bij), voor de rest doen ze alleen losse shows in Noord-Amerika (april-mei en juli-september).
Mogelijk doen ze die 6 festivals als een soort 'goedmakertje' omdat ze die eerder gecanceld hebben (i.i.g. GMM, die andere 5 weet ik niet 1-2-3)?

1677236739068.png
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.384
Vip tickets donderdag nu ook uitverkocht. Dan zullen de normale donderdag tickets ook wel hard gaan.
Ik ben benieuwd hoe hard het bij Graspop zal gaan. Lees hier in het GnR topic dat de verkoop voor Landgraaf behoorlijk tegenvalt tot nu toe. Wellicht ook vanwege Iron Maiden op dezelfde dag in de Ziggo Dome, dus misschien dat veel Nederlandse fans dan toch een dagje Graspop zullen doen? Gun het Graspop wel dat die dag een beetje vlotjes uitverkoopt nu. Het liep al best aardig op Ghost alleen geloof ik, dus het zou moeten kunnen lukken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Ik ben benieuwd hoe hard het bij Graspop zal gaan. Lees hier in het GnR topic dat de verkoop voor Landgraaf behoorlijk tegenvalt tot nu toe. Wellicht ook vanwege Iron Maiden op dezelfde dag in de Ziggo Dome, dus misschien dat veel Nederlandse fans dan toch een dagje Graspop zullen doen? Gun het Graspop wel dat die dag een beetje vlotjes uitverkoopt nu. Het liep al best aardig op Ghost alleen geloof ik, dus het zou moeten kunnen lukken.
Ik denk dat gewoon weer alles uitverkoopt hoor.
Donderdag zal wel vrij snel gaan, daarna vrijdag, en tenslotte de zondag (wellicht pas vlak voor aanvang festival).
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MarcoReusel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Ik ben benieuwd hoe hard het bij Graspop zal gaan. Lees hier in het GnR topic dat de verkoop voor Landgraaf behoorlijk tegenvalt tot nu toe. Wellicht ook vanwege Iron Maiden op dezelfde dag in de Ziggo Dome, dus misschien dat veel Nederlandse fans dan toch een dagje Graspop zullen doen? Gun het Graspop wel dat die dag een beetje vlotjes uitverkoopt nu. Het liep al best aardig op Ghost alleen geloof ik, dus het zou moeten kunnen lukken.
Ik zie het net inderdaad. Toch wel lullig als t wordt vergeleken met de situatie van Maroon 5, en daar ook nog meer dan genoeg kaarten voor te krijgen zijn ook in de Ziggo.

Dan ben ik toch bang dat Maiden in de ziggo indd en hun concert op Graspop te veel van t goede waren. Frankfurt staat GnR natuurlijk ook nog, dus van Duitse bezoekers hoeven ze t ook niet per se te hebben.

Des te beter dat dan wel zo snel de donderdag VIP tickets na hun aankondiging zijn uitverkocht. Al weet ik niet wat de worp namen van gisteren daar ook nog even in heeft betekend
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Tijd voor een evaluatie van de nieuwe aankondigingen
Airbourne, mits geen overlap pik ik ze zeker mee
Alter Bridge, alleen al Blackbird live horen, zal de donderdag naar een hoger niveau tillen
Bad Wolves, vond ze de vorige passage zeer goed, mits geen overlap zien hoe de nieuwe zanger het doet
Blackgold, niet mijn ding
Cancer Bats, die gitarist van Fever 333 zit weer in deze band dacht ik, heel mss zien, wss niet
Chelsea Grin, wss niet zien
Code Orange, zeer blij mee
Coheed and Cambria, mits geen overlap, geen must
Elegant Weapons, geen muziek van gevonden op spotify
Generation Sex, klinkt veelbelovend
Haken, wss niet zien, al klinkt het oke
Heriot, klinkt zeer goed
Ice Nine Kills, hoogstwss zien
Legion Of Doom, geen muziek van gevonden
Mammoth WVH, niet speciaal
Mimi Barks, live sws slecht
Municipal Waste, oke
My Dying Bride, zeer toffe naam, hopelijk geen te erge clashes
Noctem, klinkt wel oke
Nothing More, luistert fijn weg, maar zullen wel veen interessantere bands gelijktijdig spelen
Palaye Royale, zelfde als hierboven
Planet of Zeus, oke, maar wss nee
Saltatio Mortis, zelfde als hierboven
Skid Row, mits geen overlap meepakken, maar absoluut geen must
Symphony X, klinkt fijn, maar zal wel iets nog fijner tegenover staan
The Distillers, wss niet
Vended, wil ik graag zien
VV, niet speciaal

Al bij al veel extra mooie namen, maar geen idee hoeveel ik er uiteindelijk van zal zien wegens clashes
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.384
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het blokkenschema en de mogelijke clashes nu. Ik ga afwachten tot dat online is om te kijken waar ik nog ruimte heb om wat nieuws te zien voor ik mij gaan inluisteren denk ik, voor ik nog meer dingen ontdek die ik vet vind maar die al tijdens andere must see acts spelen 😅
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.750
4.821
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het blokkenschema en de mogelijke clashes nu. Ik ga afwachten tot dat online is om te kijken waar ik nog ruimte heb om wat nieuws te zien voor ik mij gaan inluisteren denk ik, voor ik nog meer dingen ontdek die ik vet vind maar die al tijdens andere must see acts spelen 😅
Heb gisteren eens alles vluchtig geluisterd in de trein (en op het perron want uiteraard vertraging (love nmbs)), dus dat is al te laat
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.384
Heb gisteren eens alles vluchtig geluisterd in de trein (en op het perron want uiteraard vertraging (love nmbs)), dus dat is al te laat
Haha ja ik heb terwijl ik dit typ ook dat Motionless in White stream concert aan staan om dat eens te checken, dus ik hou me ook niet helemaal aan mijn eigen voornemen. Vette act overigens, voelt als een mix tussen metalcore, industrial, en nu-metal. Komt op het lijstje "checken mits het past" :)
 

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
447
803
Toch een beetje domper gevoel na deze week. Seether graag op graspop gezien en guns & Roses ga ik niet trekken. Coheed en Haken maken nog wel iets goed maar mis beetje wow gevoel. Ik hou van Graspop en ga me ze zeker vermaken maar de hype om te gaan is er wel beetje af ..fijn weekend!
#teamkreator
 

Ghostattack

Gouden Tip
21 feb 2023
314
785
Ik ben ook wel heel benieuwd naar het blokkenschema en de mogelijke clashes nu. Ik ga afwachten tot dat online is om te kijken waar ik nog ruimte heb om wat nieuws te zien voor ik mij gaan inluisteren denk ik, voor ik nog meer dingen ontdek die ik vet vind maar die al tijdens andere must see acts spelen 😅
Ik ben precies andersom, alles luisteren en dan kijken wat ik wil zien.. Is me helaas al te vaak voorgekomen dat ik terug kijk op line-ups van voorgaande jaren en dan ineens namen spot die ik nu fantastisch vind :ROFLMAO: Gewoon compleet gemist omdat ik zo vastgeroest zat in mn muzieksmaak lol
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.054
Ik heb ook eens gekeken hoeveel bands er al zijn dat ik wil zien.
kan alleen maar concluderen dat dit een fantastische line up is
heb voor de grap maar alvast een clashfinder ingevuld, om te zien hoe veel bands ik wil zien en hoe veel clashes ik zal hebben
https://clashfinder.com/s/gmm2023/?user=Loek&
groen is wat ik absoluut niet wil missen, must see
blauw wat ik ook graag zou zien
rood wat ik ook wel zou willen checken maar waar ik waarschijnlijk niet aan toe zal komen
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.384
Aangezien het precieze blokkenschema nog giswerk is, heb ik eerst maar eens op basis van mijn eerste bevindingen een overzichtje op deze manier gemaakt: per dag kijken wat ik a) moet zien, b) graag wil zien maar kan missen voor een must see, of c) wel interesse in heb bij een een gat in mijn spoorboekje.

DonderdagVrijdagZaterdagZondag
Must SeeMust SeeMust SeeMust See
Alter BridgeClutchAntimatterHippotraktor
GhostGojiraDraconianKatatonia
HakenOrange GoblinPantera
Planet of ZeusParkway Drive
Sleeptoken
Slipknot
Soen
Graag zienGraag zienGraag zienGraag zien
1914Amon AmarthSólstafirBilly Talent
Arch EnemyBehemothInsomnium
Carpenter BrutCrowbarKreator
Orbit CultureLegion of DoomLorna Shore
Symphony XMeshuggah
The Winery Dogs
InteresseInteresseInteresseInteresse
As I Lay DyingFinntrollCode OrangeChelsea Grin
At The GatesHeidevolkExodusCoheed and Cambria
EpicaVVFields of the NephilimDieth
Guns n' RosesWatainIn FlamesEluveitie
MardukKorpiklaniHolywood Vampires
MolybaronNoctemMötley Crüe
Motionless in WhiteRancidVoivod
SepticfleshTestament

Best al een flinke lijst zo, denk dat er al niet heel veel ruimte meer over gaat zijn. En best tevreden over de verdeling per dag zo. Donderdag en zaterdag zitten beduidend voller (17 om 16, voor 13 zowel vrijdag als zondag) maar op elke dag genoeg te doen. Ik ben tevreden.

Edit: kleine aanpassingen in de plaatsing van wat namen.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.524
6.384
Supergroup ook weer, had al zo'n vermoeden op basis van de foto en de verder spaarzame info. Van de site van hun label Nuclear Blast:
Judging from its band members’ resumes, the newly-launched ELEGANT WEAPONS will rock ferociously – which includes singer Ronnie Romero (RAINBOW, MSG), guitarist Richie Faulkner (JUDAS PRIEST), bassist Rex Brown (PANTERA, DOWN), and drummer Scott Travis (JUDAS PRIEST). The band will be issuing their full-length debut, Horns for a Halo, in spring 2023, which was produced by Andy Sneap and issued via Nuclear Blast Records.
The over-arching mandate with ELEGANT WEAPONS is to perpetuate the rich legacy of the traditional proto-power metal invented by the heavy metal titans of the ‘70s and ‘80s, most pertinently Richie’s own band, JUDAS PRIEST. And in 2023, fans will finally get to hear what this promising new band sounds like – with the arrival of Horns for a Halo.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken