Graspop Metal Meeting 2023

Zaterdag ziet er voor mij zo uit. Groen wordt wat ik ga zien, blauw is alles wat ik eventueel ook interessant had gevonden te zien. Daarvan vind ik The Chats het meest jammer om te missen. Oh, en ook jammer dat je niet kunt kiezen welke helft je groen maakt bij shows die je half gaat zien. Gaat in beide gevallen om de tweede helft namelijk!

Bekijk bijlage 4902
Je gaat met Jamel en Nikita kamperen in de Metal Dome? :P

Ik zit nu even Avatar te luisteren en dat klinkt toch nog een stuk leuker dan ik had gedacht! Iemand ze al live gezien?
Zeker, ook al meerdere keren.
In maart nog in 013, geweldige show!
Avatar heeft zeer uiteenlopende muziek, van melodic death met zware grunts, tot heel catchy, bijna poppy liedjes.

Live zetten ze altijd een hele theatrale show neer, met een goede dosis humor.
Je zult er dus ongetwijfeld geen spijt van krijgen ze mee te pikken! Je dochter en haar vriendin overigens waarschijnlijk ook niet, als ze ze niet al kennen. Avatar trekt nl. ook een heel jong en vrouwelijk publiek aan.

Zoals bij veel andere bands vallen hun laatste 2 albums bij veel fans van het eerste uur wat tegen, omdat ze nogal afwijken qua stijl van oudere albums.
Dat was voor mij niet veel anders, moest wel even wennen.. Inmiddels zijn er toch al weer meerdere nieuwere nummers die op me zijn gegroeid, zeker nadat ik ze live had gehoord.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Wel grappig dat iedereen een andere dag als beste dag heeft
voor mij is zaterdag de beste dag, maar is die toch nog rustiger dan de donderdag en vrijdag, dat is ook wel bijzonder
zaterdag heeft namelijk minder must sees, maar wel de must sees waar ik het meest naar uit kijk en ik absoluut niet zou willen missen.
andere dagen hebben meer bands die ik graag wil zien maar waarvan ik het minder erg zou vinden om ze te missen.

Voor mij Zaterdag > Donderdag = Vrijdag >>> Zondag

Ik mag echt hopen met een band erbij, zorgt altijd voor meer energie en dynamiek op het podium. Ik sla ze dit jaar over, Blackgold krijgt de voorkeur voor eens wat nieuws.
Nog zo'n vreemde clash, zijn toch ook 2 bands die veel dezelfde mensen zouden moeten aanspreken, lijkt me?

Ik ga toch echter zeker voor Fever 333, nog niet gezien, en wel erg benieuwd naar.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Nog zo'n vreemde clash, zijn toch ook 2 bands die veel dezelfde mensen zouden moeten aanspreken, lijkt me?

Ik ga toch echter zeker voor Fever 333, nog niet gezien, en wel erg benieuwd naar.
Zat precies hetzelfde te denken inderdaad.
Ik ga naar Fever 333 en dan een stukje Blackgold. ben ook benieuwd naar alle 2

Donderdag = Zaterdag > Vrijdag > Zondag

Zaterdag op dezelfde hoogte vooral door de 2 headliners.
Het helpt ook dat ik ze beide nog niet gezien heb, GnR bv. wel al.

Ik kende Parkway Drive niet super goed maar hoe meer ik ernaar luister, hoe meer fan ik begin te worden.
Zie ze de weide wel helemaal wegblazen met hun headline show.

En dan moet Slipknot nog komen!

Alvast benieuwd wat bij iedereen de volgorde is na Graspop...

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Je gaat met Jamel en Nikita kamperen in de Metal Dome? :p
Me too! me too! Antimatter, Draconian en Sleep Token wordt een heerlijke combi. Tussen Antimatter en Draconian ga ik nog wel ff op pad maar voor Sleep Token durf ik niet te ver weg te gaan. Met zijn alle rechtsvoor dan maar om te zorgen dat Jamel niet te veel moet afwijken van zijn gewoonte? :)

Me too! me too! Antimatter, Draconian en Sleep Token wordt een heerlijke combi. Tussen Antimatter en Draconian ga ik nog wel ff op pad maar voor Sleep Token durf ik niet te ver weg te gaan. Met zijn alle rechtsvoor dan maar om te zorgen dat Jamel niet te veel moet afwijken van zijn gewoonte? :)
Kant van de bar ook, hè? 😉

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Linksvoor is ook prima hoor. ;) Ik vind in de Metal Dome rechts altijd het makkelijkste, omdat de bar ook rechts zit. Maar ik pas me graag aan aan de groep, hoor! Als jullie met elkaar een plek in het midden willen claimen bij dat iconische vijfluik, dan vind ik dat ook prima.

Met Draconian sta ik trouwens sowieso in het midden op de eerste rij. Die show wil ik zo intens als mogelijk meemaken.

Linksvoor is ook prima hoor. ;) Ik vind in de Metal Dome rechts altijd het makkelijkste, omdat de bar ook rechts zit. Maar ik pas me graag aan aan de groep, hoor! Als jullie met elkaar een plek in het midden willen claimen bij dat iconische vijfluik, dan vind ik dat ook prima.

Met Draconian sta ik trouwens sowieso in het midden op de eerste rij. Die show wil ik zo intens als mogelijk meemaken.
Ik ben zelf altijd voorstander van midvoor zo ver mogelijk vooraan bij shows waar ik echt helemaal voor wil gaan en dat zijn Antimatter en Draconian sowieso

Ik heb in 2018 denk ik Sons of Apollo in de Metal Dome van midden vooraan tegen hek aan meegemaakt. Heel gaaf om een show van zo dichtbij mee te maken. Laat staan als het een act is, waar je echt fan van bent!

Nee grapje, ik vond ze wel echt leuk toen. Al was het wel min of meer toevallig dat ik ook in die positie belandde. En luister ik het nu zelden meer. Beetje over the top, maar wel leuk, en het is een supergroup met hele ervaren leden, dus altijd een feest om zo'n band aan het werk op het podium van dichtbij te observeren.

Ik heb in 2018 denk ik Sons of Apollo in de Metal Dome van midden vooraan tegen hek aan meegemaakt. Heel gaaf om een show van zo dichtbij mee te maken. Laat staan als het een act is, waar je echt fan van bent!

Nee grapje, ik vond ze wel echt leuk toen. Al was het wel min of meer toevallig dat ik ook in die positie belandde. En luister ik het nu zelden meer. Beetje over the top, maar wel leuk, en het is een supergroup met hele ervaren leden, dus altijd een feest om zo'n band aan het werk op het podium van dichtbij te observeren.
Dan heb ik uitstekend nieuws voor je! Van The Winery Dogs zijn twee van de drie bandleden ook lid van Sons of Apollo! Ze staan dit jaar donderdagavond in de Metal Dome, dus je kunt mooi op herhaling. Moet je wel zowel My Dying Bride als Ghost skippen, want daar clashen ze mee. Maar daar zal jij, als groot SoA fan, vast geen problemen mee hebben.

Dan heb ik uitstekend nieuws voor je! Van The Winery Dogs zijn twee van de drie bandleden ook lid van Sons of Apollo! Ze staan dit jaar donderdagavond in de Metal Dome, dus je kunt mooi op herhaling. Moet je wel zowel My Dying Bride als Ghost skippen, want daar clashen ze mee. Maar daar zal jij, als groot SoA fan, vast geen problemen mee hebben.
Was wel oprecht weer bij The Winery Dogs gaan kijken! Portnoy achter de drums is altijd leuk om mee te pakken. Maar ja, zoals je al zegt, dat gaat dus dubbel niet door :LOL:

Was wel oprecht weer bij The Winery Dogs gaan kijken! Portnoy achter de drums is altijd leuk om mee te pakken. Maar ja, zoals je al zegt, dat gaat dus dubbel niet door :LOL:
Hetzelfde hier hoor, haha. Als die met niemand noemenswaardig hadden geclasht, was ik ook gaan kijken. Vooral voor Billy Sheehan, trouwens. Fenomenaal wat die man allemaal kan op zijn basgitaar. Dat niveau ga ik, als amateurbassist, nooit van mijn levensdagen halen, haha. Jammer dat hun composities verder niet zo spannend zijn. Of eigenlijk in dit geval gelukkig maar, anders was de clash op dat tijdstip helemaal zuur geweest.

• Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal
Gaat er hier iemand überhaupt naar The Winery Dogs? Zouden bij mij stipt op één staan van dat rijtje met Ghost en My Dying Bride. Komt ook omdat ik een afschuw heb richting Ghost (ook omdat dat optreden in Ahoy compleet ruk was). My Dying Bride is wel leuk, maar niet dusdanig goed als TWD.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass
Gaat er hier iemand überhaupt naar The Winery Dogs? Zouden bij mij stipt op één staan van dat rijtje met Ghost en My Dying Bride. Komt ook omdat ik een afschuw heb richting Ghost (ook omdat dat optreden in Ahoy compleet ruk was). My Dying Bride is wel leuk, maar niet dusdanig goed als TWD.
Het zou me al verbazen als de Dome zich voor de helft vult, met ook nog Sick of it All op dat tijdstip.

• Verdrietig
Waarderingen: wenteldave

Users who are viewing this thread