Graspop Metal Meeting 2023

En daardoor is Iced Earth geschiedenis.
Ja, dat gaat niks meer worden.
Schaffer heeft zichzelf aardig in de voet geschoten met die achterlijke actie...

Desalniettemin zijn ze op Facebook nog steeds danig actief met de promotie van allerlei merch (incl. hot sauce).
Zal nog wel gretig afname vinden bij MAGA-idioten e.d.

Dat hangt af van je definitie van 'goed'.
Voor mij kan dat verschillende betekenissen hebben in de context van muziek, zoals:
- muziek die goed is gecomponeerd;
- muziek die goede recensies krijgt;
- muziek die het goed doet in hitlijsten;
- muziek die goed verkoopt;
- muziek die veel mensen aanspreekt;
- muziek die je een goed gevoel geeft;
- muziek waarop je goed kunt dansen of feesten;
- allerlei combinaties van bovenstaande.

Het lijkt erop dat voor jou enkel die eerste definitie telt, en dat goede muziek voor jou vooral een bepaalde complexiteit, met unieke, verrassende muziekarrangementen vereist, wat jou vanzelfsprekend helemaal vrij staat.
Dat wil echter niet zeggen dat jou definitie de enige is die telt, alle andere definities zijn net zo valide.
Ook de eerste definitie, goed gecomponeerd, kun je op meerdere manieren interpreteren. Veel 'goede' muziek is juist briljant in zijn eenvoud.

Electric Callboy is een band die aan veel van bovenstaande definities voldoet, en is dan ook per definitie 'goede' muziek, ook al stellen de muziekarrangementen wellicht niet veel voor.
Muziek is nu eenmaal meer dan alleen maar een aaneenschakeling van klanken van verschillende instrumenten, en kan niet altijd rationeel worden beoordeeld d.m.v. notenbalkjes.
Muziek is gevoel, beleving, emotie, het kan je doen lachen of huilen, het kan je energie geven of tot rust brengen, en veel meer.
Goed/slecht is altijd subjectief binnen de muziek. Het hangt inderdaad af wat je zoekt in muziek en de waarde die je daar aan hecht. Bij elke discussie kunnen we dit cliché oprakelen, daar had je geen essay voor hoeven schrijven. De essentie van een forum is dat men meningen deelt, daar komen woorden bij zoals goed en slecht.
Ik heb ook niet gesteld dat men geen valide mening zou hebben als men Electric callboy goed vind, ik was wel nieuwsgierig wat de aantrekking is van zo'n band als ik het zelf niet voel.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh
Gisteren ook naar Nightwish geweest in Antwerpen.
2e rij rechts vooraan, heerlijke show, ook al was ie iets ingekort, en leek Floor met name in het begin wellicht iets meer moeite te hebben met bepaalde uithalen, wat volkomen begrijpelijk is.
Beast In Black ook top, Turmion Kätilöt vermakelijk.

Aan het eind nog onbedoeld een drumstok gevangen van Kai Hahto van Nightwish.
Ik was niet echt aan het opletten, maar plots begonnen mensen voor mij naar een gegooide stok te grijpen, maar allemaal misten.
In een reflex greep ik ook naar de stok die recht op m'n gezicht leek af te komen, maar ik miste ook..
Mijn verbazing was echter groot toen de stok in mijn linkerbroekzak bleek te steken... :ROFLMAO:

1669041123376.png

2e rij rechts vooraan, heerlijke show, ook al was ie iets ingekort, en leek Floor met name in het begin wellicht iets meer moeite te hebben met bepaalde uithalen, wat volkomen begrijpelijk is.

Ik was niet echt aan het opletten, maar plots begonnen mensen voor mij naar een gegooide stok te grijpen, maar allemaal misten.
In een reflex greep ik ook naar de stok die recht op m'n gezicht leek af te komen, maar ik miste ook..
Mijn verbazing was echter groot toen de stok in mijn linkerbroekzak bleek te steken... :ROFLMAO:

Bekijk bijlage 3112
task failed succesfully

Dit is de week.
the office no GIF

Bekijk bijlage 3112
Bij Machine Head heb ik er volk voor zien vechten . En ook op Graspop blijkbaar verschillende keren. Heb het zelf ook meegemaakt bij Graspop met Destruction. Ik kon mijn voet juist op een plectrum zetten, iemand maar wringen en wringen aan mijn schoen want hij wou die plectrum. Uiteindelijk gaf hij op. Dus ik rustig mijn voet verzet. Bleek die klootzak er toch aan geraakt te zijn. Ik had gewoon op zijn hand moeten trappen. Had ook geen schrik, bleef gewoon rustig praten met iemand anders. Hij had geluk dat ik me uit respect voor de band en security heb ingehouden want had hem zo kunnen en willen een mot in zijn gezicht geven.

• Verdrietig
Waarderingen: MetalLimbo
Over Electric Callboy, ik vind ze zelf wel vet! Ik snap dat niet iedereen het leuk kan vinden, ben zelf een liefhebber van zo'n feest bands. De muziek zit tevens wel goed in elkaar, het is pakkend, veel variatie en teksten die je kunt onthouden, de juiste ingrediënten voor (metal) feest muziek.

Also, ik hoop dat iedereen vandaag een dag heeft gehad! 👍🏼

Ik twijfel of vandaag de dag wordt… als allerlei mainstream festivals komen met namen, kan het best zijn dat het pas donderdag en vrijdag wordt

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon

Users who are viewing this thread