Idem, met een voorkeur voor A7X.Persoonlijk hoop ik vooral dat het BMTH of Avenged Sevenfold wordt, zou ik allebij hele fijne headliners vinden.
Het een sluit het ander toch niet uit?Ik zie het persoonlijk niet meer gebeuren dat Avenged Sevenfold zo laat nog een Europese tour aankondigd. Ze kunnen ook niet hun 2022 tour inhalen, want ieder festival dat ze geboekt had in 2022 heeft al zijn headliners al. Het lijkt me meer waarschijnlijk dat A7X in 2024 een uitgebreide Europese festival tour zal doen, want er zullen veel metal festivals zijn die die band willen boeken als headliner. Vooral met nieuw album en nieuwe show.
Ze kunnen toch zowel dit jaar een of enkele festivals, aangevuld met een reeks zaalshows doen, en dan in 2024 nog een hoop festivals doen (waarbij ze GMM/België overslaan of bv. op Lokerse Feesten staan)?
Wellicht hebben ze zich wel bij festivals (met name de gecancelde) aangeboden met de keus: 2023 of 2024.
GMM zou in dat geval misschien de enige zijn die voor de 1e optie heeft gekozen, wat zowel een nadeel (lang wachten met aankondigen) als een voordeel (exclusiviteit) zou opleveren.
Ik moedig het ook aan dat GMM jonger en risicovoller programmeert, wat ze nu al hebben gedaan.Hoe Graspop voor deze editie programmeert, met het nemen van meer risico's, jongere headliners, en heel veel metalcore, zou wel aansluiten bij het boeken van een headliner als BMTH.
Ik zie BMTH zeker niet als zekerheid, want het blijft een riskante boeking, ik hoop heel erg dat Graspop de ballen heeft en laat zien dat ze klaar zijn voor de nieuwe generatie van headliners.
Een band als BMTH erbij lijkt mij echter weer net een stapje te ver voor GMM.
Wat dat betreft zou die aankondiging mij wel positief verrassen!
Laatst bewerkt: