Graspop Metal Meeting 2023

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.229
Volbeat staat in het voorprogramma van Metallica op 16 juni in Zweden zoals eerder aangehaald. Dus Volbeat als headliner kan enkel nog op donderdag.
 

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Vorige keer was de bovenste ring ook al gesloten. Ik vermoed dat dat nu weer zo zal zijn.
Ik ben er bij morgen, dus we zullen het zien... :p
Hmm dat is wel een verschil met NL dan, zoals ik het zo zie is heel gelredome bijna uitverkocht
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
May be an image of text that says '1 METALFEST AUGUST 19+20 2023 MEGADETH IN FLAMES TRIVIUM KILLSWITCH ENGAGE BIOHAZARD SEPULTURA GLORYHAMMER OBITUARY RUDEBOY PLAYS UDS PRONG SHADOW OF INTENT BLEED FROM WITHIN FLEDDY MELCULY WIND ROSE GATECREEPER WARBRINGER UNTO OTHERS BRAND OF SACRIFICE DRAIN FROZEN SOUL SIGNS OF THE SWARM 2DAGEN! IJSBAAN THE BONELESS ONES COBRA THE IMPALER EINDHOVEN FUMING MOUTH HANABIE EXTINCTION AD ENEMY INSIDE GROZA CHANGING TIDES''1 METALFEST AUGUST 19+20 2023 MEGADETH IN FLAMES TRIVIUM KILLSWITCH ENGAGE BIOHAZARD SEPULTURA GLORYHAMMER OBITUARY RUDEBOY PLAYS UDS PRONG SHADOW OF INTENT BLEED FROM WITHIN FLEDDY MELCULY WIND ROSE GATECREEPER WARBRINGER UNTO OTHERS BRAND OF SACRIFICE DRAIN FROZEN SOUL SIGNS OF THE SWARM 2DAGEN! IJSBAAN THE BONELESS ONES COBRA THE IMPALER EINDHOVEN FUMING MOUTH HANABIE EXTINCTION AD ENEMY INSIDE GROZA CHANGING TIDES'


Hier dan de officiële aankondiging, mooie line up hoor. en dat voor 79 euro

EDIT: zie dat @wenteldave me al voor was, in het juiste topic
Ik zie Rudeboy plays UDS op diverse plekken opduiken, die mag voor mij ook wel op Alcatraz (of GMM) erbij, Urban Dance Squad is puur jeugdsentiment! 😎🤘

 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.630
3.242
En ook geen Electric Callboy!

Wel Amenra overigens.
Toch wel beetje vreemd eigenlijk, loopt daar veel volk rond die dat graag willen zien/horen?
Hetzelfde vraag ik me af bij The Hu en Wardruna. Dat zijn toch best niche acts alledrie.

Edit: nuja, The Hu is nog wel een feestje, zelfs als het volk dat raar vindt, kunnen ze zich er nog op amuseren
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Amenra op RW. Wat jammer. Vond zelfs op GMM de ervaring al minder tot zn recht komen, laat staan dat daar nu volk staat die niet weet wat zal komen... Vreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
volbeat is toch wel al heel veel gepasseerd de laatste jaren, die komen letterlijk om de 2 jaar, zijn die dan zo goedkoop ofzo?
Zullen inderdaad ongetwijfeld relatief goedkoop en makkelijk zijn, lijkt me.
Ideale 'opvul-' of 'inval-'headliner dus, evenals Sabaton.

Ik ben fan van beiden, maar geen fan van headliners op herhaling, hoe goed ze ook zijn.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
889
985
En ook geen Electric Callboy!

Wel Amenra overigens.
Toch wel beetje vreemd eigenlijk, loopt daar veel volk rond die dat graag willen zien/horen?
Werchter programmeert wat populair is, Amenra kan in een zaalshow wel wat volk trekken. Hoewel ik ook wel niet denk dat er Werchterpubliek op zit te wachten.
 

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
476
516
Volbeat, Nightwish, Sabaton, Within Temptation, Avenged Sevenfold dat zijn de gewoonweg de nieuwe headliners.
Omdat er veel Europese bands bij zitten, zul je deze bands ook vaker op het affiche zien staan (om de 2 jaar) of andere bands moeten worden gepromoveerd. "huisbands" zijn van alle tijden. Maiden, Priest en Saxon kun je ook huisbands noemen.
Ik heb zelf geen probleem met deze bands als headliners. Nightwish en WT zijn de grote namen binnen hun genre.
Sabaton hetzelfde als het gaat op Powermetal..Helloween of Hammerfall mag van mij ook wel een keer promotie krijgen mits ze een grote show meenemen.
Persoonlijk vind ik de muziek de belangrijkste factor, maar een overkillshow zorgt ook wel voor wat spektakel.
Ik neem altijd Metallica en Rammstein als voorbeeld. Ongeveer hetzelfde kaliber, beide arena bands. Maar Rammstein heeft een enorme show, die net wat belangrijker voor hen is (naar mijn mening) dan de showelementen die Metallica uit de kast haalt.
Sommige bands komen met draaiende drummers, vliegtuigen, opblaaspoppen, vlammenwerpers, verkleedpartijen.....het is niet zo zeer dat de muziek dan niet meer belangrijk is..maar het voegt iets extra's toe.
Zo vond ik de eerste keer Rob Zombie en Marilyn Manson tegenvallen, omdat andere liveshows eerder online had gezien

 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.609
5.008
Het werd toch wel tijd dat ze eindelijk op Werchter gingen staan?
Oh ja?
Enkel omdat ze Belgisch zijn?

Maar goed, ik ben al jaren niet meer op Werchter geweest, dus weet ook niet goed wat voor volk daar nu wel of niet rond loopt, en wat daar wel of niet gewaardeerd wordt..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken