Graspop Metal Meeting 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.548
11.025
Nieuwe single van The Ocean is anders, maar prachtig. Wordt echt tijd dat die zich weer eens op Graspop laten zien. Die zijn live inmiddels zo goed dat ze veel nieuwe zieltjes kunnen winnen.
Ieder nummer op het nieuwe album is begonnen met de synthpartij. Het moest ook eigenlijk geen album voor The Ocean worden, maar nadat ze begonnen te werken aan de gitaar- en drumpartijen klonk het toch weer typisch als The Ocean. Kan niet wachten op dit album! Moet deze en Phanerozoic II nog wel even toevoegen aan m'n collectie...
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ieder nummer op het nieuwe album is begonnen met de synthpartij. Het moest ook eigenlijk geen album voor The Ocean worden, maar nadat ze begonnen te werken aan de gitaar- en drumpartijen klonk het toch weer typisch als The Ocean. Kan niet wachten op dit album! Moet deze en Phanerozoic II nog wel even toevoegen aan m'n collectie...
Heb jij het hele album al gehoord?
 

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Nieuwe namen voor Download:

Donderdag: Alter Bridge, Five Finger Death Punch, Halestorm, Perturbator, Jinjer, Mammoth WVH, The Bronx, Mom Jeans, Fearless Vampire Killers, Tigress, A.A Williams, Caskets and Mimi Barks.
Vrijdag: Neck Deep, Carpenter Brut, Pup, Hot Milk, Epica, Smash Into Pieces, Empire State Bastard, Undeath, The Warning and Taipei Houston.
Zaterdag: Clutch, Ice Nine Kills, Coheed & Cambria, Carcass, Deaf Havana, Bad Wolves, Bob Vylan, Greg Puciato, Spirit Adrift, and Antisaint.
Zondag: Electric Callboy, The Hu, Hatebreed, Palaye Royale, Dinosaur Pile-Up, Avatar, The Amity Affliction, Cleopatrick, Joey Valence & Brae, Green Lung and Beauty School.
Met potlood noteer ik qua nieuwe namen van Download voor Graspop:
Bring Me The Horizon (headliner), Alter Bridge, Five Finger Death Punch, Jinjer, Mammoth WVH, Undeath, Ice Nine Kills, Coheed & Cambria, Carcass, Smash Into Pieces, The Warning, Bad Wolves, Spirit Adrift, The Hu, Green Lung,

Mogelijk: Perturbator, Pendulum, The Bronx (zou ik leuk vinden!), Taipei Houston (zoons Metallica maar andere muziek), Bob Vylan (zou ik leuk vinden!), Palaye Royale, Dinosaur Pile-Up

Al aangekondigd: Halestorm, Carpenter Brut, Epica, Clutch, Greg Puciato, Hatebreed, Avatar, The Amity Affliction

Alcatraz: Electric Callboy

Niet zeker: Mom Jeans, Fearless Vampire Killers (wie?), Tigress (wie?), A.A. Williams, Caskets, Mimi Barks, Neck Deep, Pup, Hot Milk, Empire State Bastard, Deaf Havana, Antisaint, Cleopatrick, Joey Valence & Brae, Beauty School
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Met potlood noteer ik qua nieuwe namen van Download voor Graspop:
Bring Me The Horizon (headliner), Alter Bridge, Five Finger Death Punch, Jinjer, Mammoth WVH, Undeath, Ice Nine Kills, Coheed & Cambria, Carcass, Smash Into Pieces, The Warning, Bad Wolves, Spirit Adrift, The Hu, Palaye Royale, Green Lung,

Mogelijk: Perturbator, Pendulum, The Bronx (zou ik leuk vinden!), Taipei Houston (zoons Metallica maar andere muziek), Bob Vylan (zou ik leuk vinden!), Palaye Royale, Dinosaur Pile-Up

Al aangekondigd: Halestorm, Carpenter Brut, Epica, Clutch, Greg Puciato, Hatebreed, Avatar, The Amity Affliction

Alcatraz: Electric Callboy

Niet zeker: Mom Jeans, Fearless Vampire Killers (wie?), Tigress (wie?), A.A. Williams, Caskets, Mimi Barks, Neck Deep, Pup, Hot Milk, Empire State Bastard, Deaf Havana, Antisaint, Cleopatrick, Joey Valence & Brae, Beauty School
Thu Hu kan je afschrijven, staan op Werchter
Jinjer en FFDP, Smash into pieces ook, stonden er vorig jaar al.

Ik ga even @xydroh herhalen en zeggen dat ik vooral hoop op Ice Nine Kills. naast BMTH dan. al zijn dat wel weer nog 2 metalcore bands op de line up die er al vol mee staat.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Thu Hu kan je afschrijven, staan op Werchter
Jinjer en FFDP, Smash into pieces ook, stonden er vorig jaar al.

Ik ga even @xydroh herhalen en zeggen dat ik vooral hoop op Ice Nine Kills. naast BMTH dan. al zijn dat wel weer nog 2 metalcore bands op de line up die er al vol mee staat.
De firma dankt u
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Chronicbias

Randprogramma
1 dec 2022
146
201
Thu Hu kan je afschrijven, staan op Werchter
Jinjer en FFDP, Smash into pieces ook, stonden er vorig jaar al.

Ik ga even @xydroh herhalen en zeggen dat ik vooral hoop op Ice Nine Kills. naast BMTH dan. al zijn dat wel weer nog 2 metalcore bands op de line up die er al vol mee staat.
Ah dank voor de toevoeging. Is dat nog een regel dat je er niet het jaar er op kan spelen?
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Helaas niet, haha. Dat heeft Robin Staps gezegd over het album. Maar zeker is dus wel dat we iets anders mogen verwachten dan voorheen.
Ah, helder! Ik ben benieuwd. Dat eerste nieuwe nummer deed me niet zoveel, maar wat ze vandaag hebben gedropt is echt prachtig. Hele mooie tekst en video ook.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Ah dank voor de toevoeging. Is dat nog een regel dat je er niet het jaar er op kan spelen?
over het algemeen wil je als festival niet 2 jaar achter elkaar dezelfde bands boeken, anders heb je ieder jaar dezelfde line up.
er zijn uitzonderingen, zoals spiritbox die er weer staan. maar gebeurt eigenlijk bijna nooit.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
over het algemeen wil je als festival niet 2 jaar achter elkaar dezelfde bands boeken, anders heb je ieder jaar dezelfde line up.
er zijn uitzonderingen, zoals spiritbox die er weer staan. maar gebeurt eigenlijk bijna nooit.
Het gebeurt inderdaad heel af en toe wel, dus het is niet uitgesloten dat bijvoorbeeld FFDP weer terugkomt. Met Spiritbox vind ik het trouwens erg tof van Graspop dat ze hen terug hebben gevraagd. Courtney was geblesseerd en je zag ook duidelijk dat ze veel pijn had en niet haar normale energie kon geven. Desondanks gaven ze alles wat ze hadden en baalde ze er zichtbaar van. Mooi dat ze zich mogen revancheren. Kan me voorstellen dat die als dank echt helemaal losgaan. Hopelijk laat het tijdschema het toe om te gaan kijken.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.379
Het gebeurt inderdaad heel af en toe wel, dus het is niet uitgesloten dat bijvoorbeeld FFDP weer terugkomt. Met Spiritbox vind ik het trouwens erg tof van Graspop dat ze hen terug hebben gevraagd. Courtney was geblesseerd en je zag ook duidelijk dat ze veel pijn had en niet haar normale energie kon geven. Desondanks gaven ze alles wat ze hadden en baalde ze er zichtbaar van. Mooi dat ze zich mogen revancheren. Kan me voorstellen dat die als dank echt helemaal losgaan. Hopelijk laat het tijdschema het toe om te gaan kijken.
inderdaad, had het zelf niet beter kunnen zeggen. had trouwens gehoopt dat jinjer ook die kans kreeg, aangezien die zo slecht waren geprogameerd dat de helft van het publiek de show niet heeft meegemaakt. maar goed je kan niet alles hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: Ties23 en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken