Graspop Metal Meeting 2023

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
320
946
Liever dat dan 4 dagen regen. Ik had vorig jaar een kleine handdoek mee. Even nat maken en dan in de nek. Ging prima zo. ;)
Ja precies dit, een weekend lang vergaan onder een poncho met doorweekte sokken en schoenen in de modder is echt de hel! Na een kwartier wil ik dan al weg.
De hitte was heftig afgelopen jaar, maar wel prima te doen. Genoeg water drinken en optijd de (toegegeven, erg beperkte) schaduw opzoeken en dan is het prima vol te houden.

Het zou wel lekker zijn als ze bij dat soort hitte meer plekken op het terrein maken met schaduw. Het moet toch te doen zijn om achter op het veld van die doeken te spannen. Dan hoeft niet iedereen het te doen met de Graspop-kruizen als enige schaduwplek :p
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
450
250
GNR hun Nederlandse show is dus verplaatst naar een veel kleinere venue.
Hoop voor Graspop dat ze hun ding wel doen en die donderdag gewoon uitverkopen. Moet een dure grap zijn geweest. vind die donderdag ook wel echt een hele sterke line up hebben.
Ik had zelf verwacht dat die donderdag al lang uitverkocht zou zijn nu eerlijk gezegd, en de weekend tickets gaan ook niet zo hard dit jaar.
De VIP tickets voor donderdag zijn al enkele weken uitverkocht, dus neem aan dat dit een indicatie is dat de gewone verkoop ook wel goed zal lopen. Ik verwacht dat donderdag, vrijdag en combitickets wel allemaal zullen uitverkopen tegen dat het festival begint. Zondag lijkt me een twijfel of dat echt gaat uitverkopen, maar het is niet onmogelijk.
 

1880

Randprogramma
2 jul 2022
106
108
Hahaha wat. Het is april. Zelfs 2 weken op voorhand is veel te vroeg om naar we weersvoorspelling te kijken.
100 % natuurlijk nooit zeker, maar ik volg een beetje de meteo en als de gevreesde El Niño doorzet (niet de band :) ) dan gaat het nog puffen worden. Meteostation die dit aanhaalt had het de afgelopen 4 jaar steeds bij het juiste einde.
Geen lachtertje als je zonneallergieën hebt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni en MarcoReusel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.314
5.785
100 % natuurlijk nooit zeker, maar ik volg een beetje de meteo en als de gevreesde El Niño doorzet (niet de band :) ) dan gaat het nog puffen worden. Meteostation die dit aanhaalt had het de afgelopen 4 jaar steeds bij het juiste einde.
Geen lachtertje als je zonneallergieën hebt.
Ook als de modellen aangeven dat juni misschien warmer dan gemiddeld gaat worden, is het nog altijd afwachten wat er in het Graspop weekend zelf precies gebeurt natuurlijk. Je kan ook net in dat dipje tussen de hittengolven in zitten lijkt me? Maar ja, goed om voorzichtig te anticiperen op veel zon dus, zeker in het geval van allergie idd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Eerste afvaller voor Graspop 2024 is bekend in ieder geval:

1914 lijkt me ook onzeker gezien andere act uit Oekraïne

GNR hun Nederlandse show is dus verplaatst naar een veel kleinere venue.
Hoop voor Graspop dat ze hun ding wel doen en die donderdag gewoon uitverkopen. Moet een dure grap zijn geweest. vind die donderdag ook wel echt een hele sterke line up hebben.
Ik had zelf verwacht dat die donderdag al lang uitverkocht zou zijn nu eerlijk gezegd, en de weekend tickets gaan ook niet zo hard dit jaar.
Artikel: 'Organisator Mojo hoopte 50.000 à 60.000 tickets te slijten, maar vooralsnog zijn er 15.000 verkocht.

Dat zegt boeker Rob Trommelen tegen 1Limburg en De Limburger. De groep van zanger Axl Rose en gitarist Slash zou optreden op het Megalandterrein in Landgraaf, maar dat wordt het Evenemententerrein Weert Noord. Daar kan het podium blijven staan van het festival Bospop, dat plaatsvindt op 7, 8 en 9 juli.'

,,De kaartverkoop is niet goed genoeg om daar een heel terrein voor op te tuigen. In Weert staat het terrein van Bospop, dat is perfect voor zo’n 30.000 toeschouwers.’’
De hoop is dus dat er de komende maanden nog duizenden kaartjes worden verkocht
 

Verwijderd lid 38434

Randprogramma
19 mei 2019
133
171
Ja precies dit, een weekend lang vergaan onder een poncho met doorweekte sokken en schoenen in de modder is echt de hel! Na een kwartier wil ik dan al weg.
De hitte was heftig afgelopen jaar, maar wel prima te doen. Genoeg water drinken en optijd de (toegegeven, erg beperkte) schaduw opzoeken en dan is het prima vol te houden.

Het zou wel lekker zijn als ze bij dat soort hitte meer plekken op het terrein maken met schaduw. Het moet toch te doen zijn om achter op het veld van die doeken te spannen. Dan hoeft niet iedereen het te doen met de Graspop-kruizen als enige schaduwplek :p
Dat "prima te doen" is natuurlijk erg persoonlijk. Ik vond het een paar dagen niet te harden, en het heeft me echt meerdere optredens gekost.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
Denk dat het vooral mojo is die dan verlies draait, lijkt me dat GNR gewoon een vast bedrag krijgt om te komen spelen?
ok, maar voor volgende jaren gaan die toch niet meer aan de bak geraken als ze hun prijzen niet verlagen?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
1914 lijkt me ook onzeker gezien andere act uit Oekraïne


Artikel: 'Organisator Mojo hoopte 50.000 à 60.000 tickets te slijten, maar vooralsnog zijn er 15.000 verkocht.

Dat zegt boeker Rob Trommelen tegen 1Limburg en De Limburger. De groep van zanger Axl Rose en gitarist Slash zou optreden op het Megalandterrein in Landgraaf, maar dat wordt het Evenemententerrein Weert Noord. Daar kan het podium blijven staan van het festival Bospop, dat plaatsvindt op 7, 8 en 9 juli.'

,,De kaartverkoop is niet goed genoeg om daar een heel terrein voor op te tuigen. In Weert staat het terrein van Bospop, dat is perfect voor zo’n 30.000 toeschouwers.’’
De hoop is dus dat er de komende maanden nog duizenden kaartjes worden verkocht
Zou het heel misschien hier iets mee te maken kunnen hebben...? :unsure:
1680791246314.png

Daar heb je op Graspop dit voor (en nog € 30 - € 110 over):
1680791355420.png
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.141
7.337
Zou het heel misschien hier iets mee te maken kunnen hebben...? :unsure:
Bekijk bijlage 4569

Daar heb je op Graspop dit voor (en nog € 30 - € 110 over):
Bekijk bijlage 4570
Op welke website zit je? Prijzen kloppen niet namelijk. Normale staanplaatsen zijn 100,80
Nog steeds eens met je punt hoor, voor 18 euro extra heb je zo veel bands er bij. Ghost/Alter Bridge zijn al ontzettend grote bands waar je al minstens 50 euro per stuk voor neer zou leggen normaal. Daarnaast lijken me die 2 ook niet slecht te vallen bij GNR fans. Daarnaast is Graspop gewoon een stuk dichter bij de randstad dan Landgraaf.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.358
2.848
Op welke website zit je? Prijzen kloppen niet namelijk. Normale staanplaatsen zijn 100,80
Nog steeds eens met je punt hoor, voor 18 euro extra heb je zo veel bands er bij. Ghost/Alter Bridge zijn al ontzettend grote bands waar je al minstens 50 euro per stuk voor neer zou leggen normaal. Daarnaast lijken me die 2 ook niet slecht te vallen bij GNR fans. Daarnaast is Graspop gewoon een stuk dichter bij de randstad dan Landgraaf.
En Iron Maiden op dezelfde dag in de Ziggo zal ook niet helpen. Die kaarten waren ook al aardig wat eerder in de verkoop
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Op welke website zit je? Prijzen kloppen niet namelijk. Normale staanplaatsen zijn 100,80
Nog steeds eens met je punt hoor, voor 18 euro extra heb je zo veel bands er bij. Ghost/Alter Bridge zijn al ontzettend grote bands waar je al minstens 50 euro per stuk voor neer zou leggen normaal. Daarnaast lijken me die 2 ook niet slecht te vallen bij GNR fans. Daarnaast is Graspop gewoon een stuk dichter bij de randstad dan Landgraaf.
Gewoon officiële site volgens mij, maar is al van een tijdje geleden (24-2).
Zijn de prijzen inmiddels omlaag gegaan?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Sorry dat ik weer even off topic ga in dit forum, maar ik heb na enig gespam in de stubru app een persoonlijk berichtje gehad dat het de zwaarste 66 nummer gaan zijn en de eerste 600 zijn niet te horen op bruut. Helaas.
Toch nog een beetje graspop gerelateerd: Ik had dat gevraagd nadat de finalisten deze morgen bekend werden gemaakt voor de ultimate graspop experience. Ik ben er helaas niet bij maar heb wel mijn gewone combi gelukkig met camping boneyard zoals altijd.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken