Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Persoonlijk hoop ik vooral dat het BMTH of Avenged Sevenfold wordt, zou ik allebij hele fijne headliners vinden.
Idem, met een voorkeur voor A7X. šŸ˜‰

Ik zie het persoonlijk niet meer gebeuren dat Avenged Sevenfold zo laat nog een Europese tour aankondigd. Ze kunnen ook niet hun 2022 tour inhalen, want ieder festival dat ze geboekt had in 2022 heeft al zijn headliners al. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat A7X in 2024 een uitgebreide Europese festival tour zal doen, want er zullen veel metal festivals zijn die die band willen boeken als headliner. Vooral met nieuw album en nieuwe show.
Het een sluit het ander toch niet uit?
Ze kunnen toch zowel dit jaar een of enkele festivals, aangevuld met een reeks zaalshows doen, en dan in 2024 nog een hoop festivals doen (waarbij ze GMM/Belgiƫ overslaan of bv. op Lokerse Feesten staan)?
Wellicht hebben ze zich wel bij festivals (met name de gecancelde) aangeboden met de keus: 2023 of 2024.
GMM zou in dat geval misschien de enige zijn die voor de 1e optie heeft gekozen, wat zowel een nadeel (lang wachten met aankondigen) als een voordeel (exclusiviteit) zou opleveren.

Hoe Graspop voor deze editie programmeert, met het nemen van meer risico's, jongere headliners, en heel veel metalcore, zou wel aansluiten bij het boeken van een headliner als BMTH.

Ik zie BMTH zeker niet als zekerheid, want het blijft een riskante boeking, ik hoop heel erg dat Graspop de ballen heeft en laat zien dat ze klaar zijn voor de nieuwe generatie van headliners.
Ik moedig het ook aan dat GMM jonger en risicovoller programmeert, wat ze nu al hebben gedaan.
Een band als BMTH erbij lijkt mij echter weer net een stapje te ver voor GMM.
Wat dat betreft zou die aankondiging mij wel positief verrassen!
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.407
Tuurlijk zou A7X pas in het najaar of volgend jaar naar Europa kunnen komen, en tuurlijk is BMTH een mogelijkheid als headliner van GMM.

Maar voor mijn gevoel 'klopt' het gewoon niet helemaal. Als je vorig jaar had voorgesteld dat BMTH en Gojira samen een dag zouden headlinen (plus Parkway Drive nog een andere), zou je waarschijnlijk weggelachen worden..

Qua datums is het inderdaad nog wel mogelijk, maar anderhalve week na GMM zijn ze al aan een intensieve tour door de VS begonnen (ik weet niet hoeveel tijd/rust gebruikelijk is bij zo'n verplaatsing).
En er is geen Europees optreden meer na GMM gepland, wat een optreden op GMM geloofwaardiger zou maken.
Voor GMM hebben ze enkel 2 festivals en 2 arenashows gepland, die al een tijdje bekend zijn:

Bekijk bijlage 4154

Waarom had GMM ze dan niet ook gelijk met die festivals bekend kunnen maken?
Waarom zouden ze daarvoor eerst 2 uitverkochte inhaalconcerten in Amsterdam en Antwerpen moeten afwachten? Er zitten immers ook 3 Duitse (en een Zwitserse) shows tussen die inhaaldata, maar dat heeft RaR/RiP er ook niet van weerhouden om ze aan te kondigen.

Bekijk bijlage 4153

Al met al durf ik geen enkele kandidaat een kans van groter dan 50% te geven, maar ik zie ook niet waarom de kans van BMTH groter zou zijn dan die van A7X, daarvoor spreken er ook teveel argumenten tegen.
Ik zie in dat tourschema prima ruimte voor Graspop. En dat ze misschien al lang bekend gemaakt hadden kunnen worden is niet echt een argument tegen vind ik, gebeurt best vaak dat een festival later nog een naam toevoegt die al lang en breed overal bekend gemaakt is.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Ik zie in dat tourschema prima ruimte voor Graspop. En dat ze misschien al lang bekend gemaakt hadden kunnen worden is niet echt een argument tegen vind ik, gebeurt best vaak dat een festival later nog een naam toevoegt die al lang en breed overal bekend gemaakt is.
Ja, maar het komt net zo goed voor dat Amerikaanse bands Europese tours pas laat aankondigen. ;)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.857
Denk niet dat dat in dezelfde prijscategorie zal zitten, en het hoeft niet exclusief te zijn (geweest), hĆØ?
Er zijn 0 festivals die nog een plek beschikbaar hebben en een festival exclusive van zoĀ“n grote naam is sws duur. Ik hoop persoonlijk ook meer op hen en als het gebeurt, ben ik zeer blij. Op dit moment is er gewoon echt minder kans op hen dan op BMTH
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Er zijn 0 festivals die nog een plek beschikbaar hebben en een festival exclusive van zoĀ“n grote naam is sws duur. Ik hoop persoonlijk ook meer op hen en als het gebeurt, ben ik zeer blij. Op dit moment is er gewoon echt minder kans op hen dan op BMTH
Ook al zijn er nu geen festivals (buiten GMM) meer die een plek beschikbaar hebben, wil dat niet zeggen dat er geen andere festivals geweest zijn die de kans hadden om ze te boeken.
Als GMM dat in een vroeg stadium heeft gedaan, toen nog geen sprake was van exclusiviteit, dan kan A7X toch niet ineens meer geld gaan vragen voor exclusiviteit omdat die andere festivals toevallig zijn afgehaakt bij onderhandelingen?

Voor mij zitten ze qua kans dicht bij elkaar, maar geef ik het voordeel nog steeds aan A7X, zolang we geen nieuwe informatie van een van beide bands hebben. :)
 
Laatst bewerkt:

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Ik snap het A7X verhaal niet echt. Er is geen enkele basis om te denken dat ze exclusief op Graspop gaan staan. Ze hebben inderdaad een show in Amerika, maar dat zegt weinig vind ik.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn dat bv: Volbeat, Within Temptation of Evanescence grotere kans hebben dan A7X.

De grootste kans blijft voor mij ook BMTH.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.407
Ook al zijn er nu geen festivals (buiten GMM) meer die een plek beschikbaar hebben, wil dat niet zeggen dat er geen andere festivals geweest zijn die de kans hadden om ze te boeken.
Als GMM dat in een vroeg stadium heeft gedaan, toen nog geen sprake was van exclusiviteit, dan kan A7X toch niet ineens meer geld gaan vragen voor exclusiviteit omdat die andere festivals toevallig zijn afgehaakt bij onderhandelingen?

Voor mij zitten ze qua kans dicht bij elkaar, maar geef ik het voordeel nog steeds aan A7X, zolang we geen nieuwe informatie van een van beide bands hebben. :)
Dus je denkt dat A7x een volledige festivaltour wilde doen, maar dat niemand ze wilde hebben behalve Graspop?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Cooman666

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.529
6.407
Ik snap het A7X verhaal niet echt. Er is geen enkele basis om te denken dat ze exclusief op Graspop gaan staan. Ze hebben inderdaad een show in Amerika, maar dat zegt weinig vind ik.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn dat bv: Volbeat, Within Temptation of Evanescence grotere kans hebben dan A7X.

De grootste kans blijft voor mij ook BMTH.
Hier ben ik het helaas mee eens ja.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.662
3.386
Wat ik me dan afvraag is waarom je dan eerst het pakket met 28 namen zou aankondigen en erna nog een controversiƫle en kleine headliner. Kon je dit dan niet beter andersom doen? Echt een hype gaat BMTH niet meer opleveren.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.768
4.857
Wat ik me dan niet afvraag is waarom je dan eerst het pakket met 28 namen zou aankondigen en erna nog een controversiƫle en kleine headliner. Kon je dit dan niet beter andersom doen? Echt een hype gaat BMTH niet meer opleveren.
Er zijn meer dan genoeg fans van BMTH, die heel blij zullen zijn met een headlineshow van hun favoriete band
 
  • Leuk
Waarderingen: WOOOSH en MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Ik snap het A7X verhaal niet echt. Er is geen enkele basis om te denken dat ze exclusief op Graspop gaan staan. Ze hebben inderdaad een show in Amerika, maar dat zegt weinig vind ik.

Ik denk dat we realistisch moeten zijn dat bv: Volbeat, Within Temptation of Evanescence grotere kans hebben dan A7X.

De grootste kans blijft voor mij ook BMTH.
Ik zeg niet dat het exclusief is, dat zeggen anderen.
Als er een reeks losse concerten bij komen, is het niet meer echt exclusief, ook al ben je dan het enige festival, toch?
Volgens mij zijn er vaak genoeg Amerikaanse bands/artiesten geweest die een zaaltour combineren met een of enkele festivals, omdat dat toevallig zo uit komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Dus je denkt dat A7x een volledige festivaltour wilde doen, maar dat niemand ze wilde hebben behalve Graspop?
Ik heb het ook nooit gehad over een volledige festivaltour, maar over een zaaltour aangevuld met een of enkele festivals, en dan met name de gecancelde.
En mogelijk was GMM de enige die daar nog plek (en geld?) voor had.
Natuurlijk willen die andere festivals hen ook hebben, anders hadden ze ze niet al eerder geboekt.
Maar er kunnen andere redenen zijn waardoor ze ze niet konden boeken dit jaar, en ze daarom in 2024 willen boeken.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Er zijn meer dan genoeg fans van BMTH, die heel blij zullen zijn met een headlineshow van hun favoriete band
Maar dan hadden ze ze ook al weken of maanden eerder kunnen aankondigen?
Wat is er zo speciaal aan BMTH dat ze nog later dan het grote GnR worden aangekondigd?
Misschien is er vast een reden hoor, maar ik kan ze niet bedenken..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken