Graspop Metal Meeting 2023

eerste pakket namen vorige edities (volgens mij allemaal paar dagen voor de vvk)
voor 2016 31 namen
2017 66 namen
2018 46 namen (xl editie)
2019 48 namen
2020 74 namen
Ah, dank voor dit overzichtje! Geeft aan dat ik het mij inderdaad verkeerd herinnerde @Koekdoos 😅

Maar zoals ik al zei, ik trek in deze graag aan het kortste eind. Zet me maar alvast schrap voor wat er volgende week komen gaat dan!

ook ff opgezocht hoeveel headliners er bekend waren voor de vvk
2016, 2/3 (black sabbath, iron maiden)
2017, 2/3 (rammstein, deep purple)
2018, 2/4 (iron maiden, ozzy)
2019, 2/3 (within temptation, slipknot)
2020, kan ik niet terug vinden
Interessant, een constante 2. Dat zou betekenen dat er volgende week gewoon 1 of 2 pakketten kleinere namen komen (misschien een mini poster, met wat lekkere subs en marquee headliners bovenaan) en we de eerstvolgende headliner pas op zn vroegst maandag de 28e moeten verwachten.

Edit: strookt ook wel mooi met het idee dat de donderdag is toegevoegd vanwege de plotselinge beschikbaarheid van een hele grote naam. Maakte die extra dag wenselijk en rendabel. Stel het is Metallica en je verkoopt daarop in de loop van die week al uit, kan je prima nog een wat kleinere liefhebbers act op de vrijdag bekendmaken, die dagkaarten naar de fanbase kan verkopen, want je combo's gaan er toch wel uit... ik noem Porcupine Tree? /droom modus uit

Interessant, een constante 2. Dat zou betekenen dat er volgende week gewoon 1 of 2 pakketten kleinere namen komen (misschien een mini poster, met wat lekkere subs en marquee headliners bovenaan) en we de eerstvolgende headliner pas op zn vroegst maandag de 28e moeten verwachten.

Edit: strookt ook wel mooi met het idee dat de donderdag is toegevoegd vanwege de plotselinge beschikbaarheid van een hele grote naam. Maakte die extra dag wenselijk en rendabel. Stel het is Metallica en je verkoopt daarop in de loop van die week al uit, kan je prima nog een wat kleinere liefhebbers act op de vrijdag bekendmaken, die dagkaarten naar de fanbase kan verkopen, want je combo's gaan er toch wel uit... ik noem Porcupine Tree? /droom modus uit

En dat groepje namen is als het goed is wel altijd voor de verkoop er geweest. Op pagina 16 van dit topic heb ik nog een heel overzicht geplaatst met data en tijden van announcement van een hele reeks edities.

@prins heb je zo nog de data van start verkoop van al die edities die je noemde?

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon
Nou nou, heb je wel eerst de moeite genomen om mijn volledige bericht te lezen?
Daar lijkt het nl. niet op.

Je mag nu wel doen alsof jij de waarheid in pacht hebt, maar ik vertel alleen maar mijn percepties en verwachtingen, net als jij en iedereen dat hier doen.
Jij hebt jouw argumenten, ik de mijne, geen reden om superieur te gaan lopen doen over zoiets onnozels.

Maar goed, als jij hier de grumpy old man wil gaan uithangen, you do you...
Haha ik wilde je niet kwetsen hoor

Ik denk nu dus dat er helemaal geen nieuwe headliner voor de verkoop start gaat komen. Gewoon affiche opvullen, elke dag heeft al minstens 1 headliner die toch wat tickets verkoopt (onderschat de Ghost fanbase niet, en op Gojira komen veel Fransen af hoor ik) en dan kun je met die twee laatste grote headliners nog wat ruchtbaarheid geven als de ticketverkoop al loopt.

• Leuk
Waarderingen: JamesBourbon en Koekdoos
start vvk van de combi tickets
2016, 15 okt.
2017, 20 nov.
2018, kan ik niet vinden
2019, 27 okt.
2020, 26 okt.
In mijn herinnering moesten we in 2018 ook redelijk lang wachten, ook de XXL editie natuurlijk die achter de schermen toch wat meer werk oplevert. Maar mijn geheugen is al eerder onbetrouwbaar gebleken haha.

Even wat onderzoek gedaan naar de pre corona aankondigingen van edities 2016 t/m 2020:

De laatste 3 edities pre corona kwam de melding "first names to be announced soon" tussen 22 oktober en 4 november. Dan weten we vast ongeveer wanneer het de dag gaat zijn ?.

editie 2020 (onderstaand dus allemaal voor corona aangekondigd):
"first names to be announced soon" - maandag 4 november 2019 om 16:50
Iron Maiden - donderdag 7 november om 10:00
Judas Priest - vrijdag 8 november om 16:00
groep namen (74) - dinsdag 12 november om 16:00
Aerosmith - vrijdag 6 december om 10:00
Faith No More - maandag 9 december om 16:00
groep namen (14) - woensdag 11 december om 16:00
groep namen (16) - donderdag 6 februari om 16:00

editie 2019:
"first names to be announced soon" - maandag 22 oktober 2018 om 10:00
Within Temptation - maandag 22 oktober om 16:00
Slipknot - dinsdag 23 oktober om 15:00
groep namen (48) - donderdag 25 oktober om 16:00
KISS - dinsdag 30 oktober om 16:00
groep namen (7) - woensdag 31 oktober om 16:00
groep namen (23) - donderdag 6 december om 16:00
groep namen (13) - woensdag 30 januari om 16:07
groep namen (13) - woensdag 3 april om 16:00

editie 2018:
"first names to be announced soon" - dinsdag 31 oktober 2017 om 16:00
Ozzy - maandag 6 november om 10:00
GNR + XL editie - vrijdag 10 november om 10:00
Iron Maiden - maandag 13 november om 14:00
groep namen (46) - woensdag 15 november om 16:00
Volbeat - woensdag 6 december om 18:00
groep namen (25) - donderdag 7 december om 16:00
groep namen (26) - donderdag 25 januari om 16:00
groep namen (16) - dinsdag 13 maart om 16:00

editie 2017:
Rammstein - dinsdag 22 november 2016 om 17:00
Deep Purple - woensdag 14 december om 16:00
Evanescence - donderdag 15 december om 16:00
groep namen (64) - vrijdag 16 december om 16:00
groep namen (15) - donderdag 26 januari om 10:15
groep namen (16)- maandag 6 maart om 16:00

editie 2016 (tijden niet meer terug te vinden):
Black Sabbath - woensdag 30 september
Iron Maiden - dinsdag 13 oktober 2015 om 10:00
groep namen (30) - woensdag 14 oktober
Volbeat - woensdag 28 oktober
groep namen (18) - vrijdag 13 november
groep namen (22) - vrijdag 18 december
groep namen (10) - maandag 8 februari
groep namen (24) - donderdag 14 april

@Dr. Hannibal

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Maar goed, we hebben het zoveel over headliners... Volgend week dus ook gewoon 1 goed pakket namen waarschijnlijk. Wat gaat daar in zitten?

Pantera lijkt me een goede kandidaat, is sws beschikbaar en toch een household name die wel wat buzz creëert denk ik zo. Arch Enemy, Architects, Hollywood Undead, Behemoth, Brutus... mag ik op Soen hopen? Staan op een aantal europese festivals en lijken in het Graspop weekend nog vrij.

Maar goed, we hebben het zoveel over headliners... Volgend week dus ook gewoon 1 goed pakket namen waarschijnlijk. Wat gaat daar in zitten?

Pantera lijkt me een goede kandidaat, is sws beschikbaar en toch een household name die wel wat buzz creëert denk ik zo. Arch Enemy, Architects, Hollywood Undead, Behemoth, Brutus... mag ik op Soen hopen? Staan op een aantal europese festivals en lijken in het Graspop weekend nog vrij.

Hollywood Vampires, Epica en Hippotraktor

Ik verwacht dat we volgende week een groot deel van de onderstaande lijst zullen krijgen:

Bring Me The Horizon - Disturbed - Evanescence - Pantera - Architects - Amon Amarth - Papa Roach - Meshuggah - Arch Enemy - Hollywood Undead - Bury Tomorrow - Jinjer - NOFX - Employed To Serve - Fever 333 - Motionless In White - Three Days Grace - The Hu - Asking Alexandria - Thundermother - I Prevail - Pendulum - Behemoth - Seether - Terror - Clutch - Halestorm - Kellermensch - Napalm Death - Sick Of It All - SKYND - Touché Amoré.

Headliners nog twee uit het rijtje Metallica, Guns N' Roses, Kiss, Ozzy Osbourne.

Ik zie regelmatig Hollywood Undead voorbij komen. Worden zij ook daadwerkelijk bedoeld, of bedoelen jullie Hollywood Vampires?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Disillusion mag ook weer terugkomen, maar dan met een langere set op een hogere plek in de line-up. Nieuwe album is alweer een stap vooruit.
Nu komt favoriete band nummer 3 ter sprake. Damn, dat moet ik checken. Maar hopelijk met beter geluid. Omdat ik vorig jaar op de eerste rij stond in het midden hoorde ik dat ze goed speelden. Maar helaas viel het geluid regelmatig weg. Ik geloof in ze!

Users who are viewing this thread