Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
626
353
lijkt me geen logische conclusie, graspop heeft nog nooit een poster gedeeld met TBA erop geloof ik
doorschuiven van een band naar headliner gaat ook echt niet gebeuren, die dag moet gewoon nog uitverkopen hè. is niet als 2022 waarin er al veel tickets verkocht waren door de gecancelde edtiies. ze zullen de vrijdag ook nog tickets willen verkopen.
als ze in de problemen zitten zullen ze eerder opnieuw sabaton of within temptation opbellen, dan dat ze gewoon geen headliner boeken
Vergeet volbeat niet, dus kandidaten genoeg die in d ebuurt touren
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Zit er niet gewoon achteraf ook enige logica in als ze nu na de shows van BMTH hen na t weekend bekend maken en dat ze het nu t zo uitkomt hebben gecombineerd met de tour bekendmaking van GnR?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Vergeet volbeat niet, dus kandidaten genoeg die in d ebuurt touren
Evanescence is ook nog altijd een (nood?)optie, die hebben nog maar alleen RaR/RiP en Download op de planning in Europa deze zomer.
Zal zeker niet de eerste keus zijn van GMM, anders waren ze allang aangekondigd, en of ze Evanescence opnieuw op de bovenste rij van het affiche durven neerzetten na de 'degradatie' van 2017, betwijfel ik.

Maar ik ga er nog steeds van uit dat ze gewoon de geplande headliner (*kuch*A7X*kuch) aan zullen kondigen, maar dat ze nog even moeten wachten (net als met GnR).
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Evanescence is ook nog altijd een (nood?)optie, die hebben nog maar alleen RaR/RiP en Download op de planning in Europa deze zomer.
Zal zeker niet de eerste keus zijn van GMM, anders waren ze allang aangekondigd, en of ze Evanescence opnieuw op de bovenste rij van het affiche durven neerzetten na de 'degradatie' van 2017, betwijfel ik.

Maar ik ga er nog steeds van uit dat ze gewoon de geplande headliner (*kuch*A7X*kuch) aan zullen kondigen, maar dat ze nog even moeten wachten (net als met GnR).
toch heb ik veel liever Evanescence dan een headliner op herhaling.
we zullen er in ieder geval volgende week wel achter komen of ze BMTH geboekt hebben lijkt me
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.004
9.005
Ik ben er nog steeds van overtuigd dat het BMTH gaat worden en dat de shows in België en Nederland inderdaad de reden is dat ze nog niet zijn aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
nope, het enige wat ze hebben gezegd is ergens in een insta bericht: start of a big year of zoiets
Voor mij is het meer een optelsom:
- hebben al 5 jaar niet meer opgetreden
- hebben vorig jaar GMM afgezegd
- zijn een GMM-huisband
- album is na een moeizaam proces bijna af
- zou uitblijven van aankondiging prima verklaren
- kondigen een 'big/great/huge year' aan (weet niet meer de exacte bewoordingen)
- hebben pas 2 festivals in de VS in mei aangekondigd
- zijn groot en populair genoeg om op een korte termijn een tour aan te kondigen en genoeg tickets te verkopen
- kunnen gemakkelijk een of enkele festivals combineren met een reeks losse concerten in grote zalen
- 'passen' perfect in het laatste headliner-slot (beter dan BMTH imho)
- een van de weinige namen die het eliminatieproces van headliners nog heeft overleefd

Natuurlijk nog steeds speculatief allemaal, maar ik zie niet in waarom ze niet nog een wereldtour kunnen aankondigen (mei festivals VS, juni-juli festivals/zalen Europa, augustus-??? zalen Noord-Amerika).
Bovendien zijn de argumenten vóór BMTH niet bepaald beter.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.697
6.886
Voor mij is het meer een optelsom:
- hebben al 5 jaar niet meer opgetreden
- hebben vorig jaar GMM afgezegd
- zijn een GMM-huisband
- album is na een moeizaam proces bijna af
- zou uitblijven van aankondiging prima verklaren
- kondigen een 'big/great/huge year' aan (weet niet meer de exacte bewoordingen)
- hebben pas 2 festivals in de VS in mei aangekondigd
- zijn groot en populair genoeg om op een korte termijn een tour aan te kondigen en genoeg tickets te verkopen
- kunnen gemakkelijk een of enkele festivals combineren met een reeks losse concerten in grote zalen
- 'passen' perfect in het laatste headliner-slot (beter dan BMTH imho)
- een van de weinige namen die het eliminatieproces van headliners nog heeft overleefd

Natuurlijk nog steeds speculatief allemaal, maar ik zie niet in waarom ze niet nog een wereldtour kunnen aankondigen (mei festivals VS, juni-juli festivals/zalen Europa, augustus-??? zalen Noord-Amerika).
Bovendien zijn de argumenten vóór BMTH niet bepaald beter.
Tja, ze kunnen net zo goed later in het jaar een grote zaaltour doen. Als ze in juni al in Europa zouden gaan touren zou ik niet weten waarom er nog helemaal niks over aangekondigd is, eerlijk gezegd.

En de argumenten voor BMTH zijn wel degelijk een stuk beter vind ik, gewoon puur omdat die wel al in de buurt touren, en nergens door uitgesloten worden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Persoonlijk hoop ik vooral dat het BMTH of Avenged Sevenfold wordt, zou ik allebij hele fijne headliners vinden.

Ben het verder eens met @jamel en @Dr. Hannibal dat BMTH een grotere kans heeft.

Ik zie het persoonlijk niet meer gebeuren dat Avenged Sevenfold zo laat nog een Europese tour aankondigd. Ze kunnen ook niet hun 2022 tour inhalen, want ieder festival dat ze geboekt had in 2022 heeft al zijn headliners al. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat A7X in 2024 een uitgebreide Europese festival tour zal doen, want er zullen veel metal festivals zijn die die band willen boeken als headliner. Vooral met nieuw album en nieuwe show.

Hoe Graspop voor deze editie programmeert, met het nemen van meer risico's, jongere headliners, en heel veel metalcore, zou wel aansluiten bij het boeken van een headliner als BMTH.

Ik zie BMTH zeker niet als zekerheid, want het blijft een riskante boeking, ik hoop heel erg dat Graspop de ballen heeft en laat zien dat ze klaar zijn voor de nieuwe generatie van headliners.
 

Parfex

Randprogramma
23 feb 2023
204
400
A7X spelen wel op Rockville (18 mei).
Dus ofwel is dat de start van een grootse tour in de US, ofwel steken ze toch de grote plas over.
Slipknot & Pantera staan ook op die line-up dus het behoort alleszins tot de mogelijkheden.

Voorwaarde is wel dat ze snel met dat nieuwe album komen!

Sowieso lijken ze samen met BMTH dé kanshebbers.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
Tja, ze kunnen net zo goed later in het jaar een grote zaaltour doen. Als ze in juni al in Europa zouden gaan touren zou ik niet weten waarom er nog helemaal niks over aangekondigd is, eerlijk gezegd.

En de argumenten voor BMTH zijn wel degelijk een stuk beter vind ik, gewoon puur omdat die wel al in de buurt touren, en nergens door uitgesloten worden.
Tuurlijk zou A7X pas in het najaar of volgend jaar naar Europa kunnen komen, en tuurlijk is BMTH een mogelijkheid als headliner van GMM.

Maar voor mijn gevoel 'klopt' het gewoon niet helemaal. Als je vorig jaar had voorgesteld dat BMTH en Gojira samen een dag zouden headlinen (plus Parkway Drive nog een andere), zou je waarschijnlijk weggelachen worden..

Qua datums is het inderdaad nog wel mogelijk, maar anderhalve week na GMM zijn ze al aan een intensieve tour door de VS begonnen (ik weet niet hoeveel tijd/rust gebruikelijk is bij zo'n verplaatsing).
En er is geen Europees optreden meer na GMM gepland, wat een optreden op GMM geloofwaardiger zou maken.
Voor GMM hebben ze enkel 2 festivals en 2 arenashows gepland, die al een tijdje bekend zijn:

1677266223453.png

Waarom had GMM ze dan niet ook gelijk met die festivals bekend kunnen maken?
Waarom zouden ze daarvoor eerst 2 uitverkochte inhaalconcerten in Amsterdam en Antwerpen moeten afwachten? Er zitten immers ook 3 Duitse (en een Zwitserse) shows tussen die inhaaldata, maar dat heeft RaR/RiP er ook niet van weerhouden om ze aan te kondigen.

1677266102304.png

Al met al durf ik geen enkele kandidaat een kans van groter dan 50% te geven, maar ik zie ook niet waarom de kans van BMTH groter zou zijn dan die van A7X, daarvoor spreken er ook teveel argumenten tegen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken