Graspop Metal Meeting 2023

W1Iron maiden heeft dit jaar een andere tour.
The Future Past Tour - 2023 en Legacy Of The Beast World Tour was in 2022.
Het zou dus nog reëel kunnen zijn dat ze op herhaling komen.
De 26e start gmm de vvk. Dus deze week namennnn
Iron Maiden was aangekondigd als exclusieve Belgische show in sportpaleis, dus komt niet naar Graspop.

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon
Iron maiden heeft dit jaar een andere tour.
The Future Past Tour - 2023 en Legacy Of The Beast World Tour was in 2022.
Het zou dus nog reëel kunnen zijn dat ze op herhaling komen.
De 26e start gmm de vvk. Dus deze week namennnn

iron maiden komt op 13 juli 2023 naar het sportpaleis en dit is nog lang niet uitverkocht dus nee ze komen niet naar graspop

Hebben we al een keer gehad. Ben Maiden fan, maar dat was geen succes.
Inderdaad. Maiden hoort niet op Werchter.

Heb ze in Werchter, Kiewit, Antwerpen gezien. Maar niets kan Maiden in Dessel overtreffen.

Vandaag is de dag van Nightwish daags na hun show in België! Past perfect.
Was al lang uitverkocht. Al was Judas Priest op Graspop ook maanden uitverkocht en wachtte Lokerse Feesten ook tot de afgesproken datum om ze aan te kondigen dus tja. Anderzijds ook dat weekend al 2 Finse shows dus wordt wat krap mss. Achja we zullen zien

Vandaag is de dag van Nightwish daags na hun show in België! Past perfect.
Nightwish heeft een uur na deze comment zelfs een hele tour aangekondigd!
Al was het wellicht niet helemaal het continent waar jij op hoopte.
Kan een afbeelding zijn van 6 mensen en de tekst 'HVMAN || NATVRE Nightwish 2023 ASIAN TOUR 28TH JAN 2023 TOKYO, JAPAN EX THEATER ROPPONGI 15THJAN2023 SENTOSA SINGAPORE HARD ROCK COLISEUM 17TH JAN 2023 MANILA. PHILIPPINES NEW FRONTIER THEATER JAN 2023 TAIPEI,TAIWAN TAIWAN ZEPP NEW ΤΑΙΡΕΙ 23RD JAN 2023 EOUL,SO SOUTH KOREA KBS ARENA 25TH JAN 2023 OSAKA, JAPAN NAMBA HATCH 27TH JAN 2023 TOKYO. JAPAN EX THEATER ROPPONGI'

Gisteren Nightwish gezien in Antwerpen. Was een goede show, maar naar mijn mening toch geen headliner. Geen idee waarom, gewoon een gevoel die ik erbij had.
In een 'all female stage' constructie zie ik het dan wel nog werken. Een volledige dag, 1 podium enkel female fronted metal.
Volgend jaar kan Within Tempation ook wel weer bij kanshebbers gerekend worden, dan kan je zomaar met een dag Nightwish, Within Temptation, Epica, Spiritbox, Halestorm, ... zitten. Genoeg namen om wel een podium te vullen en zo ook wel wat de riooljournalisten wat op stang te jagen. Die klagen elk jaar dat er niet genoeg female fronted bands zijn

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Gisteren Nightwish gezien in Antwerpen. Was een goede show, maar naar mijn mening toch geen headliner. Geen idee waarom, gewoon een gevoel die ik erbij had.
In een 'all female stage' constructie zie ik het dan wel nog werken. Een volledige dag, 1 podium enkel female fronted metal.
Volgend jaar kan Within Tempation ook wel weer bij kanshebbers gerekend worden, dan kan je zomaar met een dag Nightwish, Within Temptation, Epica, Spiritbox, Halestorm, ... zitten. Genoeg namen om wel een podium te vullen en zo ook wel wat de riooljournalisten wat op stang te jagen. Die klagen elk jaar dat er niet genoeg female fronted bands zijn
zou een deftig podium zijn voor een van de mainstages, maar ook redelijk veel van hetzelfde. dan moet er ook wel een doro/warlock ofzo bij en thundermother ofzo maar ik ben er alleszins niet tegen

Nightwish mist sinds het vertrek van Marko flink wat energie op het podium. Het feit dat Floor nu herstellende is van een operatie hielp daar ook niet aan mee gisteren.

Desalnietemin was het muzikaal weer net zo genieten als anders!

zou een deftig podium zijn voor een van de mainstages, maar ook redelijk veel van hetzelfde. dan moet er ook wel een doro/warlock ofzo bij en thundermother ofzo maar ik ben er alleszins niet tegen
Arch Enemy als north stage afsluiter, en ergens Jinjer er tussen kan ook wel wat afwisseling geven. Bijvoorbeeld:
As Everything Unfolds > Thundermother > Jinjer >Halestorm> Epica > Arch Enemy > Nightwish
Is qua genres wel redelijk afwisselend.
Al zie ik het ook niet direct gebeuren. Is wel iets dat meer speelt op majors dan op metal festivals. Graspop is ook niet het eerste festival dat ik zoiets zie doen, Hellfest misschien wel.

oke 10.00 niets, op naar morgen.
Geven we tegenwoordig om 10 uur al op? dat is wel erg vroeg!

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
headliners waren allemaal om 10.00 toch? of we krijgen alleen deze week een pakketje namen (do) en pas na de vvk de laatste 2 headliners
Kan ook wel. Misschien wachten ze zodat de vaste GMM bezoeker eerst kaarten kan bemachtigen vooraleer ze een Metallica(of iets anders) bekend maken.

Anders krijgen ze te veel op hun dak van het forum mocht de Ticketverkoop een ramp worden 😛

Users who are viewing this thread