Graspop Metal Meeting 2023

BlackRamIndian

Randprogramma
15 dec 2022
121
215
Wat tof om te horen! Goede tip van Jamel de DDD, kom er altijd graag en je leert veel bands kennen. Ik ga er even vanuit dat je Paradise Lost al wel kent, dat is mijn favoriete band. Een andere hele goede vind ik Novembers Doom. Hieronder mijn favo plaat van hen.

Ja zeker een goede tip van DDD, was bij nog onbekend. Paradise Lost is ook een van mijn favoriete bands, was voor mij een van de hoogtepunten van de laatste GMM editie. Ja Novembers Doom hebben zoveel heerlijk platen, mijn favo plaat van hen is nog steeds "The Silent Dark" van hun "Bled White" album. Daarnaast ben ik in dit genre ook behoorlijk verknocht aan Swallow The Sun.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ja zeker een goede tip van DDD, was bij nog onbekend. Paradise Lost is ook een van mijn favoriete bands, was voor mij een van de hoogtepunten van de laatste GMM editie. Ja Novembers Doom hebben zoveel heerlijk platen, mijn favo plaat van hen is nog steeds "The Silent Dark" van hun "Bled White" album. Daarnaast ben ik in dit genre ook behoorlijk verknocht aan Swallow The Sun.
Ohhh ja, Swallow the Sun! ❤️
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.510
Lil Nas X? :)

original
Haha ja de Schueremans van Portugal was het aan het teasen. En dat zijn vaak grote shows, maar het was dus maar dit inderdaad. 😅

Soit, we mogen stilaan concluderen dat GNR een heel festivallandschap aan het gijzelen zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.522
6.190
Soit, we mogen stilaan concluderen dat GNR een heel festivallandschap aan het gijzelen zijn.
Echt bizar. Ik had op z'n minst die Glastonbury aankondiging wel al verwacht. Wat zou het oponthoud zijn?

Kan niet zijn dat ze zich nog terugtrekken toch?
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
148
311
dit, maar dan met pantera EN slayer
ik vind de uitgang wel.

Ik heb dat met Slayer altijd gehad. Heb (het laatste deel van) hun afscheidsoptreden gezien op GMM en ook toen dacht ik: "Ik snap het niet."

Nieuwe single van The Ocean is anders, maar prachtig. Wordt echt tijd dat die zich weer eens op Graspop laten zien. Die zijn live inmiddels zo goed dat ze veel nieuwe zieltjes kunnen winnen.

Ik ken ze alleen van dat ene (concept?)album over de verschillende lagen van de oceaan. Dringend nog es opzetten. Hoe representatief is dat voor hun overige oeuvre?

Ik stem voor, zou erg origineel zijn mooi voor de afwisseling, helaas staat Graspop niet echt bekend om het nemen van risicos.

Ik vind dat ze dit jaar toch redelijk "anders" programmeren. Met als gevolg ook wel dat ik een jaar skip, maar goed 😁 Daar liggen meerdere factoren voor aan de basis.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ja precies. De laatste keren waren die vrij vroeg met hun aankondigingen. Maar dit uitstel toch vreemd.
Vooral raar omdat een GNR-tour niet zo heel bijzonder is. Die touren om de X aantal jaar op de klassieke plekken met een klassieke show, maken geen comeback na 20 jaar of zo waar iedereen op zit te wachten, wat enig mysterie of enige gewichtigheid bij het aankondigen zou rechtvaardigen.

Ik heb dat met Slayer altijd gehad. Heb (het laatste deel van) hun afscheidsoptreden gezien op GMM en ook toen dacht ik: "Ik snap het niet."

Heb geen probleem met Slayer, maar heb altijd gevonden dat die een nieuwe invulling geven aan de term monotoom.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.643
3.288
Vooral raar omdat een GNR-tour niet zo heel bijzonder is. Die touren om de X aantal jaar op de klassieke plekken met een klassieke show, maken geen comeback na 20 jaar of zo waar iedereen op zit te wachten, wat enig mysterie of enige gewichtigheid bij het aankondigen zou rechtvaardigen.
Ik denk dat net dat de basis van het probleem is. Stel dat er een 5-tal shows in Europa redelijk vlot beklonken zijn, maar als Gn'R zijnde kom je niet voor 5 shows naar Europa. Die moeten dus aangevuld worden met andere, grotendeels, losse shows. Alleen kan ik me voorstellen dat zalen en promotors niet meer zo happig zijn om een high budgetband als Gn'R te boeken wanneer die de afgelopen 5 jaar al 3x in dat land heeft gespeeld en wanneer je voelt dat de verkoop toch niet meer zo vlot gaat als die eerste keren (omwille van vele verschillende factoren; wie hen wou zien heeft hen al kunnen zien, dure tickets in een economisch moeilijkere tijd, kwaliteit van de zang, etc). Je wil pas naar buiten komen met je tour als alle boekingen volledig rond zijn lijkt me. Tenzij je dus niet de touwtjes zelf in handen houdt, en je tour laat bekend geraken in stukjes en hapjes (zoals BMTH, Slipknot, en zovele anderen)

Die zouden gewoon eens deftige nieuwe muziek moeten beginnen maken in plaats van te blijven touren met eenzelfde 3 uur durende set waarin ze zowat alles spelen dat je ooit kon wensen live te horen. Maar dat zit er niet in vrees ik.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.414
6.722
Ik ken ze alleen van dat ene (concept?)album over de verschillende lagen van de oceaan. Dringend nog es opzetten. Hoe representatief is dat voor hun overige oeuvre?
Pelagial? Mja als je dat album goed vond, zou ik zeker hun recentere werk eens opzetten. Ik ben zelf ook niet zo heel bekend met hun albums voor Pelagial, maar Phanerozoic I & II liggen wel in het verlengde van dat album. En zijn in mijn ogen op momenten zelfs beter. Zou zeker eens nummers als 'Jurassic' of 'Silurian' een kans geven. Dat zijn instant classics in de progressive post-metal wereld. En als je de kans hebt een keer een live concert gaan zien. Ze komen regelmatig naar de lage landen en zijn een fantastische liveband, met heel veel energie en een superstrakke show.
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
148
311
Pelagial? Mja als je dat album goed vond, zou ik zeker hun recentere werk eens opzetten. Ik ben zelf ook niet zo heel bekend met hun albums voor Pelagial, maar Phanerozoic I & II liggen wel in het verlengde van dat album. En zijn in mijn ogen op momenten zelfs beter. Zou zeker eens nummers als 'Jurassic' of 'Silurian' een kans geven. Dat zijn instant classics in de progressive post-metal wereld. En als je de kans hebt een keer een live concert gaan zien. Ze komen regelmatig naar de lage landen en zijn een fantastische liveband, met heel veel energie en een superstrakke show.

Dat is em! Thanks, ik ga uw suggesties checken. En idd, merk dat ze recent precies vaker in onze contreien zitten!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken