Graspop Metal Meeting 2023

Hmm..
Volgende week donderdag is het: Thanks (for) giving (us Metallica) op donderdag.. en Black (sabbath zanger Ozzy) friday..
Zou het wel mooi vinden als ze het zo zouden aankondigen 😅
Op black friday mogen ze gerust Behemoth aankondigen.

Zit de laatste dagen steeds vaker beelden van shows van Parkway Drive te kijken. Wat een vette (live)band is dat eigenlijk! Moet wel een hele sterke Marquee- of Metaldome afsluiter tegenover staan om me te doen besluiten die show te missen.
ik heb nog nooit zo'n publieksinteractie gezien. gewoon het volledige middenplein op vorst, iedereen doet mee, als je daar staat kan je eigenlijk gewoon niet anders. er moet inderdaad al iets heel sterk of heel exclusief tegenover staan om mij dit te laten missen

• Leuk
Waarderingen: Crusader en Jamel
Vooral deze! Band en publiek op hun best.

Vind het altijd zo jammer van de zang, want instrumentaal klinken al die bands geweldig... En dan beginnen ze te zingen. Maarja, langzaam zal het wennen, Alestorm was ook aan te wennen met de sommige nummers waar een klein stukje in zat en ook iets als Electric Callboy helpt mee. Maar als bijna het volledige nummer zo gaat, dan houdt het momenteel nog op voor mij

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Ondertussen een eerste luisterbeurt gegeven aan Distrubed's nieuwe album.
Vind 't na hun vorige, wat 'rustiger' album, toch wel weer een typisch Disturbed-plaatje geworden.

Zie een groot deel van de songs wel werken op een festival.

De eerste 5-tal nummers kunnen me wel het meest bekoren.
Disturbed is voor mij een band die live veel beter tot zn recht komt dan op album, waar ze voor mij toch een tikkeltje te monotoom overkomen. Ik zie ze graag terugkomen!

• Leuk
Waarderingen: festivalryo
Nieuwe album van Disturbed 🔥🔥🔥🤟
Lekker old school vibes!

Enig puntje van kritiek is dat veel liedjes dezelfde/typische structuur hebben en daarom wel op elkaar wat lijken.

Nu over naar die andere Heavy Death Trash Punk Nu Symphonic Metal Band...

... Nickelback
Chad Kroeger:
"Name on band that's as diverse as Nickelback"

Interviewer:
"Stone Sour"

Chad:
"Yes cause they're trying to be us"
"We don't have to wear masks to distract the audience from te music"

Petitie om ze voor Slipknot te laten spelen?

Vind het altijd zo jammer van de zang, want instrumentaal klinken al die bands geweldig... En dan beginnen ze te zingen. Maarja, langzaam zal het wennen, Alestorm was ook aan te wennen met de sommige nummers waar een klein stukje in zat en ook iets als Electric Callboy helpt mee. Maar als bijna het volledige nummer zo gaat, dan houdt het momenteel nog op voor mij
Ik had ook ooit een redelijke afkeer van unclean vocals, maar beetje bij beetje ben ik het toch steeds meer gaan waarderen, tot het punt dat ik nu zelfs van extreme vocals als die van Lorna Shore kan genieten.

Mijn vrouw zit nu in datzelfde proces, zij moest er eerst ook niks van hebben.
Ook bij haar begon het met bands die clean en unclean vocals combineren (bv. Amaranthe, Epica, Avatar).
Daarna volgden ook bands die vrijwel uitsluitend unclean zingen (bv. Arch Enemy).
Nu is ze inmiddels ook fan van extremere bands als Rotting Christ, Behemoth, Cradle Of Filth, Fleshgod Apocalypse, etc.

Natuurlijk zal dat niet voor iedereen zo werken, sommigen zullen het wel nooit gaan waarderen.
Maar het is dus zeker mogelijk om langzaam aan unclean vocals te wennen en er zelfs van te gaan houden.

Ik had ook ooit een redelijke afkeer van unclean vocals, maar beetje bij beetje ben ik het toch steeds meer gaan waarderen, tot het punt dat ik nu zelfs van extreme vocals als die van Lorna Shore kan genieten.

Mijn vrouw zit nu in datzelfde proces, zij moest er eerst ook niks van hebben.
Ook bij haar begon het met bands die clean en unclean vocals combineren (bv. Amaranthe, Epica, Avatar).
Daarna volgden ook bands die vrijwel uitsluitend unclean zingen (bv. Arch Enemy).
Nu is ze inmiddels ook fan van extremere bands als Rotting Christ, Behemoth, Cradle Of Filth, Fleshgod Apocalypse, etc.

Natuurlijk zal dat niet voor iedereen zo werken, sommigen zullen het wel nooit gaan waarderen.
Maar het is dus zeker mogelijk om langzaam aan unclean vocals te wennen en er zelfs van te gaan houden.
toont nog maar eens het belang van goeie gateway bands aan. Ik weet bijvoorbeeld niet waar ik gestaan zou hebben zonder breaking benjamin, linkin park etc.

Als je begint met Parkway Drive en moeite hebt met unclean vocals zou ik beginnen met het nieuwste album, dat is toch wat rustiger en toegankelijker dan de andere albums.

Zoals anderen zeggen is het goed om te beginnen met bands die clean en unclean vocals combineren in hun muziek. Epica, Eluveitie, Trivium, Avatar en inderdaad electric callboy. Misschien zijn symfonische bands met wat geschreeuw tussendoor het gemakkelijkste als je al van symfonische metal houdt.
Spiritbox nummers Circle With Me en Rules of Nine zijn wellicht ook goede, die zangeres kan naast grunten ook heel mooi zingen namelijk en dat kan een fijne afwisseling zijn met het grunten.

kan natuurlijk ook zijn dat je er nooit in komt, en dat is ook niet erg. gelukkig boekt graspop erg breed en zal je je hoe dan ook iedere dag wel goed vermaken zonder bands met geschreeuw.

Als je begint met Parkway Drive en moeite hebt met unclean vocals zou ik beginnen met het nieuwste album, dat is toch wat rustiger en toegankelijker dan de andere albums.

Zoals anderen zeggen is het goed om te beginnen met bands die clean en unclean vocals combineren in hun muziek. Epica, Eluveitie, Trivium, Avatar en inderdaad electric callboy. Misschien zijn symfonische bands met wat geschreeuw tussendoor het gemakkelijkste als je al van symfonische metal houdt.
Spiritbox nummers Circle With Me en Rules of Nine zijn wellicht ook goede, die zangeres kan naast grunten ook heel mooi zingen namelijk en dat kan een fijne afwisseling zijn met het grunten.

kan natuurlijk ook zijn dat je er nooit in komt, en dat is ook niet erg. gelukkig boekt graspop erg breed en zal je je hoe dan ook iedere dag wel goed vermaken zonder bands met geschreeuw.
Nog wat suggesties:
Devin Townsend
Infected Rain
Opeth
Alcest
Wintersun
Amorphis
In Flames

Users who are viewing this thread