Lijkt wel een exclusieve power/folk metal line-up daar, jeetje.
Lord of the Lost heb ik volgens mij niet eerder ergens op een line-up voor komende zomer zien staan. Die staan al een tijdje vrij hoog op mijn lijstje van bands die ik wel een keer wil zien. Kom maar door, dus!
In Flames, Paradise Lost, Amon Amarth, Mono en Destruction zijn toch geen power/folk metal?
Amon Amarth inderdaad meer melodic death, maar thematisch wel richting folk, toch. En het is Mono Inc, niet Mono. Zijn twee verschillende bands. Mono (of een andere postrock gigant) mag van mij wel een keer naar Graspop komen. Lijkt me heerlijk voor in de metaldome!
11 van de 15 power en/of folk raakvlakken. Vind ik vrij fors.
Lord Of The Lost, Hämatom, Lacuna Coil zijn ook niet power of folk.
Mono Inc., Lord Of The Lost, Lacuna Coil, Paradise Lost zijn meer gothic metal (die laatste ook death-doom).
Genres als gothic, power en folk (met name de 'Mittelalter'-variant) zijn mateloos populair in Duitsland, veel meer dan bij ons, lijkt het.
Lord Of The Lost zou zeker een mooie toevoeging zijn voor GMM, net als Mono Inc.
Liever nog echter zie ik Equilibrium en Skáld overkomen, heerlijke optredens gezien van beiden op Durbuy Rock (resp. 2021 en 2022)!
En ook Paradise Lost (GMM, Summer Breeze) en Lacuna Coil (Alcatraz) waren geweldig dit jaar, en hoop ik natuurlijk weer graag te zien volgend jaar!
Amon Amarth lijkt me een zekerheidje voor GMM.
In Flames twijfelgeval, ze zitten nu dus met Rock Harz 3 weken na GMM en 5 weken voor Alcatraz, maar spelen ook 1 week na Alcatraz op Summer Breeze; ik neig toch nog steeds eerder naar Alcatraz.