Graspop Metal Meeting 2023

Ach ja zijn ook veel mensen die denken dat Ghost de grote headliner is van de donderdag en Gojira de grote headliner is van de vrijdag. Als die bands die dag moeten dragen snap ik wel dat je niet tevreden bent. Niet iedereen begrijpt het nieuwe north/south stage concept nog helemaal geloof ik
Ow, dat is dus eigenlijk precies wat ik ook zei. :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Loek123
Een festival staat of valt imo met de line-up. Helemaal met de prijskaartjes van tegenwoordig.
GMM is voor mij een festival waar ik blind een weekendticket voor koop (direct op 1e dag VVK).
Line-up is voor mij altijd meer dan dik in orde, ongeacht wie ze neer zetten als headliner(s).

Toegegeven, ik heb een zeer brede muzieksmaak.
Zelfs genres waarmee ik voorheen niet of nauwelijks iets had (zoals black metal of metalcore) heb ik leren waarderen (sommige bands uit die genres behoren nu zelfs tot mijn favorieten).

Ik denk dan ook dat vele 'klagers' erbij gebaat zouden zijn ook eens wat vaker buiten hun comfort zone te treden, en eens wat andere genres beter te leren kennen. En dan ook vooral eens live naar wat onbekendere bands gaan kijken en luisteren, i.p.v. deze standaard te skippen en op het veld te gaan liggen of terug naar de camping te gaan.

Na nu al een tijdje mee te lezen, op het forum ook maar eens account aangemaakt :)
Ik kom zelf al sinds 2009 ieder jaar op graspop eerst gingen we in een tentje op de camping staan laatste jaren zitten we op het Metalpark wat ik iedereen kan aanraden ;)

Zou Pantera niet de Marquee kunnen afsluiten? Toen Phil Anselmo in 2019 op de donderdagavond de Metaldome afsloot met een Pantera set moet ik zeggen dat dat toch wel erg gaaf was.

• Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
GMM is voor mij een festival waar ik blind een weekendticket voor koop (direct op 1e dag VVK).
Line-up is voor mij altijd meer dan dik in orde, ongeacht wie ze neer zetten als headliner(s).

Toegegeven, ik heb een zeer brede muzieksmaak.
Zelfs genres waarmee ik voorheen niet of nauwelijks iets had (zoals black metal of metalcore) heb ik leren waarderen (sommige bands uit die genres behoren nu zelfs tot mijn favorieten).

Ik denk dan ook dat vele 'klagers' erbij gebaat zouden zijn ook eens wat vaker buiten hun comfort zone te treden, en eens wat andere genres beter te leren kennen. En dan ook vooral eens live naar wat onbekendere bands gaan kijken en luisteren, i.p.v. deze standaard te skippen en op het veld te gaan liggen of terug naar de camping te gaan.
Amen!!!!

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Na nu al een tijdje mee te lezen, op het forum ook maar eens account aangemaakt :)
Ik kom zelf al sinds 2009 ieder jaar op graspop eerst gingen we in een tentje op de camping staan laatste jaren zitten we op het Metalpark wat ik iedereen kan aanraden ;)

Zou Pantera niet de Marquee kunnen afsluiten? Toen Phil Anselmo in 2019 op de donderdagavond de Metaldome afsloot met een Pantera set moet ik zeggen dat dat toch wel erg gaaf was.
Welkom, Bram!

Pantera als Marquee afsluiter zou geweldig zijn. Maar ik vrees dat daarvoor iets teveel mensen willen gaan kijken.

• Leuk
Waarderingen: Bram36 en festivalryo
Ondertussen gewoon een kleine aanpassing op de website. Shop is verdwenen. Line-up op die plaats.
Het feit dat ze zo aan het werk zijn aan de website doet me een beetje denken dat er nog een pakketje komt vandaag of morgen.
Meestal gebeurt het updaten van de website en line up pagina pas als ze een pakketje met namen lossen dacht ik.
Misschien vandaag om 16:00 of morgen een pakketje met namen om vervolgens volgende week nog 1 of 2 headliners te lossen?

Welkom op het forum!
Denk persoonlijk nog steeds dat Pantera gewoon een mainstage sub gaat zijn. Marquee headliner lijkt me weer een iets te lage spot. Veel mensen hoopten hier op een late night spot maar die kans lijkt me wel verkeken met de aankondiging van Gojira. Ik zie die geen south stage headliner zijn, en bovenaan een dag staan als alle andere festivals ze zo laag neer zetten.

• Leuk
Waarderingen: Bram36 en festivalryo
Gojira als headliner neerpleuren. Ballsey en respect aan GMM om hun headliner selectie over een andere boeg te gooien en nu ook met Gojira een totaal nieuwe headliner te promoveren. Of het gaat werken is nog maar de vraag, alhoewel ik zeker ben dat het gros naar GMM gaat no matter what. Opnieuw, dik respect om dit te durven.
blijft natuurlijk wel nog steeds de headliner van de tweede mainstage maar inderdaad, mooi dat ghost, parkway drive, gojira de waardering krijgen die ze eigenlijk wel verdienen, stuk voor stuk speelden ze telkens de beste show van de dag als ze op graspop stonden de vorige jaren.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Welkom, Bram!

Pantera als Marquee afsluiter zou geweldig zijn. Maar ik vrees dat daarvoor iets teveel mensen willen gaan kijken.
Laten we zeggen dat de wens de vader van gedachten was ;)

Ik moet zeggen dat ik het sowieso lastig vindt inschatten de grote van Pantera, toen ik voor de eerste keer hoorde over de tour toen dacht ik gelijk dat is de eerste Headliner van Graspop komend jaar. Nu ik inderdaad zie dat ze op andere festivals een stuk lager staan of Sub staan ben ik ook wel van de gedachten headliner af.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Laten we zeggen dat de wens de vader van gedachten was ;)

Ik moet zeggen dat ik het sowieso lastig vindt inschatten de grote van Pantera, toen ik voor de eerste keer hoorde over de tour toen dacht ik gelijk dat is de eerste Headliner van Graspop komend jaar. Nu ik inderdaad zie dat ze op andere festivals een stuk lager staan of Sub staan ben ik ook wel van de gedachten headliner af.
Iemand uit m'n vriendengroep dacht ook dat Pantera als headliner er zou staan. Die was ook even 'shocked' als ik zei dat die wat lager op de affiche zullen staan.

• Leuk
Waarderingen: Bram36
Iemand uit m'n vriendengroep dacht ook dat Pantera als headliner er zou staan. Die was ook even 'shocked' als ik zei dat die wat lager op de affiche zullen staan.
I honestly think they should play at night, having them play in daylight would be a shame.

Blij met Gojira. 1 Van de beste concerten die ik dit jaar heb gezien in de 013. Zelden zo'n superstrak optreden gezien.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo

Users who are viewing this thread