Graspop Metal Meeting 2023

Leuk, toeval: Een gesprek over mijn twee favoriete bands allertijden met bij uitstek devin townsend. Bonuspunten voor ne obliviscaris.
Ne obliviscaris heeft 2 zangers en zijn pas bezig. Ze kunnen zich elk specificeren (als dat een woord is) op hun eign zangstijl. Devin heeft bij mij een streepje voor omdat hij doet wat hij wil. Hij gebruikt alle stemstijlen en naar naar mijn mening wordt zijn stemgebruik beter met zijn leeftijd. Ik denk niet dat hij zijn E7 whistle scream nog haalt van in de tijd met steve vai. Waar hij zijn stem naar het schijnt verkeerd gebruikte. Maar zo heeft hij wel volgens enkel hemzelf unieke stemtechnieken gevonden die hij anders niet zou vinden. Die hij later veilig zou kunnen uitvoeren. Op die manier niet leren zingen raadt hij aan. Voor d eniet kenners: E7 is de 7de mi op de piano. Of de 36ste fret op de dunne hoge 1ste E snaar.

Of de 36ste fret op de dunne hoge 1ste E snaar.
Nou zie ik weleens wat exotische gitaren voorbij komen, zeker bij metal shows, maar ik moet de eerste met 36 frets nog tegenkomen :LOL:

Een volle octaaf hoger dan de allerhoogste noot op een 24-frets metal gitaar, is misschien een betere manier om het te verwoorden. Niettemin interessant feitje, dat de noot eigenlijk niet op een gitaar past illustreert alleen maar mooi hoe bizar hoog hij is!

Nou zie ik weleens wat exotische gitaren voorbij komen, zeker bij metal shows, maar ik moet de eerste met 36 frets nog tegenkomen :LOL:

Een volle octaaf hoger dan de allerhoogste noot op een 24-frets metal gitaar, is misschien een betere manier om het te verwoorden. Niettemin interessant feitje, dat de noot eigenlijk niet op een gitaar past illustreert alleen maar mooi hoe bizar hoog hij is!
Over exotische gitaren gesproken, de bassist van zz top heeft een concert gespeeld met een bas gitaar met 17 snaren afgelopen week geloof ik. Ook best bijzonder.

Over exotische gitaren gesproken, de bassist van zz top heeft een concert gespeeld met een bas gitaar met 17 snaren afgelopen week geloof ik. Ook best bijzonder.
die hebben toch ook nog een volledig lege zomer? zou ik eigenlijk ook wel toejuichen als sub, of zouden die direct headliner willen zijn?

15:58

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Ik volg het sinterklaasjournaal niet zo, maar is de goedheiligman dan toch verdronken bij het zinken van de pakjesboot? 😅
Geen idee waarom, maar na kort opzoekwerk had ik zz top met thin lizzy verward. Iemand zei nog op alcatraz Thin lizzy: goede coverband. (Geen originele leden meer) Weet niet hoe dat zit met zz top.
Misschien omdat het allebei groepen zijn van 13 generaties terug.

Geen idee waarom, maar na kort opzoekwerk had ik zz top met thin lizzy verward. Iemand zei nog op alcatraz Thin lizzy: goede coverband. (Geen originele leden meer) Weet niet hoe dat zit met zz top.
ZZ top was altijd één van die zeldzame bands die nog de originele line up hadden, tot dus onlangs er een nieuwe bassist erbij zit. De rest is nog de originele lineup.

Net als Motley Crue, als ik het goed zeg, dacht dat die ook de originele line up hadden tot onlangs iemand stopte?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Pauly Robin
thin lizzy gaat nu verder onder black star riders, mede omdat er geen originele leden meer zijn

thin lizzy gaat nu verder onder black star riders, mede omdat er geen originele leden meer zijn
Dus al die tijd dat ik dacht: Er staat een nieuwe band op de affiches van de laatste jaren, dat was dus eigenlijk de coverband van thin lizzy ofzo... Ja coverband: Noem het hoe je het wilt jefke patat van op alcatraz 2019

Ja! Toch als je - zoals velen - in het begin van je carrière je stem kapot maakt door onjuist stemgebruik (zoals Mikael Akerfeldt van Opeth en Corey van Slipknot).
Is het door onjuist stemgebruik, of juist meer door leeftijd en middelenmisbruik (sigaretten, alcohol)? (edit: ) en door vele jaren intensief gebruik van de 'stem', grunts/growls wegen zwaar op de stembanden.

Net als Motley Crue, als ik het goed zeg, dacht dat die ook de originele line up hadden tot onlangs iemand stopte?

Ze waren nog in originele line up, alleen gitarist Mick Mars tourt nu niet meer (de VS heeft ie wel nog gedaan), door z’n (volgens mij) progressieve spierziekte.

Maar Vince Neil is er tussendoor wel voor ik dacht twee albums tussenuit geweest.

Iets wat volgens mij regelmatig gebeurd is met bands uit dat genre en tijdperk. Judas Priest, Iron Maiden, Black Sabbath en Twisted Sister wat ik zo kan bedenken.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
En wel progressief? Of een combinatie met ouder worden gewoon?
Het is progressief in de zin dat er ontstekingen ontstaan in de gewrichten en deze blijvende schade veroorzaken. Over de jaren treedt dan steeds meer stijfheid op, wat ook pijnklachten kan geven. Mick Mars heeft de ziekte al sinds zijn adolescentie, dus je kunt je voorstellen dat zijn lijf al vrij veel te verduren heeft gehad en hij nu aan zijn limiet zit.

Laatst bewerkt:
Volgende week: donderdag hoop namen, zaterdag tickets en week erop maandag Metallica. Dan hebben de echte graspop gangers kans om hun tickets te kopen voor de metallica aanhang ons tickets afsnoept

Users who are viewing this thread