Graspop Metal Meeting 2023

Het is wat mij betreft wel realistischer dan Evanescence of Nightwish. Epica is duidelijker populairder dan Nightwish bij the powers that

Nee, het lijkt erop dat ze ook WT voorbij zijn qua populariteit.
Zoek bv. maar eens naar 'best symphonic metal bands' ofzo, en je vindt allerlei lijstjes waarop Epica meestal op 2 staat achter Nightwish, en Within Temptation vaak op een 3e plek (zoals deze website: https://www.thetoptens.com/metal/best-symphonic-metal-bands/).
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat Epica ook overal dezelfde of betere plekken krijgt toebedeeld dan WT, die al een langere reputatie hebben als gevestigde headliner in bepaalde landen. Met name in Duitsland is WT nog zeer populair.
Maar het lijkt me een kwestie van tijd voordat Epica en Nightwish ook die status bereiken, terwijl WT en met name Evanescence die juist beetje bij beetje gaan verliezen.
Kwatsert. Wt en nightwish staan in grotere zalen en hoger op ieder affiche.

Ik verwacht dit jaar nog wel wat radicaals.
Pwd, Gojira, Ghost, Def Leppard, Motley Crue zijn samen wel de zwakste headliners in jaren.
Misschien dan toch de grootste taboo die ieder jaar terugkomt..een Metallica?

20221117_213834.jpg

UK, one week after Graspop - maybe Code Orange, Loathe, Jesus Piece and Converge will pay us a visit?

Also, more Death Grips tour dates please 😁

• Leuk
Waarderingen: WOOOSH
Ik verwacht dit jaar nog wel wat radicaals.
Pwd, Gojira, Ghost, Def Leppard, Motley Crue zijn samen wel de zwakste headliners in jaren.
Misschien dan toch de grootste taboo die ieder jaar terugkomt..een Metallica?
Dat is inderdaad wat hier algemeen verwacht wordt. Verder vind ik dat we voorlopig totaal geen zwakke headliners voorgeschoteld krijgen. Live krijgen we een enorme kwaliteit als je het mij vraagt.

Dat weet ik allemaal wel, jongens, maar als hij Summer Breeze afgaat met z'n lezing, dan zie ik hem nog wel andere festivals meepakken ook. Leak is inderdaad niks waard, maar aan de andere kant: hij heeft nog nooit solo opgetreden op Graspop, dus hij hoorde niet in die lijst te staan. Hij staat er toch echt, dus er zal wel wat uit te halen vallen.
in 2002 stond hij er solo

Moshpit Wall Of Death GIF by Killswitch Engage

Dit soort dans :p
En dan nog eens mijn enkel breken? haha. Now it's your time to dance. Sorry, ben wa laat met het feest hier.

• Haha
Waarderingen: Simoni
Zwakste headliners in jaren snap ik echt niet, buiten Def.
Je hebt een 'unieke' band met Motley, je hebt een vaste waarde met Slipknot en je hebt de 3 namen bij uitstek die de komende jaren de plak zullen zwaaien.
Het is eens niet Volbeat, Maiden of Sabaton.
De laatste geruchten zijn andere gevestigde waarden zoals GnR, Ozzy, Kiss en wie weet Metallica. 2 van deze garde er nog bij op die donderdag en vrijdag en je hebt gewoon een mooie en brede toplijn.

Kwatsert. Wt en nightwish staan in grotere zalen en hoger op ieder affiche.
Nou nou, heb je wel eerst de moeite genomen om mijn volledige bericht te lezen?
Daar lijkt het nl. niet op.

Je mag nu wel doen alsof jij de waarheid in pacht hebt, maar ik vertel alleen maar mijn percepties en verwachtingen, net als jij en iedereen dat hier doen.
Jij hebt jouw argumenten, ik de mijne, geen reden om superieur te gaan lopen doen over zoiets onnozels.

Maar goed, als jij hier de grumpy old man wil gaan uithangen, you do you...

Laatst bewerkt:
Vandaag is de dag?

Die 28 november die eerder werd genoemd kan best ook voor de kaartverkoop zijn geweest. Als het daarna in de wandelgangen voorbij kwam ook als 28 november…

OK ik ben wit, 50+ en sta effectief vaak naar optredens te kijken met m'n armen gekruist of met de handjes in de broekzakken 😉
Ik ben in vergelijking met de meesten hier, dan ook absoluut geen metal kenner. Er zijn echter best wat zaken die ik zeer goed vind maar wat mij in het verleden vaak net tegenhield om naar GMM te gaan zijn de echte classic rock namen, die doen mij persoonlijk totaal niets, but hey ieder beest zijn feest eh. Ik vind het daarom fantastisch dat ze nu groepen als Gojira, PD (op RW gezien en fantastisch bevonden) en Ghost zo hoog programmeren. Ook Slipknot (beste optreden op PkP dit jaar) juich ik toe. En ik merk ook dat ze als organisatie de laatste jaren meer cross-over gaan en dat kan ik, als allround muziekliefhebber, alleen maar toejuichen. Groepen als Faith No More, Killing Joke etc laten komen is een dikke plus bij mij. Hopelijk doen ze nog meer van die dingen.
Ik denk alleen met de namen die nu gekend zijn dat ik misschien zelfs zowel vrijdag als zaterdag ga afzakken naar Dessel.
En dan moet Metallica nog aangekondigd worden 😜

Hmm..
Volgende week donderdag is het: Thanks (for) giving (us Metallica) op donderdag.. en Black (sabbath zanger Ozzy) friday..
Zou het wel mooi vinden als ze het zo zouden aankondigen 😅

• Haha
Waarderingen: Kneuzer en nikita
Ondertussen een eerste luisterbeurt gegeven aan Distrubed's nieuwe album.
Vind 't na hun vorige, wat 'rustiger' album, toch wel weer een typisch Disturbed-plaatje geworden.

Zie een groot deel van de songs wel werken op een festival.

De eerste 5-tal nummers kunnen me wel het meest bekoren.

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Users who are viewing this thread