Graspop Metal Meeting 2023

Begrijp het probleem met Electric Callboy niet meteen. Of anders gezegd, ik begrijp niet dat er een groter probleem lijkt te zijn met deze band dan met andere, gelijkaardige, toegankelijke bandjes die ook ooit echte metalcore brachten en nu aan zeikerige meezingrefreintjes doen. Alleen heeft EC dan nog tenminste zelfrelativering en humor.

Misschien ken ik de band niet goed genoeg, maar voor mij persoonlijk is het grootste probleem de creativiteit (gitaren/drums dan bijvoorbeeld). Ze werden hierboven vergeleken met Alestorm, maar ik vind toch dat die nog in een andere categorie staan qua riffs/solo's/thematiek/...
Ik denk dat de mensen die er een probleem mee hebben ook gewoon niet akkoord zijn met de hoge spot die ze zouden innemen als ze komen.

Mijn wishlist

Airbourne
Mushroomhead (very unlikely)
Breaking Bnejamin (very very very unlikely,vliegangst zanger)
In This Moment
Lacuna Coil
Staind
Three Days Grace
Behemoth

Psychonaut
Metallica (ofcourse)
Godsmack
Rob Zombie
Pantera (al heb ik schrik dat het gaat tegenvallen)
Memphis May Fire
Bad Omens
I Prevail
Within Destruction
Wage War
Motionless In White

Of Mice & Men
The Amity Affliction
Testament
Accept
System of a Down
Fear Factory (ook afwachten op nieuw materiaal)
Hollywood Undead (als ze met playlist van voor het Five album komen)
Papa Roach
Iced Earth
Texas Hippie Coalition
In Flames
Amon Amarth
Avenged Sevenfold
Seether
Disturbed
Butcher Babies
Chaoseum
Flaw
Cypress Hill (misschien vreemd,maar zouden wel eens toffe verrassing kunnen zijn)
Hangman's Chair
Insomnium
Katatonia
Edguy
Fit For A King
Draconian
Seventh Storm
Grave Digger
The Hu
Mudvayne
Blackbriar
Ill Nino
Kreator
We Came As Romans
Tetrarch
Lordi
Shaarghot
Eyes Wide Open
Monster Magnet
Venues
Meshuggah
Nonpoint
Limp Bizkit
Pain
Citizen Soldier
Our Hollow,Our Home
Sevendust
Visions Of Atlantis
The Black Angels
The Gathering
Epica
Nightwish
Therapy
Vola
POD
Delain
The Ghost Inside
Pop Evil

Waarvan degene in vet en cursief echt wel kans maken voor GMM23

Iced Earth is toch vooral een project van Schaffer zelf? Ik denk dat we die band nooit meer gaan terugzien.

Sevendust heeft al maar dan 10 jaar niet meer op het Europese vasteland gespeeld. Weet niet waarom, maar die lijken een afkeer van ons te hebben.

Laatst bewerkt:
  • Verdrietig
Waarderingen: festivalryo
Iemand enig idee hoe veel dagen voor de ticketverkoop de prijzen meestal bekend gemaakt worden?
Hoop eigenlijk toch wel dat dat ergens begin van de week komt, en niet pas op vrijdag. wil nog wel even rustig kunnen kijken naar opties qua accommodatie etc.

volgens mij niet toch? dacht dat ze altijd wel de prijzen van tevoren bekend maakte of heb ik het mis?
Ja natuurlijk is dat eerder bekend. Nog nooit een voorverkoop gezien waar dat een raadsel is tot de start. Ik denk uiterlijk woensdag inclusief alle overnachtingsopties. Mensen hebben simpelweg ff nodig om de info te lezen en een besluit te nemen

Tja en headliner op Cityrock en Dokk'em...
Wat je zegt..te vroeg...als het ooit gaat gebeuren.
Within temptation, Evanescene en Nightwish krijgen al veel commentaar als ze als headliner staan..en die hebben toch een grotere aanhang dan Epica.
Als het zou gebeuren, is het denk ik eerder onder het motto "we gaan benelux bands" naar voren schuiven. Dat zie je vaker..Duitse festivals hebben vaak standaard een Duitse band als headliner..in de UK en Frankrijk zie je dat ook wel gebeuren.

Bohse onkels, Die Toten Hosen, Trust, Biffy Clyro treden allemaal in eigen land op als headliner...terwijl dat in andere landen zelden voorkomt.
Evanescene tourt in de VS samen met Muse, dus logischer gewijs zullen die eerder op werchter staan.
Mag van mij natuurlijk graspop aangaan, steeds een streling voor het oog

Vraagje: zijn de combi's tegenwoordig snel uitverkocht voor Graspop of valt dat mee.ik zou misschien willen wachten tot januari alvorens ik de tickets koop.

Vraagje: zijn de combi's tegenwoordig snel uitverkocht voor Graspop of valt dat mee.ik zou misschien willen wachten tot januari alvorens ik de tickets koop.
Afgelopen jaar is het natuurlijk vertekend geweest door covid, met afgelaste edities en mensen die nog tickets hadden daarvan. Al weet ik eigenlijk niet eens hoe snel dat uitverkocht. Voor covid kon je meestal prima tot januari wachten, maar ja, als inderdaad Metallica straks aangekondigd wordt (zoals velen hopen) dan kan het wel opeens hard gaan natuurlijk.

Opeth was gisteren erg sterk in Utrecht! Wel deed het me op Graspop iets meer. Zeker in het begin van de show haalde de zanger het tempo er vaak uit door uitgebreid te gaan ouwehoeren. Als ie dat wat minder deed (zoals een Porcupine Tree dat wel beter deed) was het veel makkelijker om echt helemaal in de show te raken.

• Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Users who are viewing this thread