Graspop Metal Meeting 2023

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Wel opvallend hoe vastgeroest sommigen al lijken in de verwachting dat het BMTH gaat worden.
Doet me toch ook weer een beetje aan de Metallica-deceptie terug denken (en ja, daar deed ik ook vrolijk aan mee)... 😅 :censored:;)
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Er zijn meer dan genoeg fans van BMTH, die heel blij zullen zijn met een headlineshow van hun favoriete band
Ik denk dat je vooral een band wil waarbij ook de niet-fans blijven staan, zodat je niet met een wei zit waar het alleen vooraan goed gevuld is. Misschien is dat BMTH, maar er zijn een hoop bands waar dat een zekerheidje is en daar hoort BMTH niet bij.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Wel opvallend hoe vastgeroest sommigen al lijken in de verwachting dat het BMTH gaat worden.
Doet me toch ook weer een beetje aan de Metallica-deceptie terug denken... 😅 :censored:;)
Ik ben het er wel mee eens dat BMTH niet de meest logische boeking is, alleen vind ik a7x ook niet logisch meer op dit moment
mijn focus op BMTH omdat ik eigenlijk geen enkele andere kanshebber zie, die die spot wel kan invullen. en wellicht een beetje hoop want ik wil ze heel graag een keer zien
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.534
6.444
Wel opvallend hoe vastgeroest sommigen al lijken in de verwachting dat het BMTH gaat worden.
Doet me toch ook weer een beetje aan de Metallica-deceptie terug denken (en ja, daar deed ik ook vrolijk aan mee)... 😅 :censored:;)
Aan de andere kant zaten we net zo vast geroest in GnR en die staan er nu gewoon. Metallica was altijd wel iets meer wishful thinking. Net als jij nu denk ik met A7x doet. Maar de kans bestaat hoor. Ik laat me graag verrassen.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Ook maar weer eens een update gemaakt, toch aardig wat nieuwe namen met stip op hoge plekken, hele mooie worp dus:

Donderdag
1 Ghost
2 Orbit Culture
3 My Dying Bride
4 Arch Enemy
5 Epica
6 Molybaron
7 Evergrey
8 Cradle Of Filth
9 Symphony X
10 Haken

Vrijdag
1 Amon Amarth
2 Airbourne
3 Disturbed
4 Delain
5 Heidevolk
6 Gojira
7 Behemoth
8 Meshuggah
9 Finntroll
10 Fever 333


Zaterdag
1 Draconian
2 Parkway Drive
3 Rancid
4 Skindred
5 In Flames
6 Fields of the Nephilim
7 Sólstafir
8 Korpiklaani
9 Soen
10 Antimatter

Zondag
1 Lorna Shore
2 Coheed And Cambria
3 Def Leppard
4 Deathstars
5 Bloodywood
6 Eluveitie
7 Avatar
8 Generation Sex
9 Hippotraktor
10 Insomnium

Totaal
1 Draconian
2 Ghost
3 Parkway Drive
4 Orbit Culture
5 My Dying Bride
6 Rancid
7 Amon Amarth
8 Lorna Shore
9 Airbourne
10 Arch Enemy
11 Epica
12 Skindred
13 Disturbed
14 Molybaron
15 Evergrey
16 Delain
17 Heidevolk
18 Cradle Of Filth
19 Coheed And Cambria
20 Symphony X
21 Haken
22 Def Leppard
23 Deathstars
24 In Flames
25 Bloodywood
26 Eluveitie
27 Avatar
28 Generation Sex
29 Fields of the Nephilim
30 Gojira

Eerste keer
1 Draconian
2 Parkway Drive
3 Orbit Culture
4 Rancid
5 My Dying Bride
6 Amon Amarth
7 Molybaron
8 Evergrey
9 Heidevolk
10 Coheed And Cambria
11 Symphony X
12 Deathstars
13 In Flames
14 Generation Sex
15 Fields of the Nephilim
 
Laatst bewerkt:

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
het zou natuurlijk ook wel logischer zijn om dit bij de Belgische show te doen :)
Hoe was het?
Jaa dat lijkt mij ook. Heerlijke show, leunen tegenwoordig ook erg op visuele aspecten. Het is dat ik Post Human: Survival Horror ook een heerlijke EP vind, want verder vooral de 'poppy' meezing hits. ALS het op Graspop ook zo'n show wordt ben ik erg benieuwd hoe het ontvangen wordt... Vorige tour deden ze tenminste een heavy medley van oudere albums. Toen ging ik los en waren alle jonge meiden juist even stil 😂
 

Rock is alive

Campingartiest
18 jun 2021
50
103
België is toch uitverkocht? Geloof dat de theorie was dat ze het niet wilden bekendmaken voordat ze in Amsterdam spelen. Gezien die niet uitverkocht was.
Het is dan niet uitverkocht maar wel voller dan ik dacht. Nog een paar nummers om Graspop aan te kondigen (steeds minder verwachtingen, wat al zowat nul was)
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.439
Aan de andere kant zaten we net zo vast geroest in GnR en die staan er nu gewoon. Metallica was altijd wel iets meer wishful thinking. Net als jij nu denk ik met A7x doet. Maar de kans bestaat hoor. Ik laat me graag verrassen.
Misschien is het wel deels wishful thinking van mij inderdaad (hoewel ik zoals gezegd ook best tevreden zou zijn met BMTH).
Maar toch zie ik (met de meest objectieve blik die ik kan opbrengen) als ik alle voors en tegens voor beide bands afweeg, (iets) zwaardere argumenten vóór A7X en tégen BMTH.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.641
4.950
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de laatste headliner in het rijtje Bring me the horizon, five finger death punch, evanescence, within Temptation zal zitten maar hoe langer hoe meer ik denk dat het gewoon ffdp als noodoplossing zal zijn en dat ze zo lang wachten omdat ze toch nog iets anders proberen uit de brand te slepen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Cooman666

Campingartiest
2 nov 2022
89
213
Volbeat heeft ook een interessante piste. Hun voorprogramma (Skindred en Bad Wolves) van de show in december staat reeds op Graspop. Wie weet heeft Graspop dit pakket ook geboekt?

Ik weet het, het is een longshot maar iedereen is hier precies een beetje aan het doordraaien 😆
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Ties23

Randprogramma
7 nov 2022
111
212
Als ik t zo lees zou ik Evanescence eigenlijk ook wel leuk vinden, maar kan je t verkopen om die boven Disturbed etc. te zetten?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de laatste headliner in het rijtje Bring me the horizon, five finger death punch, evanescence, within Temptation zal zitten maar hoe langer hoe meer ik denk dat het gewoon ffdp als noodoplossing zal zijn en dat ze zo lang wachten omdat ze toch nog iets anders proberen uit de brand te slepen
dan kunnnen scorpions, deep purple, sabaton, volbeat allemaal ook net zo goed in dat rijtje toch? of is er een specifieke reden dat je voor die bands hebt gekozen?

Zoiets zal het wel worden:

kanshebbers: BMTH, A7X, Evanescence
headliner op herhaling: FFDP, Wiithin Temptation, Sabaton, Scorpions, Deep Purple, Volbeat
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.482
8.131
Volbeat heeft ook een interessante piste. Hun voorprogramma (Skindred en Bad Wolves) van de show in december staat reeds op Graspop. Wie weet heeft Graspop dit pakket ook geboekt?

Ik weet het, het is een longshot maar iedereen is hier precies een beetje aan het doordraaien 😆
dat is natuurlijk een hele andere tour, van vorig jaar.
als je bij een headliner alle voorprogramma's moet boeken van de voorgaande jaren wordt het wel een erg druk festival :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken