Graspop Metal Meeting 2023

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Volgens mij heb ik nog een zelfbevestiging gevonden ik kwam uit bij de band Kings Of Thrash,
Dat is de band van David Ellefson (ex-Megadeth) die met ander ex-Megadeth leden, Megadeth speelt ;) En dan met name de focus op de albums:
- Killing Is My Business... and Business Is Good!
- So Far, So Good... So What!

ik zag dit in hun tourschema staan:
Bekijk bijlage 4447

Ik kon ze nog niet terug vinden op de Graspop website of ik kijk er heel erg overheen ;)
Dan neem ik aan dat dit een van de coverbands is. Zou zonde zijn om daar een normale spot aan te geven
Als de coverbands al gaan lossen dan is een aankondiging dichtbij!
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
90
167
Ik ben er bang voor als ik deze aankondiging zie
Het optreden van 1914 in de Willemeen in Arnhem aankomende april gaat niet door vanwege de situatie in Oekraïne. Ben bang dat dat weinig goeds betekent voor hun optreden op Graspop
Ai, dit is wel een aderlating zeg. De band waar ik het meeste naar uitkeek (de beloofde intense beleving en nog nooit eerder gezien). Heel jammer als ze van de line up verdwijnen😢
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Dan neem ik aan dat dit een van de coverbands is. Zou zonde zijn om daar een normale spot aan te geven
Als de coverbands al gaan lossen dan is een aankondiging dichtbij!
Dit zal gaan om de nieuwe band Dieth, waar David Ellefson deel van uitmaakt.
 

n13k

Playlistbediener
10 feb 2023
7
22
Dan neem ik aan dat dit een van de coverbands is. Zou zonde zijn om daar een normale spot aan te geven
Als de coverbands al gaan lossen dan is een aankondiging dichtbij!
Ik zie niet helemaal waarom dit als coverband zou tellen om eerlijk te zijn.

Zie vorig jaar Phil Campbell and the Bastard Sons play Motorhead, die stonden ook gewoon op mainstage bijvoorbeeld. Als het allemaal oud-leden van een band zijn die nummers van die band spelen onder een andere naam worden ze wel vaker als "normale" band geprogrammeerd volgens mij. Generation Sex dit jaar valt mijn inziens ook in die categorie bijvoorbeeld.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Lijkt me niet toch? Die maken death metal en dat verhaal ging over een megadeth coverband. Zal wel omdat hij die dag er toch al is..
Misschien speelt hij idd 2x die dag, wie weet.

Het lijkt me echter waarschijnlijker dat die datums op de website van Kings Of Thrash zijn geplaatst als een soort placeholder toen de website van Dieth nog niet bestond.
Precies dezelfde datums staan nu nl. ook op de website van Dieth:

1680012933763.png

Of ze spelen natuurlijk op alle 4 festivals 'dubbel'.
Maar dat lijkt me ook niet echt waarschijnlijk.
Kings Of Thrash lijkt meer een (eenmalig?) concept te zijn, waarbij 2 Megadeth-albums door 2 oud-leden (Jeff Young speelde weliswaar slechts op 1 album mee) in hun volledigheid worden gespeeld.
Dat zie ik niet echt midden in de nacht in de Metal Dome staan.
 
Laatst bewerkt:

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
hoofdpodium toch?
Ik zie het nu juist idd. Verdorie dat is echt raar om te zien. Ze zijn wel niet als headliner aangekondigd maar lijkt zo wel als of zij headliner zijn. Zou ook maar raar zijn vind ik persoonlijk, een Belgische band boven een "legendarische band" als WT of een legendarische band als Megadeth.


En die Kings Of Thrash is een mooie toevoeging. Goed gezien van die persoon, goede leak.
De gaan echt niet als cover band spelen hoor. Dat is een volwaardige show. Zoals iemand zei idd zoals Phil Campbell. Maar mijn aanvoelen daar in is blijkbaar discutabel, zie Amenra hierboven. Maar nu ben ik wel overtuigd dat dit niet zomaar een coverband is.
David is daar trouwens idd ook al met Dieth (waarover ik een biografie geschreven heb in het bands introductie topic) en beide bands staan wel los van elkaar.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Ik zie het nu juist idd. Verdorie dat is echt raar om te zien. Ze zijn wel niet als headliner aangekondigd maar lijkt zo wel als of zij headliner zijn. Zou ook maar raar zijn vind ik persoonlijk, een Belgische band boven een "legendarische band" als WT of een legendarische band als Megadeth.

Amenra die in volle zon optreedt, dàt is pas raar om te zien... ;)
Daarnaast zijn ze de Stu Bru Club zeker ontgroeid als ik de namen van deze en vorige editie bekijk. Ik vind er zelf niets mis mee dat een Belgische band een Belgisch festival afsluit. Dat hoeft dan niet per se als headliner te zijn.

Laten we niet vergeten dat Megadeth "maar" support voor FFDP was, hé... 😜
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ik zie het nu juist idd. Verdorie dat is echt raar om te zien. Ze zijn wel niet als headliner aangekondigd maar lijkt zo wel als of zij headliner zijn. Zou ook maar raar zijn vind ik persoonlijk, een Belgische band boven een "legendarische band" als WT of een legendarische band als Megadeth.
Zo raar is dat niet, hoor.
Zoals vaker gezegd is de headliner niet automatisch ook de afsluiter op festivals.
Meer dan genoeg voorbeelden waar dat niet het geval is (op sommige festivals is dat zelfs bijna nooit het geval).
Op Lokerse Feesten in 2018 sloot headliner Judas Priest ook niet de dag af, maar speelde Brides Of Lucifer nog erna.

En die Kings Of Thrash is een mooie toevoeging. Goed gezien van die persoon, goede leak.
De gaan echt niet als cover band spelen hoor. Dat is een volwaardige show. Zoals iemand zei idd zoals Phil Campbell. Maar mijn aanvoelen daar in is blijkbaar discutabel, zie Amenra hierboven. Maar nu ben ik wel overtuigd dat dit niet zomaar een coverband is.
David is daar trouwens idd ook al met Dieth (waarover ik een biografie geschreven heb in het bands introductie topic) en beide bands staan wel los van elkaar.
De 'leak' die geen leak was..
Nogmaals, ik zou er maar niet teveel vanuit gaan dat Ellefson 2x op dezelfde dag gaat spelen.

Aan de andere kant krijg ik wel een groot KK's Priest-gevoel hierbij, dus misschien zijn ze wel de ontbrekende headliner..?? :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Haha
Waarderingen: BlackRamIndian

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.347
2.817
Op de genoemde data dat Dieth op dezelfde festivals zou spelen als Kings of Thrash is steeds alleen de naam van Dieth te vinden op de sites en posters van de verschillende festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

won666

Support act
17 mei 2019
1.164
1.227
Amenra die in volle zon optreedt, dàt is pas raar om te zien... ;)
Daarnaast zijn ze de Stu Bru Club zeker ontgroeid als ik de namen van deze en vorige editie bekijk. Ik vind er zelf niets mis mee dat een Belgische band een Belgisch festival afsluit. Dat hoeft dan niet per se als headliner te zijn.

Laten we niet vergeten dat Megadeth "maar" support voor FFDP was, hé... 😜
Ja dat is waar, in het daglicht komt die band niet over. Maar in die zaal is het steeds donker , ook tijdens het licht.


En daagt mij niet uit door FFDP hierbij te betrekken eh 😜
Zo raar is dat niet, hoor.
Zoals vaker gezegd is de headliner niet automatisch ook de afsluiter op festivals.
Meer dan genoeg voorbeelden waar dat niet het geval is (op sommige festivals is dat zelfs bijna nooit het geval).
Op Lokerse Feesten in 2018 sloot headliner Judas Priest ook niet de dag af, maar speelde Brides Of Lucifer nog erna.


De 'leak' die geen leak was..
Nogmaals, ik zou er maar niet teveel vanuit gaan dat Ellefson 2x op dezelfde dag gaat spelen.

Aan de andere kant krijg ik wel een groot KK's Priest-gevoel hierbij, dus misschien zijn ze wel de ontbrekende headliner..?? :ROFLMAO::ROFLMAO:
Waarom zou hij geen twee maal spelen? Gebeurd zo vaak. Bv Dani Filth speelde eens ooit in de Metal Dome met een van zijn zijprojecten en later op de dag nog een show met Cradle Of Filth. En zo zijn er nog voorbeelden. Op de website staan ze aangekondigd voor zondag de 18de (dus headliner op de 16de zal ook al niet). Dat is ook de dag van Dieth dus hij is er zoinzo al dus perfect te combineren lijkt mij.


Afsluiter is niet per see headliner daarmee ga ik akkoord.
 
  • Haha
Waarderingen: jvandeweyer

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.435
2.896
Vorig jaar Fleddy Melculy nog. Een keer dj set en een keer serieus. En nog zo’n vage band waarvan ik de naam niet heb onthouden. Maar dat kwam door een mankement aan de Marquee; de band moest uit veiligheidsoverwegingen hun concert vroegtijdig beëindigen. De organisatie bood ze vervolgens een nieuw slot aan ergens laat op de avond. Misschien een dag later.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
Vorig jaar Fleddy Melculy nog. Een keer dj set en een keer serieus. En nog zo’n vage band waarvan ik de naam niet heb onthouden. Maar dat kwam door een mankement aan de Marquee; de band moest uit veiligheidsoverwegingen hun concert vroegtijdig beëindigen. De organisatie bood ze vervolgens een nieuw slot aan ergens laat op de avond. Misschien een dag later.
Decapitated, kregen eind van de avond de tijd om hun set af te maken.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Heel onwaarschijnlijk hoewel dee snider toch op twitter wel eens iets heeft laten vallen...

Onbrekende headliner twisted sister?

Ik val misschien in herhaling maar het zou wel een geweldige naam zijn, en ook de reden dat dit lang stil gehouden wordt...

Zal wel niet zijn maar toch...
Je hoeft niet te verwachten dat er nog een nieuwe grote naam opeens zijn tour aankondigd.
De grote namen hebben reeds hun data, als ze vrij zijn op 16 juni is dat waarschijnlijk de laatste headliner.
The Prodigy (beschikbaar) headliner vestrock(NL) Novarock (tsjechie)
Maar Evanescence ga je toch niet boven Disturbed zetten?

Nu begrijp ik sowieso niet waar Evanescence zijn status vandaan haalt. Niet omdat het mijn genre niet is, want bij Within Temptation of Nightwish kan ik er nog inkomen, maar waarom Evanescence? Waarom staat daar dan bijvoorbeeld geen Lacuna Coil? Veel stabielere carrière qua niveau van hun albums, live ook een pak sterker en kwalitatief ook gewoon beter (al is die laatste natuurlijk zeer subjectief). Is dat dan echt gewoon "Tja, Bring Me To Life, hè"?
Evanescene is wel ok..maar geen headliner.
Vorige keer kregen ze een headlinerspot bij gmm. Toen kwamen scorpions erbij omdat die dag te slecht verkocht werd.
Ik ben wat dat betreft het eens dat de status van within temptation en nightwish meer verdient zijn dan evanescene. Amy kan alleen dromen van het stemgeluid van floor en Sharon.
Maar Lacuna Coil is denk ik nog wel een slag kleiner dan evanescene. Lacuna coil iseen top band, maar heeft niet zoveeel hits gehad als evanescene.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Decapitated, kregen eind van de avond de tijd om hun set af te maken.
Klopt was al middernacht weet ik nog....maar die gasten waren zo super enthousiast, gemotiveerd en dankbaar dat ze hun set alsnog konden spelen! Super vet optreden en kregen ook een top reactie van het publiek! Ik was zelf eigenlijk al helemaal kapot na die lange slopende dag, toch voorin gegaan en helemaal losgegaan met het enthousiaste publiek, onvergetelijk! Daarna zowat van de weide af moeten kruipen....🙃🤪
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Op de genoemde data dat Dieth op dezelfde festivals zou spelen als Kings of Thrash is steeds alleen de naam van Dieth te vinden op de sites en posters van de verschillende festivals
Om dit verhaal nog wat ingewikkelder te maken, heeft Kings Of Thrash vandaag 4 shows in Australië aangekondigd, die precies tussen de 4 Europese festivaldatums invallen:

337995040_740899644325015_1876376605063230164_n.jpg


Van Metal Sucks:
1680029422607.png

Vreemd genoeg wordt in het artikel niet gesproken over Europese shows (noch van KOT, noch van Dieth).
Wel is duidelijk dat KOT ook in Australië beide albums in hun volledigheid spelen.
Geen festivals dus, maar zaalshows.

Dan ziet Ellefson's programma er als volgt uit:
  • 18-6 Dieth - Dessel, België
  • 7-7 Dieth - Velke Mezrici, Tsjechië
  • 12-7 Kings Of Thrash - Canberra, Australië
  • 13-7 Kings Of Thrash - Brisbane, Australië
  • 14-7 Kings Of Thrash - Melbourne, Australië
  • 15-7 Kings Of Thrash - Sydney, Australië
  • 5-8 Dieth - Vagos, Portugal
  • 20-8 Dieth - Carhaix, Frankrijk
De Europese shows van Dieth zijn aangekondigd op hun site en Facebook.
De Australische shows van KOT zijn eveneens aangekondigd op hun site en Facebook.
Op de site van KOT zijn dus bij Tour de 4 Europese datums (zelfde als Dieth) toegevoegd, maar niet op de frontpage of op Facebook.
Op de Tour-pagina van KOT linken de Tickets-knoppen naar de desbetreffende festivalwebsites.
De Vips-knoppen linken echter naar een pagina waar onder Venue Location alleen voorbije Amerikaanse shows in maart gekozen kunnen worden.

Ik heb dan ook een sterk vermoeden dat hier echt sprake is van een fout.
Het is goed mogelijk dat beide sites door een en dezelfde persoon worden bijgehouden, en dat deze persoon vandaag de verkeerde shows/datums op de site van KOT heeft geplaatst (wat in dat geval morgen wel zal zijn aangepast).
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.347
2.817
Om dit verhaal nog wat ingewikkelder te maken, heeft Kings Of Thrash vandaag 4 shows in Australië aangekondigd, die precies tussen de 4 Europese festivaldatums invallen:

337995040_740899644325015_1876376605063230164_n.jpg


Van Metal Sucks:
Bekijk bijlage 4454

Vreemd genoeg wordt in het artikel niet gesproken over Europese shows (noch van KOT, noch van Dieth).
Wel is duidelijk dat KOT ook in Australië beide albums in hun volledigheid spelen.
Geen festivals dus, maar zaalshows.

Dan ziet Ellefson's programma er als volgt uit:
  • 18-6 Dieth - Dessel, België
  • 7-7 Dieth - Velke Mezrici, Tsjechië
  • 12-7 Kings Of Thrash - Canberra, Australië
  • 13-7 Kings Of Thrash - Brisbane, Australië
  • 14-7 Kings Of Thrash - Melbourne, Australië
  • 15-7 Kings Of Thrash - Sydney, Australië
  • 5-8 Dieth - Vagos, Portugal
  • 20-8 Dieth - Carhaix, Frankrijk
De Europese shows van Dieth zijn aangekondigd op hun site en Facebook.
De Australische shows van KOT zijn eveneens aangekondigd op hun site en Facebook.
Op de site van KOT zijn dus bij Tour de 4 Europese datums (zelfde als Dieth) toegevoegd, maar niet op de frontpage of op Facebook.
Op de Tour-pagina van KOT linken de Tickets-knoppen naar de desbetreffende festivalwebsites.
De Vips-knoppen linken echter naar een pagina waar onder Venue Location alleen voorbije Amerikaanse shows in maart gekozen kunnen worden.

Ik heb dan ook een sterk vermoeden dat hier echt sprake is van een fout.
Het is goed mogelijk dat beide sites door een en dezelfde persoon worden bijgehouden, en dat deze persoon vandaag de verkeerde shows/datums op de site van KOT heeft geplaatst (wat in dat geval morgen wel zal zijn aangepast).
Ik heb voor de gein in ieder geval een bericht naar het mailadres van Dieth gestuurd en domweg de vraag gesteld of ze dubbel optreden. Als je het niet probeert....🤗
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken