Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.399
6.661
Klinkt best prima. Heeft die tot nu toe nutteloze plastic unit in je bandje ook eindelijk een functie.
Ik zie een aantal voor- en nadelen, waarvan de meesten hier ook al besproken zijn. Wat ik vooral hoop (als technische leek, trouwens) is dat er niet één of andere slimmerik is die iets ontwerpt waarmee hij die chips uit kan lezen en zo op z'n gemakje in de menigte bij de ene na de andere chip het geld eraf kan halen.
 
  • Thinking
  • Verdrietig
Waarderingen: RubenJS en Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.552
4.463
Vanuit het Werchter topic. De geruchten kloppen dus zeer waarschijnlijk, aangezien Werchter en Graspop veel dingen hetzelfde doen. Mijn inschatting dat de munten op het terrein 3,50 gaan kosten, lijkt daarmee ook bevestigd. En gelukkig werkt er geen Koekdoos voor Graspop die ons door een systeemwissel een aantal consumpties aftroggelt.
Nadeel: ik krijg wel eens (op RW dan) de overschot van de bonnen van mijn ouders die 1 dag komen. Lijkt me nu ook niet meer mogelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

prins

Dagopener
9 nov 2019
521
626
:unsure: en wat als je 2 verschillende dagkaarten hebt gekocht en munten in de vvk?
met fysieke munten heb je wel meer overzicht.
 

mathieus123

Nieuw lid
17 mei 2023
1
1
Timetable van graspop is beschikbaar gemaakt. In tegenstelling tot vorig jaar staan er geen late acts gepland in metal dome en lijkt er geen classic rock cafe te zijn met late acts. Weet iemand of er alsnog classic rock cafe gaat zijn?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.399
6.661
Timetable van graspop is beschikbaar gemaakt. In tegenstelling tot vorig jaar staan er geen late acts gepland in metal dome en lijkt er geen classic rock cafe te zijn met late acts. Weet iemand of er alsnog classic rock cafe gaat zijn?
Welkom op het forum!

Het tijdschema is er al een aantal weken. Er zullen zeker wel late Metal Dome acts zijn. Die worden nog bekend gemaakt. In elk geval heeft Present Danger (Metallica tribute) zichzelf al bevestigd.

Verder keert ook het Classic Rock Café wel degelijk terug. Kijk maar: https://www.graspop.be/nl/explore
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.417
dat cashless systeem is wel fijn voor de mensen die na afloop van het festival nog overal muntjes terug vinden
zolang alles goed werkt lijkt het me prima
alleen iets lastiger met dingen voor elkaar mee nemen (eten/drinken)
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Ik zie een aantal voor- en nadelen, waarvan de meesten hier ook al besproken zijn. Wat ik vooral hoop (als technische leek, trouwens) is dat er niet één of andere slimmerik is die iets ontwerpt waarmee hij die chips uit kan lezen en zo op z'n gemakje in de menigte bij de ene na de andere chip het geld eraf kan halen.
Ik ben daar zelf niet zo bang voor. Alhoewel het technisch gezien mogelijk is (je hebt geen PIN-code) en dergelijke apparaten al bestaan, moet je erg dichtbij komen (<10 cm) om de chip te lezen. Dat is lastiger als de chip om iemands pols hangt, dan wanneer die los in een broekzak zit. Daarnaast is er ook een drempel van €119 of €299 om je slag te slaan. Bij festivals met lage of geen entreekosten zie ik het eerder gebeuren.

Nog een nadeel wat niet is genoemd: je moet goed opletten dat de medewerker het juiste bedrag/aantal munten intikt bij een grote bestelling. In de haast wil dit nog wel eens verkeerd gaan is mijn ervaring.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.647
7.401
Vanuit het Werchter topic. De geruchten kloppen dus zeer waarschijnlijk, aangezien Werchter en Graspop veel dingen hetzelfde doen. Mijn inschatting dat de munten op het terrein 3,50 gaan kosten, lijkt daarmee ook bevestigd. En gelukkig werkt er geen Koekdoos voor Graspop die ons door een systeemwissel een aantal consumpties aftroggelt.

In dit geval ook niet van toepassing, omdat ze wel nog steeds met bonnen werken en niet overstappen op geld :p
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.340
5.876
Dus als ik het goed begrijp, zal er nog steeds overal in tokens gerekend worden, maar is het enige verschil nu dat de tokens op een chip in je polsbandje zullen staan? Klinkt een beetje als een onzinnige extra stap naar gewoon overal pinautomaten ophangen en volledig cashless gaan. Maar er zal wel een reden voor zijn. Ben benieuwd hoe het in praktijk zal werken, op papier klinkt het als een prima ontwikkeling voor mij.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.417
Dus als ik het goed begrijp, zal er nog steeds overal in tokens gerekend worden, maar is het enige verschil nu dat de tokens op een chip in je polsbandje zullen staan? Klinkt een beetje als een onzinnige extra stap naar gewoon overal pinautomaten ophangen en volledig cashless gaan. Maar er zal wel een reden voor zijn. Ben benieuwd hoe het in praktijk zal werken, op papier klinkt het als een prima ontwikkeling voor mij.
Reden zal wel zijn dat mensen meer geld uitgeven op deze manier

Kan zelf ook geen enkel voordeel bedenken voor de consument van digitale munten ten opzichte van gewoon met de pin betalen of rechtstreeks geld op de bandjes zetten.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Is toch in basis hetzelfde als de wallet-pasjes bij het Gelredome? Nooit geen problemen mee gehad. Met de groep een bedrag er op zetten en degene die bier haalt neemt het pasje mee. Hoop alleen voor @gerbthederp dat ie het pasje niet verliest. Wordt dan een stuk duurder als die paar muntjes verliezen🤭
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Joslittel en RubenJS

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.381
2.879
Trouwens, een aantal dagen geleden werd hier veel gesproken over covers. Nog voorstanders van Phantom of the opera door Ghost. Vind het bijzonder goed klinken en ze mogen hem van mij spelen. Toch weer een beetje Maiden op GMM.😜😜
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny en Nightrage

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.340
5.876
Trouwens, een aantal dagen geleden werd hier veel gesproken over covers. Nog voorstanders van Phantom of the opera door Ghost. Vind het bijzonder goed klinken en ze mogen hem van mij spelen. Toch weer een beetje Maiden op GMM.😜😜
Ik vind m niet zo goed als Jesus He Knows Me. Maar die was ook echt heel sterk, dus dat is een hoge lat. Phantom of the Opera vind ik echter toch wat minder, hoor er vooral veel Maiden in, weinig Ghost. Typisch een cover die weinig toegevoegde waarde heeft, vind ik eerlijk gezegd. Al klinkt hij verder best lekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: InsaniTiny

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.177
7.417
Is toch in basis hetzelfde als de wallet-pasjes bij het Gelredome? Nooit geen problemen mee gehad. Met de groep een bedrag er op zetten en degene die bier haalt neemt het pasje mee. Hoop alleen voor @gerbthederp dat ie het pasje niet verliest. Wordt dan een stuk duurder als die paar muntjes verliezen🤭
het pasje zou verwerkt zijn in het polsbandje geloof ik, dus dat is wel knap als je die kwijt raakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken