Graspop Metal Meeting 2023

JK79

Playlistbediener
11 sep 2021
30
42
Ben alvast een beetje gaan duiken in de materie. Sterk verrast door Avatar en met name Orbit Culture. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ik Orbit Culture in eerste instantie links liet liggen ivm deathcore, maar ik ben ervan overtuigd dat metalcore fans de nummers ‘Strangler’, ‘North Star of Nija’ en ‘Saw’ vet vinden!!! Goede clean vocals, goede grunts en vette uptempo beats!
Net Orbit Culture gezien en zeker live de moeite waard.

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.281
428
Even een hele korte vraag
Gisteren vroegtijdig weg moeten gaan bij In Flames, omdat we al bij Orbit Culture erachter kwamen dat mijn zoon extreem gevoelig is voor felle lichtflitsen :(
Welk festival heeft meer buiten podia, GMM of Alcatraz?
Op een buiten podium is uiteraard veel meer lciht

• Verdrietig
Waarderingen: Rockbeer

Somekindofdylan

Randprogramma
26 jun 2022
235
180
Gisteren vroegtijdig weg moeten gaan bij In Flames, omdat we al bij Orbit Culture erachter kwamen dat mijn zoon extreem gevoelig is voor felle lichtflitsen :(
Graspop heeft drie podia in openlucht, alcatraz eentje.
Hopelijk heeft je zoon er dan wat minder last van. Kan me voorstellen dat dit onaangenaam is.

• Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
6.833
4.668
Ik post m ook even hier omdat niet iedereen alle fora afspit. Wat mij betreft hebben In Flames en Orbit Culture gisteren zeer mooie visitekaartjes afgeleverd!

In Flames - 013

Een dinsdagavond en beide een beetje ziekig is geen goede opzet voor een geslaagde avond. De misses en ik zijn toch op tijd afgereden naar Tilburg voor een biertje en hapje eten bij de vaste Italiaan naast 013. En gelukkig zijn we gegaan want wat heb ik genoten van In Flames! Ik dacht afgelopen zomer op Sweden Rock de beste In Flames gezien te hebben met een headlineshow in het donker voor 40.000 landgenoten maar deze vond ik eigenlijk beter. Het is me echt een raadsel waarom de populariteit afneemt van deze band. De zanger is nog nooit zo goed bij stem geweest en het nieuwe materiaal beukt er goed op los. Cloud Connected al vroeg in de set en de duo Colony en Only For The Weak was magistraal. Persoonlijk hoogtepuntje was Wallflower eindelijk eens live horen. PRachtig nummer. We zijn uiteindelijk vol energie de 013 uitgelopen, heerlijk!

Maar we kwamen niet alleen voor In Flames. Orbit Culture gaf een goed visitekaartje af ondanks een slecht geluid in het begin. Die band gaat rap groter worden. Imminence was goed maar stond hier niet helemaal op zijn plek met een afwijkende sound, connectie met de zaal ontbrak wat. En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden. Kon het meer waarderen dan op Alcatraz. Muzikaal wel oke maar ik trek die zanger volledig niet. Koekdoos had het ooit over Mikey Mouse die grunt maar dit is totaal op toepassing van deze beste man. Niet om aan te horen.

Piet

Randprogramma
24 mrt 2022
152
73
En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden.
In Flames is ook wel de grootste en meest toegankelijke van de 3 pioniers.
Dark Tranquillity en At the Gates zijn ook grote namen, maar hebben niet de aandacht gehad die inflames al wel kent.
DT en At The Gates worden vaak in een adem genoemd met In Flames, terwijl de stijl toch veel afwijkt naar mijn mening.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.187
1.250
Ik heb me alles behalve geïnformeerd hierrond en kan begrijpen dat dit enorm balen is. Zou een zonnebril o.i.d. helpen om de felle lichtflits-impact te beperken? Of gaat het echt richting epilepsie?

• Leuk

JK79

Playlistbediener
11 sep 2021
30
42
Maar we kwamen niet alleen voor In Flames. Orbit Culture gaf een goed visitekaartje af ondanks een slecht geluid in het begin. Die band gaat rap groter worden. Imminence was goed maar stond hier niet helemaal op zijn plek met een afwijkende sound, connectie met de zaal ontbrak wat. En At The Gates blijf ik een moeilijke band vinden. Kon het meer waarderen dan op Alcatraz. Muzikaal wel oke maar ik trek die zanger volledig niet. Koekdoos had het ooit over Mikey Mouse die grunt maar dit is totaal op toepassing van deze beste man. Niet om aan te horen.
Zo te lezen hebben we de optredens redelijk hetzelfde ervaren. Ik kan inderdaad ook niets met de stem van de zanger van At The Gates terwijl het muzikaal wel aanspreekt. Imminence was inderdaad afwijkend maar ook wel lekker om wat rustigere stukjes tussen al het gitaargeweld te hebben. En het was 1 van de betere In Flames optredens die ik gezien heb. Ik heb wel besloten ze te laten schieten op Graspop als ze in het licht spelen want dan geldt voor mij hetzelfde als voor Gojira dat het totaal niet tot z'n recht komt.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Support act
15 okt 2019
1.187
1.250
Steel Panther met een nieuw album op komst, nieuwe single gelost en een nieuwe world tour-aankondiging.

Voorlopige data spreken van USA & UK tot en met eind mei 2023.
'k zie het niet zo snel gebeuren maar you never know dat ze komen herhalen op Graspop.
Al zie ik hen eerder een jaartje zalen doen. Begin juni in Trix zie ik dus wel mogelijk.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.281
428
Ik heb me alles behalve geïnformeerd hierrond en kan begrijpen dat dit enorm balen is. Zou een zonnebril o.i.d. helpen om de felle lichtflits-impact te beperken? Of gaat het echt richting epilepsie?
Nee, het is geen epilepsie, hij gaat "outzonen" zoals hij het zelf noemt. Oftwel, hij komt in een soort afwezigheid terecht, en dat kan weer leiden tot paniekaanvalen enz.
Het was de eerste keer dat we naar een"donkere" zaal gingen.
Daarom het idee dat het bij buitenpodia wellicht beter gaat, en inderdaad, anders kan daaar nog altijd een zonnebril op, die haddne we gisteren helaas niet bij de hand

• Verdrietig
Waarderingen: jonasvh

reaper

Gouden Tip
26 okt 2015
451
260
Zie je Porcupine Tree als een kaartverkoop booster voor Werchter ja? Zoals ik al eerder benoemde, zelfs hier in het Werchter topic lijkt het enthousiasme voor hen nihil, laat staan onder de grotere massa.
GRAAG NAAR WERCHTER, dan hoef ik misschien niet te denken aan mijn kaart te verkopen :ROFLMAO:

Special Monkey

Support act
13 apr 2021
1.206
1.265
Nee, het is geen epilepsie, hij gaat "outzonen" zoals hij het zelf noemt. Oftwel, hij komt in een soort afwezigheid terecht, en dat kan weer leiden tot paniekaanvalen enz.
Daarom het idee dat het bij buitenpodia wellicht beter gaat, en inderdaad, anders kan daaar nog altijd een zonnebril op, die haddne we gisteren helaas niet bij de hand
Outzonen is nochtans 1 van de gevolgen van epilepsie.

• Wow

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.687
2.269
klinkt erg vervelend.

ik weet niet of je bij een buiten stage minder last hebt van het licht. vooral bij headline shows heb ik het idee dat ik 's nachts op de mainstage meer verblind wordt door licht dan bij een show in een tent. vond zelf die lichten ook aardig storend en heb wel eens een zonnebril opgedaan, dat hielp wel.

Koekdoos

Sunset slot
22 okt 2018
2.772
2.166
klinkt erg vervelend.

ik weet niet of je bij een buiten stage minder last hebt van het licht. vooral bij headline shows heb ik het idee dat ik 's nachts op de mainstage meer verblind wordt door licht dan bij een show in een tent. vond zelf die lichten ook aardig storend en heb wel eens een zonnebril opgedaan, dat hielp wel.

Maar misschien dat je op grotere afstand er minder last van hebt. In en zal dus je toch snel dichter op het podium

Cliënt van mij had een bril gekocht met speciaal soort glazen voor het auto rijden tegen felle koplampen

• Leuk
Waarderingen: Loek123

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.281
428
Maar misschien dat je op grotere afstand er minder last van hebt. In en zal dus je toch snel dichter op het podium

Cliënt van mij had een bril gekocht met speciaal soort glazen voor het auto rijden tegen felle koplampen
Precies, vandaar ook mijn vraaag, op een festival met licht en buiten podia kun je zelf kiezen hoe dichtbij je staat, en dus hoeveel invloed het licht gaat hebben.
Die bril heb ik gisteren ook al overwogen.
In elk geval iedereen bedankt voor het meedenken, en meeleven, wordt enorm gewaardeerd.
Vooralsnog houd ik nog hoop dat wij gewoon erbij zijn op Graspop

Laatst bewerkt:

Loek123

Sunset slot
7 nov 2019
2.687
2.269
Precies, vandaar ook mijn vraaag, op een festival met licht en buiten podia kun je zelf kiezen hoe dichtbij je staat, en dus hoeveel invloed het licht gaat hebben.
Die bril heb ik gisteren ook al overwogen
Om je eerdere vraag nog even uitgebreid te beantwoorden, Op GMM heb je 5 stages:
2 mainstages, waar alle grote namen zullen staan (buiten)
jupiler stage, waar voornamelijk punk, metalcore, hardcore staat (ook buiten)
dan heb je nog de marquee en de metaldome, die zijn wel binnen. hier staat voornamelijk de meer extreme metal van de line up. death/black/prog etc.

afhankelijk van je muziek smaak is het goed mogelijk om de tenten te ontwijken, ben zelf afgelopen editie ook amper in een tent geweest.

• Geweldig

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.281
428
Om je eerdere vraag nog even uitgebreid te beantwoorden, Op GMM heb je 5 stages:
2 mainstages, waar alle grote namen zullen staan (buiten)
jupiler stage, waar voornamelijk punk, metalcore, hardcore staat (ook buiten)
dan heb je nog de marquee en de metaldome, die zijn wel binnen. hier staat voornamelijk de meer extreme metal van de line up. death/black/prog etc.

afhankelijk van je muziek smaak is het goed mogelijk om de tenten te ontwijken, ben zelf afgelopen editie ook amper in een tent geweest.
Nou, dan ga ik Soen en Antimatter gewoon in mijn eentje bekijken ;)

• Haha
Waarderingen: Loek123

festivalryo

Gouden Tip
9 feb 2019
477
592
Eehm, dat wist ik dan weer niet.
Nou ja, hopelijk weten we in januari meer als de uitslagen van alle onderzoeken bekend zijn.
We kunnen hopelijk dan nog beslissen of het wel of geen Graspop wordt
If I may ask, how old is your son?

When I was a child I was suffering from similar symptoms and was ultimately diagnosed with a form of epilepsy that sets in while being asleep (Benign Rolandic Epilepsy). This type of epilepsyis pretty common and usually goes away around the time the child reaches puberty. Crazy light shows would make me very uncomfortable and increase the likelihood of an epileptic episode occurring that night.

Gebruikers die dit onderwerp bekijken