Graspop Metal Meeting 2023

Waarom juist? Lijkt me nu niet de band met een ongelooflijke lichtshow, die persee in het donker moet
That's probably true. However, I feel that this would be such a historic set for many people who've never seen them. A MS2 slot after the MS1 headliner (PWD's slot for example) would've been perfect in my opinion. All subjective obviously.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loek123
Waarom juist? Lijkt me nu niet de band met een ongelooflijke lichtshow, die persee in het donker moet
Over twee weken zullen we er achter komen, dan is hun eerste show geloof ik sinds de reunie. maar denk wel dat je gelijk hebt.

Geen zin in een politieke discussie hier op het forum, maar er is erg veel controversie rond Pantera op andere fora. Veel mensen die zeggen dat ze niet gaan kijken om die reden. Wellicht dat festivals ook weinig zin hebben om die als headliner neer te zetten omdat ze zich daar niet aan willen branden?

Hi, a little off topic but does anyone know what the motorhome options normally are for graspop and roughly what they cost? We came for the first time last year but bought the tickets in 2019 before we had the motorhome, and obviously I'd rather bring that next year!

Thanks in advance!

Hoezo wordt Def Leppard steeds in het hoekje geplaatst van acts die weinig festivals doen? Ze stonden er in 2019 nog, dat is slechts 1 editie voor de vorige editie.

Hoezo wordt Def Leppard steeds in het hoekje geplaatst van acts die weinig festivals doen? Ze stonden er in 2019 nog, dat is slechts 1 editie voor de vorige editie.
Ze stonden pas 2 keer op Graspop, in 2008 en 2019. Dat is toch niet veel voor zo'n oude band. 2019 is inderdaad vrij kort geleden maar het is geen band die regelmatig op het festival stond. Ze zijn nu natuurlijk ook vooral geboekt voor de combi-deal met Motley anders hadden ze er wellicht niet gestaan of op een lagere positie tenminste.

Hi, a little off topic but does anyone know what the motorhome options normally are for graspop and roughly what they cost? We came for the first time last year but bought the tickets in 2019 before we had the motorhome, and obviously I'd rather bring that next year!

Thanks in advance!
very limited, not sure of what price it is but those things sell out on day one of the sale so be fast.

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon
Heel wat leeswerk achter de rug.
Ikzelf ben uiterst tevreden met deze aankondiging en zeker als headliner wat ze verdienen.:love:

@Loek123

Wat Gojira betreft zou ik beginnen met Magma en Fortitude dan From Mars To Sirius

Dan wordt het echt wel "specialer" met The Way Of Al Flesh en L'enfant Sauvage
Terra Incognita zou ik als laatste doornemen,eigenlijk zou je de discografie in omgekeerde richting beluisteren en daarna terug.

Mij favoriet nummers per album in willekeurige volgorde

Fortitude:

Amazonia
Sphinx
Into The Storm
The Trails
Born For One Thing
Another World

Magma:

Silvera
Stranded
Low Lands
Magma
The Shooting Star
Only Pain
The Cell

From Mars To Sirius:

Global Warming
Flying Whales
The Haviest Matter Of The Universe
World To Come
Where Dragons Dwell

L'Enfant Sauvage:

L'Enfant Sauvage
Born In Winter
Mouth Of Kala
The Gift Of Guilt

The Way Of All Flesh:

A Sight To Behold
Oreberus
The Art Of Dying
Vacuity
Esoteric surgery

Terra Incognita:

Love
Clone
Fire Is Everything
In The Forest
Space Time

Nog ff dit over Pantera:
Ik zal mijn verwachtingen ook moeten bijstellen als ze effectief komen.

Nu ja, de ervaring alleen al zal de moeite waard zijn denk ik.

28 november komt steeds dichterbij,ik ben razend benieuwd.

• Geweldig
Waarderingen: Loek123
ik denk dat je gojira in het prestigieuze lijstje van gojira,tool,opeth, meshuggah kan zetten. metalbands die untouchable zijn voor de metal gemeenschap, onmogelijk om een slecht woord over deze bands te kunnen zeggen.
Als tegenhanger is er ook een lijstje van bands die een hoop verdeeldheid in de metal community zaaien:
Ozzy, KISS, Volbeat, Mötley Crüe, Scorpions, Sabaton, Heilung, BMTH, Disturbed, FFDP, Whitesnake, Lynyrd Skynyrd, Electric Callboy, Steel Panther, Beast In Black, Babymetal, Twin Temple, Dana Dentata... ;)

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Maandag en donderdag namen, zaterdag ticketverkoop, maandag laatste headliner?

Of alles voor de 26e?
We zullen sws niet alles weten voor de 26e, meeste pakketten kleine namen worden pas later gedropt. Ik verwacht volgende week nog wel een of twee aankondigingen, maandag en donderdag klinkt logisch, waarschijnlijk nog een losse aankondiging van een headliner en misschien een klein pakketje om de line up pagina wat meer te vullen.

Verder kan ik mij heel goed voorstellen dat als ze Metallica hebben, die inderdaad pas de maandag na de kaartverkoop aankondigen, zodat alle vaste bezoekers in ieder geval alvast hun kaarten hebben. Is al vaker gezegd, klinkt realistisch, maar misschien is de wens vader van de gedachte.

• Leuk
Maandag en donderdag namen, zaterdag ticketverkoop, maandag laatste headliner?

Of alles voor de 26e?
Ik gok (maar misschien hoop ik) dat als Metallica komt, deze op maandag 28 aangekondigd worden.

Verder denk ik donderdag headliner + vrijdag groepje namen voor start ticketverkoop.

• Leuk
Denk dat voor veel mensen de eerste keer dat ze Gojira live zagen het omslagpunt was. En dan niet op Youtube (hoewel sommige opnames, zoals die van Hellfest, wel echt heel goed zijn), maar daadwerkelijk op een festival ofzo. Bij mij was dat op het hier al eerder besproken Werchter Boutique 2012, waar ze met o.a. Ghost en Mastodon mochten opwarmen voor Metallica. Die gasten spelen zo superstrak, met zoveel energie en overgave en hebben altijd zo'n bizar goed geluid dat iedereen met een beetje liefde voor hardere muziek gewoon wordt weggeblazen.

En verder helemaal met je eens dat het heel erg tof is dat Graspop de jongere generatie naar voren durft te schuiven. Vorig jaar al met Sabaton als afsluiter van het hele festival. En nu Ghost en Gojira met een headlinestatus. Heel goed!
Voor mij was de eerste kennismaking ook gelijk live, op Lokerse Feesten 2018 (met verder nog o.a. Judas Priest, Steel Panther, At The Gates, Hatebreed).
We gingen nochtans voornamelijk voor onze 1e keer Steel Panther, maar we werden compleet verrast en overrompeld door Gojira!

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Jamel
We zullen sws niet alles weten voor de 26e, meeste pakketten kleine namen worden pas later gedropt. Ik verwacht volgende week nog wel een of twee aankondigingen, maandag en donderdag klinkt logisch, waarschijnlijk nog een losse aankondiging van een headliner en misschien een klein pakketje om de line up pagina wat meer te vullen.

Verder kan ik mij heel goed voorstellen dat als ze Metallica hebben, die inderdaad pas de maandag na de kaartverkoop aankondigen, zodat alle vaste bezoekers in ieder geval alvast hun kaarten hebben. Is al vaker gezegd, klinkt realistisch, maar misschien is de wens vader van de gedachte.

Klopt, ook niet alle namen, maar ga uit van toch 50 a 60 namen totaal voor de verkoop

• Leuk
Klopt, ook niet alle namen, maar ga uit van toch 50 a 60 namen totaal voor de verkoop
Lijkt mij niet realistisch. Gezien we nu op 6 zitten, zal het mij verbazen als het er meer dan 20 zijn volgende week.

Edit: of ik moet het mij totaal verkeerd herinneren, maar volgens mij zijn normaal gesproken alleen wat headliners en een handjevol dagvulling bekend bij de verkoop. Grotere pakketten met namen komen later pas.

Users who are viewing this thread