Graspop Metal Meeting 2023

jaydee76

Gouden Tip
30 nov 2018
289
246
Ja die veel me ook op! Dat zou nog eens een schitterende en verrassende boeking zijn. Hebben wel een paar echte hardcore klassiekers.
Ik heb Downset in 1994 gezien als één van de voorprogramma’s van Biohazard in Den Haag (Dog Eat Dog was de andere support act), daarna eigenlijk nooit meer wat van gehoord. Erg grappig dus om hier te lezen dat ze zo’n status hebben opgebouwd en nog steeds actief zijn. Vond er eerlijk gezegd niet zo veel aan toen, maar ik kwam dan ook helemaal voor het hoofdprogramma.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackRamIndian

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
The Prodigy past er toch prima tussen? Staan altijd wel dat soort acts op Graspop… (wat eigenlijk eens meer pop zou moeten programmeren volgens jouw logica ;))
Chapeau, op mijn eigen logica aangesproken en verslagen🤭😃. Maar ik blijf toch bij de metal als je het niet erg vindt. Angerfist kan ik ook wel van genieten maar ook niet in Dessel op de heide😁😁
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
The Prodigy live schurkt met enige regelmaat qua sound tegen een metalgeluid aan. En inderdaad, acts als Perturbator, Carpenter Brut en The Bloody Beetroots werkten in het verleden ook prima op Graspop. Het is inderdaad alleen een beetje de vraag waar je ze dan neerzet. Denk dat zo'n act wel in het donker moet, maar die komen niet voor de Marquee en of ze voor Graspop een headliner zijn? Dan ligt Pendulum live wellicht meer voor de hand, omdat die toch wat kleiner zijn en dus prima in de Marquee kunnen. Zou een groot feest worden, denk ik.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.159
5.480
In Portugal wordt in elk geval morgen om 10u een grote show aangekondigd. Misschien is morgen de dag? Heb er zelf wel nog niks over gehoord, maar dat kan ook perfect.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Aan eenieder die schreef dat Draconian goed was; het is machtig goed, bedankt. Afgelopen tijd het album 'Sovran' grijs gedraaid en een tijd geleden Saturnus ontdekt dankzij meneer Jos en meneer Jamel. Het is mij duidelijk geworden dat ik nog veel te weinig doom metal heb geluisterd, op Katatonia na. Meer suggesties zijn welkom.
Kijk eens aan, dat horen we graag! Qua doom ben ik zelf ook helemaal weg van het machtige Ahab. Is wel nog een stukje zwaarder dan Draconian en Saturnus, maar voor mij zijn zij een beetje de verpersoonlijking van wat doom metal voor mij is. Dus wellicht vind je het wat. :)


Maar de grootste tip die ik je misschien wel kan geven is om 4 en 5 november in je agenda te noteren. Dan staan de Dutch Doom Days weer op het programma in de Baroeg in Rotterdam. Twee dagen vol bekende en minder bekende bands uit het genre in één van de gezelligste venues in Nederland, tegen een heel aantrekkelijke prijs. Ik kan het iedereen aanraden die iets met doom heeft.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
832
1.617
The Prodigy live schurkt met enige regelmaat qua sound tegen een metalgeluid aan. En inderdaad, acts als Perturbator, Carpenter Brut en The Bloody Beetroots werkten in het verleden ook prima op Graspop. Het is inderdaad alleen een beetje de vraag waar je ze dan neerzet. Denk dat zo'n act wel in het donker moet, maar die komen niet voor de Marquee en of ze voor Graspop een headliner zijn?
Most of us are expecting BMTH for the Friday headline slot, The Prodigy might just be the less controversial headliner out of the two of them. 🤭

I would like Graspop to stay a mostly metal-centric event in upcoming years but if The Prodigy ever closes the North Stage (like KoRn in 2022), I'd be perfectly okay with that.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.483
2.962
Vandaag is het de dag waarop we constateren dat het weer de dag niet is! Of is het vandaag dan eindelijk niet de dag waarop het de dag niet is? Ach laat ook maar. Waar blijft Metallica!?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.293
The prodigy hadden ze dan beter 20 jaar geleden kunnen boeken. Zijn toch genoeg andere bands te noemen die die plek beter verdienen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
@Joslittel Parkeergarage Raaks is minuutje lopen naar Patronaat. Op vrijdag na 19:00 betaal je voor de rest van de avond 3,50€ en alles voor 19:00 is 3,50€ per uur. Was ideaal voor ons vanavond bij Beast in Black
Ah supertip! Ik was al aan het zoeken maar kon de prijs van mijn plekkie niet meer vinden
Dan pakken we die lekker
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Aan eenieder die schreef dat Draconian goed was; het is machtig goed, bedankt. Afgelopen tijd het album 'Sovran' grijs gedraaid en een tijd geleden Saturnus ontdekt dankzij meneer Jos en meneer Jamel. Het is mij duidelijk geworden dat ik nog veel te weinig doom metal heb geluisterd, op Katatonia na. Meer suggesties zijn welkom.
Wat tof om te horen! Goede tip van Jamel de DDD, kom er altijd graag en je leert veel bands kennen. Ik ga er even vanuit dat je Paradise Lost al wel kent, dat is mijn favoriete band. Een andere hele goede vind ik Novembers Doom. Hieronder mijn favo plaat van hen.

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken