Volbeat, Nightwish, Sabaton, Within Temptation, Avenged Sevenfold dat zijn de gewoonweg de nieuwe headliners.
Omdat er veel Europese bands bij zitten, zul je deze bands ook vaker op het affiche zien staan (om de 2 jaar) of andere bands moeten worden gepromoveerd. "huisbands" zijn van alle tijden. Maiden, Priest en Saxon kun je ook huisbands noemen.
Ik heb zelf geen probleem met deze bands als headliners. Nightwish en WT zijn de grote namen binnen hun genre.
Sabaton hetzelfde als het gaat op Powermetal..Helloween of Hammerfall mag van mij ook wel een keer promotie krijgen mits ze een grote show meenemen.
Persoonlijk vind ik de muziek de belangrijkste factor, maar een overkillshow zorgt ook wel voor wat spektakel.
Ik neem altijd Metallica en Rammstein als voorbeeld. Ongeveer hetzelfde kaliber, beide arena bands. Maar Rammstein heeft een enorme show, die net wat belangrijker voor hen is (naar mijn mening) dan de showelementen die Metallica uit de kast haalt.
Sommige bands komen met draaiende drummers, vliegtuigen, opblaaspoppen, vlammenwerpers, verkleedpartijen.....het is niet zo zeer dat de muziek dan niet meer belangrijk is..maar het voegt iets extra's toe.
Zo vond ik de eerste keer Rob Zombie en Marilyn Manson tegenvallen, omdat andere liveshows eerder online had gezien