Graspop Metal Meeting 2023

eerste pakket namen vorige edities (volgens mij allemaal paar dagen voor de vvk)
voor 2016 31 namen
2017 66 namen
2018 46 namen (xl editie)
2019 48 namen
2020 74 namen
Hier kijk ik dus echt het meeste naar uit, die eerste echte massadump aan namen! :p
Meer nog dan de aankondiging van welke headliner dan ook (ja, incl. Metallica ;) ).

Ik verwacht dat we volgende week een groot deel van de onderstaande lijst zullen krijgen:

Bring Me The Horizon - Disturbed - Evanescence - Pantera - Architects - Amon Amarth - Papa Roach - Meshuggah - Arch Enemy - Hollywood Undead - Bury Tomorrow - Jinjer - NOFX - Employed To Serve - Fever 333 - Motionless In White - Three Days Grace - The Hu - Asking Alexandria - Thundermother - I Prevail - Pendulum - Behemoth - Seether - Terror - Clutch - Halestorm - Kellermensch - Napalm Death - Sick Of It All - SKYND - Touché Amoré.

Headliners nog twee uit het rijtje Metallica, Guns N' Roses, Kiss, Ozzy Osbourne.
Hier een overzichtje met kanshebbers, en de festivals rond GMM waar ze al zijn aangekondigd (geen herhalers, geen Durbuy/Alcatraz-namen):

1668818599265.png

Dat zijn er al 71, mooi pakketje dus! :)🤘
Overigens wel met teveel Jupiler Stage namen, dus zullen er sowieso een stuk minder zijn.
Verder natuurlijk benieuwd met welke 'unieke' namen GMM op de proppen komt (Epica en Hippotraktor zijn bv. nog nergens anders aangekondigd; voor laatstgenoemde enigszins logisch, voor eerstgenoemde niet zo logisch).

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd welke “oudjes” er nog meer bij komen. In die hele lijst alleen maar Hollywood Vampires, lijkt me dat er wel iets zal staan verder.

• Leuk
Waarderingen: prins
airbourne - queensryche - amaranthe - ad infinitum - testament - hardline/axel rudi pell - skid row - hammerfall - dead daisies - beast in black

ach er zal genoeg tussen zitten, denk a.s. donderdag een pakketje. dus er zal komende week wel wat namen lekken :ROFLMAO:

Dit zou een heerlijk pakketje namen zijn

Goedemorgen mede metalliefhebbers, ik ben hier opnieuw om de gatekeepers wat kwaad te maken. 🤣 Net de laatste nieuwe single van Babymetal geluisterd, Monochrome. Best oke song, maar wat me opviel, zet hier de stem van Sam Carter of Oli Sykes onder en je krijgt meteen Architects en BMTH. Lijkt alsof ze de weg van de 'modern metalcore' aan het bewandelen zijn, hetzij zonder screams. Lijkt bijna als twee druppel water op Architects,hun nieuwere werk...Voor mij zou dit zeker dus op Graspop tot zijn recht komen, al verwacht ik hier ook wat tegenstrijd. Meningen?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
Goedemorgen mede metalliefhebbers, ik ben hier opnieuw om de gatekeepers wat kwaad te maken. 🤣 Net de laatste nieuwe single van Babymetal geluisterd, Monochrome. Best oke song, maar wat me opviel, zet hier de stem van Sam Carter of Oli Sykes onder en je krijgt meteen Architects en BMTH. Lijkt alsof ze de weg van de 'modern metalcore' aan het bewandelen zijn, hetzij zonder screams. Lijkt bijna als twee druppel water op Architects,hun nieuwere werk...Voor mij zou dit zeker dus op Graspop tot zijn recht komen, al verwacht ik hier ook wat tegenstrijd. Meningen?

Ik heb het niet zo met Babymetal maar in 2020 zouden ze er al staan. Dus de gedachte is echt niet gek. Doen nu het voorprogramma voor Sabaton dus reken er dit jaar niet op. Ik ga ze daar live zien, ben benieuwd of het me dan wat meer kan overtuigen.

Op een vorige editie (2019?) stond er ook al een soortgelijke Japanse act op graspop en normaal gezien zou babymetal er in 2020 hebben gestaan. Ben ze paar jaar geleden in de ab gaan zien en dat was wel een heel leuk concert, dus ze mogen zeker komen. Maar verwacht ze niet in 2023.

Babymetal in zo'n stadion in Japan lijkt me heel gaaf. Die beelden op Youtube zien er te gek uit. Maar bij een optreden van Babymetal in Europa zal de productie een stuk minder spectaculair zijn, waardoor de focus meer op de muziek zelf komt te liggen. En ja, eerlijk is eerlijk: op een paar aardige nummers na, heb ik vrij weinig met de muziek. Kortom gevalletje: leuk als het er is, maar ik zou het niet missen als het er niet is.

• Leuk
Waarderingen: won666 en scheep
Geen idee hoe veel mensen Saint Asonia kennen, maar is wel een leuk bandje, van de oud zanger van Three Days Grace. Muzikaal doet het me denken aan Godsmack. Toen de band opgericht werd in 2015 deden ze een tour door Europa maar zijn daarna nooit meer terug gekomen. Ze touren nog wel actief in VS. Lijkt me een prima band voor graspop als ze ooit eens het europese festivalseizoen aandoen.

Hier een overzichtje met kanshebbers, en de festivals rond GMM waar ze al zijn aangekondigd (geen herhalers, geen Durbuy/Alcatraz-namen):

Bekijk bijlage 3101

Dat zijn er al 71, mooi pakketje dus! :)🤘
Overigens wel met teveel Jupiler Stage namen, dus zullen er sowieso een stuk minder zijn.
Verder natuurlijk benieuwd met welke 'unieke' namen GMM op de proppen komt (Epica en Hippotraktor zijn bv. nog nergens anders aangekondigd; voor laatstgenoemde enigszins logisch, voor eerstgenoemde niet zo logisch).
Fantastisch overzicht, thanks voor het maken hiervan. staan erg veel mooie namen op, als dit de line up zou zijn zou ik me al goed vermaken denk ik. Al zal het niet allemaal komen uiteraard.

Je mist nog wel het Full Force Festival geloof ik, met onder andere Electric callboy

Mijn wishlisht hieruit, voor de eerste worp:
Motionless in White
The Amity Affliction
Nightwish (verwacht ik helaas niet meer maar is tenslotte een wishlist)
Disturbed
Alter Bridge
I prevail
Hollywood undead
Fever 333
Electric Callboy
Architects
Arch Enemy
Evanescence
Epica
BMTH

Dan staan er nog zo'n 10-20 bands extra op die ik ook wel zou willen gaan zien als ze er staan, maar bovenstaande zouden wel must sees zijn.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Geen idee hoe veel mensen Saint Asonia kennen, maar is wel een leuk bandje, van de oud zanger van Three Days Grace. Muzikaal doet het me denken aan Godsmack. Toen de band opgericht werd in 2015 deden ze een tour door Europa maar zijn daarna nooit meer terug gekomen. Ze touren nog wel actief in VS. Lijkt me een prima band voor graspop als ze ooit eens het europese festivalseizoen aandoen.
Ik heb jaren tickets gehad voor hun show in Doornroosje die telkens verzet werd, en een maand ofzo geleden toch geannuleerd werd. Vind het verder wel gave muziek, dus als ze nog naar Graspop komen zou ik ze zeker checken, ze spelen ook altijd wat 3DG nummers dus dat is ook leuk

• Leuk
Waarderingen: charlottekos en Loek123
Zeker welkom! Als Three Days Grace er stond kunnen zij zeker ook een plaatsje krijgen! Maar liefst niet hoger, vind ondanks zijn wens om muzikaal andere grenzen op te zoeken, lijkt het mij gewoon 3DG 2.0 (hoewel dat met zijn kenmerkende stem iedere band wat hetzelfde zal klinken...)

Ik heb jaren tickets gehad voor hun show in Doornroosje die telkens verzet werd, en een maand ofzo geleden toch geannuleerd werd. Vind het verder wel gave muziek, dus als ze nog naar Graspop komen zou ik ze zeker checken, ze spelen ook altijd wat 3DG nummers dus dat is ook leuk
ah wist niet dat ze een Europese tour hadden gepland. zat er net naar te kijken en zag dat ze sinds 2015 hier niet meer geweest zijn. ze hebben het wel geprobeerd dus. goed om te weten.
Zeker welkom! Als Three Days Grace er stond kunnen zij zeker ook een plaatsje krijgen! Maar liefst niet hoger, vind ondanks zijn wens om muzikaal andere grenzen op te zoeken, lijkt het mij gewoon 3DG 2.0 (hoewel dat met zijn kenmerkende stem iedere band wat hetzelfde zal klinken...)
ja precies mijn gedachte, leuk bandje voor 's middags op de mainstage. niet meer dan dat.

• Leuk
Waarderingen: joris313
Vinden mensen Electric Callboy nou echt goed? Of is het de gimmick die aanslaat? Paar nummers geluisterd, maar het is echt verschrikkelijk slecht naar mijn mening. 13 in een dozijn muziekarrangementen in de vorm van een soort gebroeders ko met een death metal chorus. Ik kan daar de humor wel van inzien, maar na 2 nummers heb je het wel weer gehoord.

Fantastisch overzicht, thanks voor het maken hiervan. staan erg veel mooie namen op, als dit de line up zou zijn zou ik me al goed vermaken denk ik. Al zal het niet allemaal komen uiteraard.

Je mist nog wel het Full Force Festival geloof ik, met onder andere Electric callboy

Mijn wishlisht hieruit, voor de eerste worp:
Motionless in White
The Amity Affliction
Nightwish (verwacht ik helaas niet meer maar is tenslotte een wishlist)
Disturbed
Alter Bridge
I prevail
Hollywood undead
Fever 333
Electric Callboy
Architects
Arch Enemy
Evanescence
Epica
BMTH

Dan staan er nog zo'n 10-20 bands extra op die ik ook wel zou willen gaan zien als ze er staan, maar bovenstaande zouden wel must sees zijn.
Precies. Staan ook vrijwel allemaal op andere festivals rond dezelfde tijd.

• Leuk
Waarderingen: Loek123
Vinden mensen Electric Callboy nou echt goed? Of is het de gimmick die aanslaat? Paar nummers geluisterd, maar het is echt verschrikkelijk slecht naar mijn mening. 13 in een dozijn muziekarrangementen in de vorm van een soort gebroeders ko met een death metal chorus. Ik kan daar de humor wel van inzien, maar na 2 nummers heb je het wel weer gehoord.
Ik zal niet zeggen dat de muziek van de bovenste plank is, maar het danst lekker en is een gezellig feestje.
Beetje de factor Alestorm, niet complex maar wel heel gezellig!

Users who are viewing this thread