Graspop Metal Meeting 2023

Overigens, over Metallica: als we nu eens objectief gaan kijken naar welke twee 'nieuwere' bands tot de absolute favorieten van Metallica horen, kijkende naar hun interviews en wie ze vaak meenemen als voorprogramma. Dan hebben we het over...? Juist ja. :)
Het geloof in Metallica blijft fier overeind, ja!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
ik denk dat je gojira in het prestigieuze lijstje van gojira,tool,opeth, meshuggah kan zetten. metalbands die untouchable zijn voor de metal gemeenschap, onmogelijk om een slecht woord over deze bands te kunnen zeggen.
ja, ben niet de grootste fan van het genre. prog metal/rock heb ik altijd wat moeite om in te komen. al begint het wel wat meer te komen.
Meerdere kansen gehad al om gojira te zien op graspop maar ben nooit gaan kijken.
die Hellfest show die je net stuurde had ik laatst bekeken en dit was voor mij wel een beetje het omslagpunt, van wauw dat klinkt toch wel erg vet.
Ga toch proberen om Gojira op de vrijdag gewoon te gaan kijken, op een mooi plekje. zal wel een mooie show worden.

Daarnaast zoals eerder gezegd heel blij dat Graspop de jongere bands echt een kans begint te geven, dat geeft me een gerust hart voor de toekomst van het festival.

Tot nu toe 6 headliners. 2 van de 6 heb ik geen interesse in. (de zondag headliners) 2 van de 6 ben ik groot fan van (de zaterdag headliners) de resterende 2 wil ik wel graag gaan bekijken live en hopen dat ze me positief kunnen verrassen. Tot nu toe erg tevreden met de bekendgemaakte bands in ieder geval.

ja, ben niet de grootste fan van het genre. prog metal/rock heb ik altijd wat moeite om in te komen. al begint het wel wat meer te komen.
Meerdere kansen gehad al om gojira te zien op graspop maar ben nooit gaan kijken.
die Hellfest show die je net stuurde had ik laatst bekeken en dit was voor mij wel een beetje het omslagpunt, van wauw dat klinkt toch wel erg vet.
Ga toch proberen om Gojira op de vrijdag gewoon te gaan kijken, op een mooi plekje. zal wel een mooie show worden.

Daarnaast zoals eerder gezegd heel blij dat Graspop de jongere bands echt een kans begint te geven, dat geeft me een gerust hart voor de toekomst van het festival.

Tot nu toe 6 headliners. 2 van de 6 heb ik geen interesse in. (de zondag headliners) 2 van de 6 ben ik groot fan van (de zaterdag headliners) de resterende 2 wil ik wel graag gaan bekijken live en hopen dat ze me positief kunnen verrassen. Tot nu toe erg tevreden met de bekendgemaakte bands in ieder geval.
Denk dat voor veel mensen de eerste keer dat ze Gojira live zagen het omslagpunt was. En dan niet op Youtube (hoewel sommige opnames, zoals die van Hellfest, wel echt heel goed zijn), maar daadwerkelijk op een festival ofzo. Bij mij was dat op het hier al eerder besproken Werchter Boutique 2012, waar ze met o.a. Ghost en Mastodon mochten opwarmen voor Metallica. Die gasten spelen zo superstrak, met zoveel energie en overgave en hebben altijd zo'n bizar goed geluid dat iedereen met een beetje liefde voor hardere muziek gewoon wordt weggeblazen.

En verder helemaal met je eens dat het heel erg tof is dat Graspop de jongere generatie naar voren durft te schuiven. Vorig jaar al met Sabaton als afsluiter van het hele festival. En nu Ghost en Gojira met een headlinestatus. Heel goed!

Denk dat voor veel mensen de eerste keer dat ze Gojira live zagen het omslagpunt was. En dan niet op Youtube (hoewel sommige opnames, zoals die van Hellfest, wel echt heel goed zijn), maar daadwerkelijk op een festival ofzo. Bij mij was dat op het hier al eerder besproken Werchter Boutique 2012, waar ze met o.a. Ghost en Mastodon mochten opwarmen voor Metallica. Die gasten spelen zo superstrak, met zoveel energie en overgave en hebben altijd zo'n bizar goed geluid dat iedereen met een beetje liefde voor hardere muziek gewoon wordt weggeblazen.

En verder helemaal met je eens dat het heel erg tof is dat Graspop de jongere generatie naar voren durft te schuiven. Vorig jaar al met Sabaton als afsluiter van het hele festival. En nu Ghost en Gojira met een headlinestatus. Heel goed!
graspop marquee 2016, wat een set was dat toen zeg.

Inderdaad, samen met Stake (toen nog SN8) ook in de Marquee de twee shows van het weekend voor mij.
en zeggen dat ze gojira toen nog verplaatst hebben van de metal dome, dat ging gewoonweg onverantwoord geweest zijn

ik denk dat je gojira in het prestigieuze lijstje van gojira,tool,opeth, meshuggah kan zetten. metalbands die untouchable zijn voor de metal gemeenschap, onmogelijk om een slecht woord over deze bands te kunnen zeggen.
Mastodon past ook wel in die lijst

en zeggen dat ze gojira toen nog verplaatst hebben van de metal dome, dat ging gewoonweg onverantwoord geweest zijn
Serieus? Dat wist ik niet. Dat zou inderdaad niet te doen zijn geweest. De Marquee stond al nokkievol.

Late to the party. Fuck Gojira. Prima naampje hoor, de show op Hellfest afgelopen zomer was echt top! Ook in Tilburg waren ze in vorm. Of ze headliner zijn? Nee, dat niet, maar dat is hetzelfde met Parkway Drive. Zet er inderdaad een grote naam als Metallica naast en dan winnen ze weer wat zieltjes. Fijn dat ze toch naar ons geluisterd hebben om plek te geven aan jongere bands! :)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en jonasvh
Gojira als headliner neerpleuren. Ballsey en respect aan GMM om hun headliner selectie over een andere boeg te gooien en nu ook met Gojira een totaal nieuwe headliner te promoveren. Of het gaat werken is nog maar de vraag, alhoewel ik zeker ben dat het gros naar GMM gaat no matter what. Opnieuw, dik respect om dit te durven.

Velen hier zeggen dat sommige namen (Ghost/PWD/Gojira) niet groot genoeg zijn etc.
Maar een ander argument is mogelijks ook het drukken van de ticketprijzen. Ik zeg niet dat dit bij GMM het geval zal zijn, maar ik zie dat veel festivals toch een vijftig+ euro omhoog gaan. Als de 4e dag + 'kleinere' bands (die live een uitstekende show neerzetten) promoveren tot headliner een garantie geven op een kleine verhoging, laat maar komen.

Ondertussen gewoon een kleine aanpassing op de website. Shop is verdwenen. Line-up op die plaats.

Ik zeg al jaren dat Gojira behoort tot de lijst toekomstige headliners. Had alleen niet verwacht dat het in 2023 al zover was, 2025 had ik ze als headliner gezet! Nu leek het me een mooie sub voor Slipknot of Parkway Drive, maar ik klaag zeker niet dat ze er staan, hun show in 013 was al headliner waardig!

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Wie zei er dat er alleen positieve reacties zijn op social media?
Dit zijn tot nu toe alle reacties op twitter. Dan vis ik niet de negatieve reacties eruit. Dit is alles.
Tja, dat is dan het nadeel van ook de MS2-afsluiter headliner te noemen.
Voorheen deden ze dat alleen met de MS1-afsluiter, en had je maar 4 aparte aankondigingen van relatief grote namen (hoewel je dan nog steeds discussies had over namen als Volbeat, Sabaton, Faith No More, Judas Priest).
Aankondigingen als Ghost, Gojira, Parkway Drive (Mötley Crüe is een beetje een uitzondering m.i.) zaten dan allemaal 'gewoon' bij de worpen, wat minder discussie oplevert.
Nu deze ook apart worden aangekondigd als headliner krijg je logischerwijs meer discussie.
Veel mensen zullen niet het onderscheid weten/maken tussen een South Stage headliner en een North Stage headliner.
Waar wij naast Ghost en Gojira nog grotere namen verwachten (net als Slipknot naast Parkway Drive), beschouwen velen nu waarschijnlijk Ghost en Gojira als dé headliners van hun respectievelijke dag, wat vanzelfsprekend nogal magertjes klinkt.

Users who are viewing this thread