Graspop Metal Meeting 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.076
6.137
Morgen is ook twijfelachtig met al die andere niet-metal festivals die aankondigen
of er moet een headliner zijn die in ander landen ook op mainstream festivals staat, ik neem maar een dwarsstraat afslag met deze opmerking?
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
The suspense is killing me...
I will say though, the speculation and conversations in this thread have been just as fun as the actual shows at Graspop. This forum absolutely rocks and I am a little bit sad that we won't have as many wild theories to talk about once the line up is announced. Looking forward to June and sharing a few drinks with all of you fine people. 💪🏻
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
The suspense is killing me...
I will say though, the speculation and conversations in this thread have been just as fun as the actual shows at Graspop. This forum absolutely rocks and I am a little bit sad that we won't have as many wild theories to talk about once the line up is announced. Looking forward to June and sharing a few drinks with all of you fine people. 💪🏻
Big shout out to you for translating every single comment in here, with sometimes ridiculous topics.
 

festivalryo

Support act
9 feb 2019
834
1.619
Big shout out to you for translating every single comment in here, with sometimes ridiculous topics.
Haha thank you. It's actually a fun way to improve my dutch for GMM2023 😀 also, Google Translator is my loyal companion whenever things get too complicated 😜
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.666
3.364
The suspense is killing me...
I will say though, the speculation and conversations in this thread have been just as fun as the actual shows at Graspop. This forum absolutely rocks and I am a little bit sad that we won't have as many wild theories to talk about once the line up is announced. Looking forward to June and sharing a few drinks with all of you fine people. 💪🏻
You truly think this forum will be silent between January and June? We'll still be talking about discoveries in the line up, trying to discover the days for smaller announcements and complain how long it takes for the schedule, afraid of disappointment with horrible clashes but excited to see the heavy days ahead of us. :) We'll keep rocking this until we all are standing on the holy fields once more!
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.751
2.442
You truly think this forum will be silent between January and June? We'll still be talking about discoveries in the line up, trying to discover the days for smaller announcements and complain how long it takes for the schedule, afraid of disappointment with horrible clashes but excited to see the heavy days ahead of us. :) We'll keep rocking this until we all are standing on the holy fields once more!
And even if we're standing on the holy grounds of Graspop, we'll be posting our thoughts and experiences of the day.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.690
5.197
Vinden mensen Electric Callboy nou echt goed? Of is het de gimmick die aanslaat? Paar nummers geluisterd, maar het is echt verschrikkelijk slecht naar mijn mening. 13 in een dozijn muziekarrangementen in de vorm van een soort gebroeders ko met een death metal chorus. Ik kan daar de humor wel van inzien, maar na 2 nummers heb je het wel weer gehoord.
Dat hangt af van je definitie van 'goed'.
Voor mij kan dat verschillende betekenissen hebben in de context van muziek, zoals:
- muziek die goed is gecomponeerd;
- muziek die goede recensies krijgt;
- muziek die het goed doet in hitlijsten;
- muziek die goed verkoopt;
- muziek die veel mensen aanspreekt;
- muziek die je een goed gevoel geeft;
- muziek waarop je goed kunt dansen of feesten;
- allerlei combinaties van bovenstaande.

Het lijkt erop dat voor jou enkel die eerste definitie telt, en dat goede muziek voor jou vooral een bepaalde complexiteit, met unieke, verrassende muziekarrangementen vereist, wat jou vanzelfsprekend helemaal vrij staat.
Dat wil echter niet zeggen dat jouw definitie de enige is die telt, alle andere definities zijn net zo valide.
Ook de eerste definitie, goed gecomponeerd, kun je op meerdere manieren interpreteren. Veel 'goede' muziek is juist briljant in zijn eenvoud.

Electric Callboy is een band die aan veel van bovenstaande definities voldoet, en is dan ook per definitie 'goede' muziek, ook al stellen de muziekarrangementen wellicht niet veel voor.
Muziek is nu eenmaal meer dan alleen maar een aaneenschakeling van klanken van verschillende instrumenten, en kan niet altijd rationeel worden beoordeeld d.m.v. notenbalkjes.
Muziek is gevoel, beleving, emotie, het kan je doen lachen of huilen, het kan je energie geven of tot rust brengen, en veel meer.
 
Laatst bewerkt:

pisser

Gouden Tip
26 mrt 2019
297
80
Dat hangt af van je definitie van 'goed'.
Voor mij kan dat verschillende betekenissen hebben in de context van muziek, zoals:
- muziek die goed is gecomponeerd;
- muziek die goede recensies krijgt;
- muziek die het goed doet in hitlijsten;
- muziek die goed verkoopt;
- muziek die veel mensen aanspreekt;
- muziek die je een goed gevoel geeft;
- muziek waarop je goed kunt dansen of feesten;
- allerlei combinaties van bovenstaande.

Het lijkt erop dat voor jou enkel die eerste definitie telt, en dat goede muziek voor jou vooral een bepaalde complexiteit, met unieke, verrassende muziekarrangementen vereist, wat jou vanzelfsprekend helemaal vrij staat.
Dat wil echter niet zeggen dat jou definitie de enige is die telt, alle andere definities zijn net zo valide.
Ook de eerste definitie, goed gecomponeerd, kun je op meerdere manieren interpreteren. Veel 'goede' muziek is juist briljant in zijn eenvoud.

Electric Callboy is een band die aan veel van bovenstaande definities voldoet, en is dan ook per definitie 'goede' muziek, ook al stellen de muziekarrangementen wellicht niet veel voor.
Muziek is nu eenmaal meer dan alleen maar een aaneenschakeling van klanken van verschillende instrumenten, en kan niet altijd rationeel worden beoordeeld d.m.v. notenbalkjes.
Muziek is gevoel, beleving, emotie, het kan je doen lachen of huilen, het kan je energie geven of tot rust brengen, en veel meer.
Vind je uitleg heel erg leuk maar Eletric Callboy is niet goed
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.690
5.197
Ik wilde een reactie plaatsen over Electric Callboy (erg gaaf) en Gojira (erg saai), maar het lukt me niet om eerdere berichten te citeren. En die reclames hier worden echt ontzettend irritant. Wat is dit forum in technisch opzicht een ramp geworden zeg, in de lange periode dat ik hier niet actief was. Dus laat maar (zowel wat de reactie betreft als dit hele forum).

Soccer Goodbye GIF by KV Kortrijk
 
  • Haha
  • Winning
Waarderingen: jonasvh en won666

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.690
5.197
Net als de muziek van Electric Callboy. Laten we gewoon stoppen deze band te noemen. 20 x op de afgelopen pagina's..ik snap dan zijn vermoeidheid ook wel.
Overdrijven is ook een kunst.
Electric Callboy is een keer of 8 genoemd in de laatste pak 'm beet 6 pagina's, waarvan de meeste keren in reacties of in opsommingen van kanshebbers (wat ze gewoon zijn).
Ze worden niet vaker genoemd dan een Ozzy, KISS, GnR, Nightwish, A7X, Disturbed, Epica, laat staan Metallica..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken