Graspop Metal Meeting 2023

Gaat er hier iemand überhaupt naar The Winery Dogs? Zouden bij mij stipt op één staan van dat rijtje met Ghost en My Dying Bride. Komt ook omdat ik een afschuw heb richting Ghost (ook omdat dat optreden in Ahoy compleet ruk was). My Dying Bride is wel leuk, maar niet dusdanig goed als TWD.
Is wel één van de hevigste clashes van het weekend denk ik, met die 4 bands die bijna hun volledige show tegelijk spelen

Gaat er hier iemand überhaupt naar The Winery Dogs? Zouden bij mij stipt op één staan van dat rijtje met Ghost en My Dying Bride. Komt ook omdat ik een afschuw heb richting Ghost (ook omdat dat optreden in Ahoy compleet ruk was). My Dying Bride is wel leuk, maar niet dusdanig goed als TWD.
Als ik besluit om donderdag toch te gaan (van de bazin mag en een swapje kan scoren) dan zou dat mijn keuze zijn en dan afsluiten bij de Jupiler of in de Marquee en op tijd naar huis. Axl ga ik mij niet aan wagen. Heb een mooie herinnering aan ze van Werchter Classic het eerste jaar van hun huidige tour die ik liever niet laat verpesten.

Wie gaat hier trouwens naar The Halo Effect? Via een recensie van Zware Metalen op vakantie in Mallorca de CD een kans gegeven want het genre is niet meteen mijn meug maar god wat was ik omvergeblazen! heeeeel benieuwd naar deze show!
Het is een optie voor op zondag. Alle vier de bands in dat tijdslot spreken me niet echt aan en dan is The Halo Effect wel de meest interessante voor mij. Ligt een beetje aan mijn energie ook. Is precies na een waanzinnig drieluik met Insomnium, Lorna Shore en Katatonia. Dus misschien opteer ik op dat tijdstip wel voor de tribune, om wat energie te sparen voor de eindsprint.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: duck en gerbthederp
De kans is reëel. Als mr Stainthorpe me weer helemaal afleidt met zijn bizarre handgebaren en bewegingen wordt het voor mij een tripje naar The winery dogs. Ik vermoed dat de vrienden naar sick of it all zullen gaan op dat moment.

Wie gaat hier trouwens naar The Halo Effect? Via een recensie van Zware Metalen op vakantie in Mallorca de CD een kans gegeven want het genre is niet meteen mijn meug maar god wat was ik omvergeblazen! heeeeel benieuwd naar deze show!
Ben ik ook bij. Wordt derde keer live. Eerste show ooit van ze gezien op Sweden Rock en in het voorprogramma van Machine Head. Vooral die tweede show qas echt zeer sterk. Vette sound die er bij alle fans van In Flames en Dark Tranquility zo ingaat. Mooie spot hebben ze ook gekregen van Graspop.

Ben ik ook bij. Wordt derde keer live. Eerste show ooit van ze gezien op Sweden Rock en in het voorprogramma van Machine Head. Vooral die tweede show qas echt zeer sterk. Vette sound die er bij alle fans van In Flames en Dark Tranquility zo ingaat. Mooie spot hebben ze ook gekregen van Graspop.
Ben zeer benieuwd! Toch de ontdekking van 2022 voor mij!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en duck
Ik zeker ook. Ik heb ze nog nooit live gezien.
Vanaf hun eerste nummer was ik erg geïnteresseerd.

Het heeft me een halve liter gekost, maar ik heb @Joslittel vorig jaar toch kunnen overtuigen om ze te gaan zien op Sweden Rock.
Die pint verwacht ik trouwens wel terug op Graspop :p

Ik ben juist naar de show gaan zien van Fatal Move die ze speelden in Trix Antwerpen ter ere van hun tiende verjaardag. Op het einde zei de zanger "see you at Graspop".
Nu kan hij dat even goed bedoelt hebben als bezoeker (ik ken de leden van de band als Antwerpenaar een beetje en zij weten ook wie ik ben, dus ik weet wel dat die elk jaar als bezoeker op Graspop zijn). Maar even goed zijn ze de vervanger van een van de afzeggers natuurlijk dus ik vind het interessant ze te noteren met potlood als gerucht voor een van de vervangbands

Trouwens ik had vorige maand beloofd een review te zullen schrijven over Impericon en The Ghost Inside hun show daar. Die review komt nog maar nog geen tijd gehad voorlopig.

Zeker, ook al meerdere keren.
In maart nog in 013, geweldige show!
Avatar heeft zeer uiteenlopende muziek, van melodic death met zware grunts, tot heel catchy, bijna poppy liedjes.

Live zetten ze altijd een hele theatrale show neer, met een goede dosis humor.
Je zult er dus ongetwijfeld geen spijt van krijgen ze mee te pikken! Je dochter en haar vriendin overigens waarschijnlijk ook niet, als ze ze niet al kennen. Avatar trekt nl. ook een heel jong en vrouwelijk publiek aan.

Zoals bij veel andere bands vallen hun laatste 2 albums bij veel fans van het eerste uur wat tegen, omdat ze nogal afwijken qua stijl van oudere albums.
Dat was voor mij niet veel anders, moest wel even wennen.. Inmiddels zijn er toch al weer meerdere nieuwere nummers die op me zijn gegroeid, zeker nadat ik ze live had gehoord.

Wat ik inmiddels van ze gezien/gehoord heb is zeker de moeite waard. Mijn dochter vriendin gaan echter (hoogstwaarschijnlijk) naar LornaShore. Die stond al vroeg op hun must-see lijstje, dus ik vrees dat ik die niet van dat idee afkrijg hahaha

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Voor mij wordt her donderdag-vrijdag-zaterdag/zondag denk ik. Al vind ik persoonlijk p zondag de 2 headliners Mötley Crüe en Deff Leppard echt helemaal niks! Zo jammer dat daar niet Powerwolf bijvoorbeeld staat. Dat zou wel een leuke afsluiter zijn. Of Metallic of S.O.A.D. … Ach, en mens moet wat te wensen over houden hè

• Leuk
Waarderingen: Simoni en Nightrage

Users who are viewing this thread