Graspop Metal Meeting 2023

Als ik t zo lees zou ik Evanescence eigenlijk ook wel leuk vinden, maar kan je t verkopen om die boven Disturbed etc. te zetten?
Lijkt me wel toch. Stonden in 2017 ook al boven bands als Sabaton en FFDP op het affiche, die ook als kleine headliners gezien worden inmiddels. Disturbed heeft nog nooit zo hoog op het affiche gestaan geloof ik...

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Ties23
Over 2017 gesproken, ik zie dat Coheed and Cambria toen rond 16:00 in de Metal Dome speelden. Op Hellfest staan ze als een van de grootste acts op Mainstage 1 dit jaar. Zijn die enorm gegroeid, of in Frankrijk gewoon veel populairder? Ik vind het wel een interessante act maar ik ken ze eigenlijk nauwelijks.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Over 2017 gesproken, ik zie dat Coheed and Cambria toen rond 16:00 in de Metal Dome speelden. Op Hellfest staan ze als een van de grootste acts op Mainstage 1 dit jaar. Zijn die enorm gegroeid, of in Frankrijk gewoon veel populairder? Ik vind het wel een interessante act maar ik ken ze eigenlijk nauwelijks.
Ik heb het gevoel dat ze op Hellfest sneller kleinere acts een goede plek op de main stage geven.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel
Ik heb het gevoel dat ze op Hellfest sneller kleinere acts een goede plek op de main stage geven.
Kan hoor. Ik vond het verschil tussen de Metal Dome en Mainstage wel flink. Maar ik zie nu dat Motionless In White en Code Orange daar bijvoorbeeld ook op de mainstage staat dit jaar, terwijl ze de laatste keer op Graspop beide Jupiler Stage speelden. Ben benieuwd waar Graspop deze acts dit jaar neer gaat zetten.

Wat me ook opvalt aan de Hellfest poster is dat Candlemass dan weer een middenpositie op het een na kleinste podium krijgt. Dacht toch dat die de laatste keer op Graspop nog wel een nette Marquee spot kregen. Maar die hebben ze dit jaar helaas helemaal links laten liggen in Dessel...

Kan hoor. Ik vond het verschil tussen de Metal Dome en Mainstage wel flink. Maar ik zie nu dat Motionless In White en Code Orange daar bijvoorbeeld ook op de mainstage staat dit jaar, terwijl ze de laatste keer op Graspop beide Jupiler Stage speelden. Ben benieuwd waar Graspop deze acts dit jaar neer gaat zetten.
Die 2 zijn wel groter geworden itt tot Coheed & Cambria heb ik het gevoel

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Dat klinkt logisch, al zie ik ze op Graspop nog niet gelijk op main staan. Maar het ging me er vooral om waar Coheed terecht zou komen. Ik denk toch ook aan de Marquee voor hen op Graspop eigenlijk, niet op main.
Coheed denk ik idd marquee, Code Orange laat op JS (mss vroeg main), Motionless In White verwacht ik wel bijna sws op de main

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Kom net van Heidevolk in Baroeg. Dikke aanrader voor alle liefhebbers van de betere folk metal. Zowel goed in de samenzang rondom het kampvuur als de dikke metalriff met dubbele basdrum. Dikke sfeer. Wordt een gegarandeerd feestje.

Tof!!

Ik kom net terug van een concert van Paul de Leeuw. De kans dat hij dit jaar op Graspop staat, lijkt me niet zo groot.

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de laatste headliner in het rijtje Bring me the horizon, five finger death punch, evanescence, within Temptation zal zitten maar hoe langer hoe meer ik denk dat het gewoon ffdp als noodoplossing zal zijn en dat ze zo lang wachten omdat ze toch nog iets anders proberen uit de brand te slepen
Mag toch echt hopen dat Graspop een beetje inzicht heeft in wat het publiek vond van vorig jaar FFDP; zeer matig tot sommige momenten duidelijk ondermaats. Letterlijk het enige optreden waar ik ben weggelopen omdat het gewoon zo slecht was

Zoiets zal het wel worden:

kanshebbers: BMTH, A7X, Evanescence
headliner op herhaling: FFDP, Wiithin Temptation, Sabaton, Scorpions, Deep Purple, Volbeat
Sabaton: Graspop said they "aren't on the line up" when sharing their mini documentary a few weeks ago.

Volbeat: already busy on Friday

Scorpions: highly unlikely because they are super old and have a show in Estonia the next day

Crowbar is met nog een luistersessie vanavond ook vol overtuiging de categorie "must see" binnen gedonderd trouwens. Wordt een heerlijk stoner sludge dagje zo, die vrijdag. Dit is toch gewoon heel erg fijn:

Dat hele album zal je vast kunnen waarderen, mocht je het nog niet volledig beluisterd hebben. Ik stip in ieder geval 'Will That Never Dies' aan, zo'n verslavende riff.

Tof!!

Ik kom net terug van een concert van Paul de Leeuw. De kans dat hij dit jaar op Graspop staat, lijkt me niet zo groot.
Ik ben terug van een concert van Wardruna. De kans dat zij dit jaar.... Oh never mind. 😒
Er was veel metalgetint volk en ze vonden ons alvast wel een fijn publiek. Erg benieuwd hoe dat op werchter gaat overkomen, al zal ik het zelf niet zien.

• Leuk
Waarderingen: Jamel en Joslittel

Users who are viewing this thread