Graspop Metal Meeting 2023

jamel

Support act
26 jun 2019
783
1.604
@Logic leuk om een insider op dit forum te hebben! Heb je toevallig ook van die leuke hints over de nog missende namen op het affiche van Graspop? :)

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
2.568
1.080
Morgen blijkbaar Werchter met 30 namen. Benieuwd of daar dan The Hu en Electric Callboy al tussen gaan zitten, of dat er nog hoop is voor een latere boost van de kaartverkoop op Graspop
Lijken me net 2 namen zijn die beide zouden kunnen doen en Graspop niet direct nodig heeft voor de verkoop te boosten omdat die toch lekker loopt niet? Idem voor Porcupine Tree.

• Verdrietig
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.772
2.166
Lijken me net 2 namen zijn die beide zouden kunnen doen en Graspop niet direct nodig heeft voor de verkoop te boosten omdat die toch lekker loopt niet? Idem voor Porcupine Tree.

Klopt, maar het zijn wel twee namen waar ik op hoop(te) voor Graspop. Vond het twee opvallende afwezigen tussen die 100 namen

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
173
206
Zie je Porcupine Tree als een kaartverkoop booster voor Werchter ja? Zoals ik al eerder benoemde, zelfs hier in het Werchter topic lijkt het enthousiasme voor hen nihil, laat staan onder de grotere massa.
Lijkt me inderdaad het type band dat je zeker meeneemt als je er toch bent, maar waarvoor er niet zoveel speciaal naar een festival gaan.

Nu_metal90

Playlistbediener
19 sep 2021
12
41
Ben alvast een beetje gaan duiken in de materie. Sterk verrast door Avatar en met name Orbit Culture. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Orbit Culture in eerste instantie links liet liggen ivm deathcore, maar ik ben ervan overtuigd dat metalcore fans de nummers ‘Strangler’, ‘North Star of Nija’ en ‘Saw’ vet vinden!!! Goede clean vocals, goede grunts en vette uptempo beats!

Nu_metal90

Playlistbediener
19 sep 2021
12
41
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊

• On fire
Waarderingen: PreFXDesigns

Special Monkey

Support act
13 apr 2021
1.206
1.265
En nog een vraag vanuit mijn kant, namelijk welke nummers van Gojira jullie aanbevelen. Ik zit meer aan de heavy metal, nu metal en metalcore kant van het spectrum en de top 5 nrs op Spotify doen mij nog niet zoveel… Echter ook gelezen dat de albums/nummers heel verschillend kunnen zijn, dus ben benieuwd 😊
Als je van Nu-metal en metalcore houdt en je vindt de eerste 5 nummers op Spotify niks, dan vrees ik er voor. Andere aanraders zijn meer uitgesponnen, technische nummers (Al is nummer 6 wel héél cool). Ik kan u eventueel nog Only Pain aanraden.

jamel

Support act
26 jun 2019
783
1.604
Flying Whales, Silvera, Backbone, The Heaviest Matter of the Universe en Born For One Thing lijkt me wel een aardige start voor je.

• Leuk
Waarderingen: Nu_metal90

La Hormiga 93

Randprogramma
30 jun 2022
153
167
ff copy paste van mijn post een tijdje geleden toen Loek hetzelfde vroeg.

Wat Gojira betreft zou ik beginnen met Magma en Fortitude dan From Mars To Sirius
Dan wordt het echt wel "specialer" met The Way Of Al Flesh en L'enfant Sauvage
Terra Incognita zou ik als laatste doornemen,eigenlijk zou je de discografie in omgekeerde richting beluisteren en daarna terug.
Mij favoriet nummers per album in willekeurige volgorde
Fortitude:
Amazonia
Sphinx
Into The Storm
The Trails
Born For One Thing
Another World

Magma:
Silvera
Stranded
Low Lands
Magma
The Shooting Star
Only Pain
The Cell

From Mars To Sirius:
Global Warming
Flying Whales
The Haviest Matter Of The Universe
World To Come
Where Dragons Dwell

L'Enfant Sauvage:
L'Enfant Sauvage
Born In Winter
Mouth Of Kala
The Gift Of Guilt

The Way Of All Flesh:
A Sight To Behold
Oreberus
The Art Of Dying
Vacuity
Esoteric surgery

Terra Incognita:
Love
Clone
Fire Is Everything
In The Forest
Space Time

La Hormiga 93

Randprogramma
30 jun 2022
153
167
Ben alvast een beetje gaan duiken in de materie. Sterk verrast door Avatar en met name Orbit Culture. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Orbit Culture in eerste instantie links liet liggen ivm deathcore, maar ik ben ervan overtuigd dat metalcore fans de nummers ‘Strangler’, ‘North Star of Nija’ en ‘Saw’ vet vinden!!! Goede clean vocals, goede grunts en vette uptempo beats!
Nija is sterk album net als de Shaman EP.
Echte aanraders.

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
477
592
The more footage of their recent show I see the more I think Pantera should be playing a headline set. I'm pleasantly surprised by the light show and pyrotechnics. It's a shame they will probably play a shortened set in daylight.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.317
284
Dat vlammetje geldt inderdaad alleen als je de marquee graag 'barn' wil noemen...
Kunnen we dat bij deze lanceren #porcupinetreeopGMM2023
Soms denk je dat op je op een ander stukje van het forum bevindt. Voor mij om het even of ze op Werchter of Graspop gaan staan :)

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
173
206
Ik vind Vacuity wel simpel, rechtlijnig beukwerk, qua laagdrempelige binnenkomer.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken