Graspop Metal Meeting 2023

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Ik zit intussen even de kaart te bestuderen. Nog niet op het nieuwe terrein geweest zelf. Hoe verhoudt dat zich toch het oude terrein? Ik zie iets met bomen en foodtrucks, wordt er zowaar wat sfeer gecreëerd of moet ik me daar niet teveel bij voorstellen?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Dat klinkt dan weer veelbelovend! Ik heb ze nooit gezien en baseer me op livebeelden op Youtube en daar vind ik de muziek altijd wat 'leeg' klinken. Zeg maar de wall of sound van het album komt live niet helemaal over. Maar misschien als je er daadwerkelijk staat dat dit een stuk beter is.
Ik deel je mening, tot dat ik ze voor de eerste keer live zag en werkelijk omvergeblazen werd.
Vanaf de eerste noot die gespeeld werd was het bam erop, en een heel middenplein dat uit zn dak ging nog niet vaak meegemaakt dat een heel middenplein vanaf het eerste nummer meedeed tot het laatste ogenblik.
En dat op een indoorfestival.
Erna ze ook nog op pinkpop gezien en een evengroot feest.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Ik deel je mening, tot dat ik ze voor de eerste keer live zag en werkelijk omvergeblazen werd.
Vanaf de eerste noot die gespeeld werd was het bam erop, en een heel middenplein dat uit zn dak ging nog niet vaak meegemaakt dat een heel middenplein vanaf het eerste nummer meedeed tot het laatste ogenblik.
En dat op een indoorfestival.
Erna ze ook nog op pinkpop gezien en een evengroot feest.
Damn... Bedankt he, heren. Nu ga ik er nog op hopen ook, terwijl de kans dat ze daadwerkelijk komen vooralsnog niet zo groot is. :ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: jbj

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Nog steeds in de ontkenningsfase dat de overige twee headliners bands zijn die we recent nog op Graspop hebben gezien, dus heb ik besloten om vol te hopen op SOAD! Geen aanwijzingen voor een tour vooralsnog en Werchter ligt meer voor de hand. Maar ik herinnerde me opeens dat ze toch op een affiche stonden van een editie die gecanceld is door covid? Misschien contractueel afgesproken dat ze bij de eerstvolgende gelegenheid toch komen? Ook al zijn ze live niet erg sterk, toch een band van m'n wishlist.
Live niet erg sterk? Jij was er duidelijk niet bij in 2017 op Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cisseman en Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Omdat ik niet zo veel vertrouwen in de nog bekend te maken headliners heb, wil ik eens kijken wie er die dagen kandidaten zijn om de overige podia af te sluiten aan het einde van die twee dagen:

Donderdag
Marquee: Cradle of Filth werd genoemd? Of zou het een nog aan te kondigen naam zijn? Zie zelf zo snel geen kandidaat.​
Metal Dome: Carpenter Brut voor die spot? Of Beast in Black ofzo? Lijkt populair hier maar geen idee waar zoiets speelt.​
Jupiler Stage: roept u maar!​
Vrijdag
Marquee: ik wilde zeggen, Behemoth, lijkt me duidelijk. Toen zag ik Meshuggah staan. Hmmm. 1-2tje?​
Metal Dome: iets voor Finntroll wellicht?​
Jupiler Stage: dacht dat ik in een clashfinder Orange Goblin hier zag staan, dat zou echt een clusterfuck van een clash betekenen voor mij lol.​

En de rest van het weekend:

Zaterdag wil ik zelf bij de mainstages staan dus heb ik weinig interesse in wat de kleinere podia afsluit. Maar ik voorzie nog wel een clash, aangezien er vast iets van mijn interesses uit het rijte Antimatter - Korpiklaani - Sleep Token - Soen - Sólstafir een goeie positie in een tent gaat pakken.

Zondag
Marquee: eerder over gehad, Kreator dus waarschijnlijk te groot, misschien iets voor Katatonia? Of is dat weer niet groot genoeg? Hoop wel op iets wat ver van de glam opa's op de mainstages af staat.​
Metal Dome: Voivod? Of Katatonia hier?​
Julpiler Stage: Enter Shikari? Anders geen idee.​

Ben benieuwd hoe jullie het zouden invullen!
Best lastig te voorspellen inderdaad, zeker aangezien we nog niet alle namen of een poster hebben.
Een poging dan maar:

Donderdag
Marquee: Cradle Of Filth of At The Gates (als die niet op MS staan)
Metal Dome: voorlopig zou ik ook Carpenter Brut zeggen, maar ik vermoed dat daar nog iets boven komt
Jupiler Stage: Sick Of It All of Stray From The Path (beiden eerder al JS headliner in resp. 2019 en 2015, maar beiden ook al op MS gestaan)

Vrijdag
Marquee: Meshuggah of Behemoth (als die niet op MS staan)
Metal Dome: Clutch of een nog onbekende naam (Finntroll verwacht ik in Marquee)
Jupiler Stage: The Amity Affliction (eerder al JS headliner in 2016 en 2019) of Fever 333 (als die niet op MS staan); Code Orange gaat in MD staan (net als Clutch en andere stoner bands)

Zaterdag
Marquee: lastig, mogelijk Korpiklaani of Sólstafir, maar ik denk iets groters, een nog onbekende band of mogelijk een grotere thrash naam als Exodus/Testament (als die niet op MS staan)
Metal Dome: nog geen echte geschikte kandidaat i.m.o., tenzij misschien Skindred (als die niet op MS of JS staan)
Jupiler Stage: Less Than Jake (eerder al JS headliner in 2018) of Rancid/Skindred (als die niet op MS staan)

Zondag
Marquee: Katatonia of Kreator (als die niet op MS staan)
Metal Dome: Monster Magnet of een nog onbekende naam
Jupiler Stage: Anti-Flag (eerder al JS headliner in 2016) of Enter Shikari
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Okee, fair enough! Over een aantal van die namen die je schrijft kunnen we nog discussiëren (Billy Talent en Greg Puciato bvb), maar het zijn er inderdaad wat meer dan ik dacht.

Ik verwacht Lorna Shore sowieso in de Marquee, trouwens.
Billy Talent is zeker een twijfelgeval, ja. Volgens Wikipedia zijn ze "punk rock, alternative rock, post-hardcore, pop punk", dus toch maar meegenomen voor de volledigheid. ;)

Greg Puciato is de ex-zanger van The Dillinger Escape Plan, dus ging er wel vanuit dat hij solo ook metalcore was. Volgens Wiki: "heavy metal, metalcore, mathcore, electronic, synthwave, R&B, experimental rock"), dus inderdaad ook niet helemaal zuiver op de (core) graat.

Eens met Lorna Shore verder, hoop op een goed gevulde Marquee op een niet al te vroeg tijdstip!
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.324
6.443
Billy Talent is zeker een twijfelgeval, ja. Volgens Wikipedia zijn ze "punk rock, alternative rock, post-hardcore, pop punk", dus toch maar meegenomen voor de volledigheid. ;)

Greg Puciato is de ex-zanger van The Dillinger Escape Plan, dus ging er wel vanuit dat hij solo ook metalcore was. Volgens Wiki: "heavy metal, metalcore, mathcore, electronic, synthwave, R&B, experimental rock"), dus inderdaad ook niet helemaal zuiver op de (core) graat.

Eens met Lorna Shore verder, hoop op een goed gevulde Marquee op een niet al te vroeg tijdstip!
Jeetje, je hebt echt je research gedaan dus! Mooi hoor, dank daarvoor. :)

Ik heb me meer gebaseerd op m'n eigen luisterbeurten. En voor mijn gevoel valt Billy Talent meer in de categorie punkrock. En Greg Puciato is een lastig definieerbare, beetje Alice in Chains-achtig. Alternative metal ofzo? In elk geval niet iemand die ik associeer met de Jupiler Stage. Dat wordt de Metaldome of misschien de Marquee. Hopelijk zonder clashes, want hij staat hoog op mijn lijstje om bij te gaan kijken.

Lorna Shore kunnen we volgens mij een forummeeting gaan doen, want ik heb het gevoel dat bijna iedereen hier daar wel wil gaan kijken. Mooie crossover tussen de -core liefhebbers en de liefhebbers van meer experimentele metal. Zou sowieso zomaar eens ramvol kunnen gaan zijn daar, gelet op hun snelgroeiende status.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Ik zit intussen even de kaart te bestuderen. Nog niet op het nieuwe terrein geweest zelf. Hoe verhoudt dat zich toch het oude terrein? Ik zie iets met bomen en foodtrucks, wordt er zowaar wat sfeer gecreëerd of moet ik me daar niet teveel bij voorstellen?
Eigenlijk verschilde de indeling niet eens zo heel veel van het oude terrein.
Alleen is het gedeelte met de MD en JS van de noordkant 'afgeknipt' en 'vastgeplakt' aan de westkant waar normaal de ingang zat.
Omgekeerd zit de ingang nu aan de noordkant, waar zich vroeger ongeveer de doorgang richting MD en JS bevond.
Oh, en de VIP-tribune zit nu aan de andere kant. 😁

Verder inderdaad een veldje met wat foodtrucks tussen wat boompjes (veel schaduw moet je er niet van verwachten..), maar dat zat op het oude terrrein ook al. Qua sfeer inderdaad niet teveel bij voorstellen. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Jeetje, je hebt echt je research gedaan dus! Mooi hoor, dank daarvoor. :)
Research Clyde Donovan GIF by South Park

Lorna Shore kunnen we volgens mij een forummeeting gaan doen, want ik heb het gevoel dat bijna iedereen hier daar wel wil gaan kijken. Mooie crossover tussen de -core liefhebbers en de liefhebbers van meer experimentele metal. Zou sowieso zomaar eens ramvol kunnen gaan zijn daar, gelet op hun snelgroeiende status.
Haha, dat zou wel eens goed kunnen, ja!
De vraag is dan alleen waar iedereen staat, vooraan, midden of achteraan..
Heel misschien nemen zelfs @Koekdoos en @jonasvh een nieuwsgierig, voorzichtig kijkje achteraan om het hoekje... 😂😉
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
511
596
Research Clyde Donovan GIF by South Park


Haha, dat zou wel eens goed kunnen, ja!
De vraag is dan alleen waar iedereen staat, vooraan, midden of achteraan..
Heel misschien nemen zelfs @Koekdoos en @jonasvh een nieuwsgierig, voorzichtig kijkje achteraan om het hoekje... 😂😉
Marquee meestal rechts voor het rolstoelpodium plaats genoeg om alles goed te zien meestal en nog doenbaar om drinken te gaan halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Marquee meestal rechts voor het rolstoelpodium plaats genoeg om alles goed te zien meestal en nog doenbaar om drinken te gaan halen.
Ik loop vrijwel altijd zo ver mogelijk langs een zijkant naar voren, en probeer dan een mooi plekje links of rechts voor het podium te krijgen.
Sta dan meestal net buiten schot van de moshpits en crowdsurfers, maar dichtbij genoeg voor de sfeer! :) 🤘
 
  • Leuk
Waarderingen: duck, HerveBe en saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Hellfest en Ressurection fest hadden in eerste instantie in 2021 System of a down staan.Gaan ze die afzeggingen goed maken volgend jaar 🤔.
Ik geloof dat er wat geruchten waren dat SOAD geboekt was door Graspop als vrijdag headliner in 2021? Dat was dat jaar dat SOAD hun tour ging inkorten waardoor ze niet meer op Werchter konden spelen en dus op Graspop terecht zouden komen. Echt jammer dat dat niet door is gegaan! SOAD is één van mijn favoriete bands en zou echt een droom zijn om die op Graspop te zien. Verder wilde ik als derde of vierde persoon @jamel nog even vertellen dat het echt een fantastische live band is :ROFLMAO:

SOAD zou echt een fantastische verrassing
zijn al heb ik er zelf helaas niet veel vertrouwen in. Zelfde geld voor a7x en Nightwish.

Zoals velen hier vraag ik me ook echt af wat die laatste headliners zullen zijn. GNR en Kiss zijn de grotere bands die meer mensen zouden lokken maar heb niet zo de behoefte om die opnieuw te zien. BMTH en Evanescence zijn dan wel kleinere namen maar heb ze nog nooit live gezien en zou ze heel graag zien komen. Ik hoop op ten minste 1 van de laatste 2 namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Rancid is een van de bands die verantwoordelijk waren voor de punk revival in de jaren '90 en begin van deze eeuw, samen met o.a. Bad Religion, Green Day, The Offspring, NOFX, Blink-182, en latere namen als Avril Lavigne, Sum 42, Paramore, Fall Out Boy. Punk werd zelfs zo populair dat het mainstream werd, waarmee de pop punk geboren was.
Sum 42?
Kwamen die na Sum 41? 😜

Hoop dat die nog worden toegevoegd trouwens, mijn eerste concert ooit was sum 41 en heb ze sinds die tijd ook nooit meer live gezien. Zou het leuk vinden om die nog eens langs te zien komen.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik loop vrijwel altijd zo ver mogelijk langs een zijkant naar voren, en probeer dan een mooi plekje links of rechts voor het podium te krijgen.
Sta dan meestal net buiten schot van de moshpits en crowdsurfers, maar dichtbij genoeg voor de sfeer! :) 🤘
He dat is mijn tactiek! En als ik toch wil pitten dan ben ik er zo haha
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Gebruikers die dit onderwerp bekijken