Graspop Metal Meeting 2023

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.340
3.965
Motorhead is headliner geweest en had dat gerust nog kunnen doen. Beter dan een Soulfly of Deftones indertijd.

Wanneer is Motorhead dan headliner geweest op GMM?
Ik kan me alleen maar shows van Motorhead herinneren in de middag of in de vooravond op GMM. Best teleurstellend iedere keer overigens.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.753
2.442
Elke dag veel extra pagina’s hier, maar helaas niks dan gelul van een bende hipsters die van hun eigen muziekgenre geen kaas hebben gegeten. Jammer, dit.
Ik stel voor dat we een aantal pagina's vullen met het verheerlijken van Deep Purple / Ozzy / Judas Priest, zodat we toch op z'n minst een paar niet-gelul-pagina's hebben.

het eiland GIF by vrt
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.718
11.725
Wanneer is Motorhead dan headliner geweest op GMM?
Ik kan me alleen maar shows van Motorhead herinneren in de middag of in de vooravond op GMM. Best teleurstellend iedere keer overigens.
2006.

Maar ik ben nu wel een beetje klaar met deze discussie. Vinden jullie 't gek dat dit topic zo gigantisch voorloopt op Pinkpop en Rock Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.715
5.270
Dus zijn ze headliner (als we het principe van dit jaar toepassen).

Het werd hier al een paar keer gezegd maar de Def Leppard / Motley Crue combo is een pakketje met waarschijnlijk als voorwaarde dat beide er als headliner moeten staan (lees: een podium afsluiten).
Mochten ze een volgende keer opnieuw (los) GMM aandoen, dan zullen ze weer lager geprogrammeerd staan.
Een afsluiter van een podium is niet automatisch ook een headliner, zelfs niet volgens het principe van dit jaar met 2 headliners per dag.
Deftones sloot weliswaar een podium af, maar was de 3e naam van de dag op het affiche, na Sabaton en Deep Purple. Volgens het principe van dit jaar zou Deep Purple dus de 2e headliner zijn geweest (maar zijn niet als zodanig aangekondigd, noch Deftones).
De op 1 na grootste naam staat regelmatig voor de headliner op hetzelfde podium, en is daarmee dus geen afsluiter, terwijl een op papier kleinere naam dat wel is.
Dat was bv. het geval met:
- Slipknot, Disturbed, Lamb Of God in 2019
- Iron Maiden, A7X, Parkway Drive in 2018
- Ozzy, Judas Priest, A Perfect Circle in 2018
- Scorpions, Evanescence, Sabaton in 2017
- Black Sabbath, Megadeth, King Diamond in 2016
- Volbeat, Slayer, Nightwish in 2016
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

saurus

Dagopener
4 feb 2019
565
676
Een afsluiter van een podium is niet automatisch ook een headliner, zelfs niet volgens het principe van dit jaar met 2 headliners per dag.
Deftones sloot weliswaar een podium af, maar was de 3e naam van de dag op het affiche, na Sabaton en Deep Purple. Volgens het principe van dit jaar zou Deep Purple dus de 2e headliner zijn geweest (maar zijn niet als zodanig aangekondigd, noch Deftones).
De op 1 na grootste naam staat regelmatig voor de headliner op hetzelfde podium, en is daarmee dus geen afsluiter, terwijl een op papier kleinere naam dat wel is.
Dat was bv. het geval met:
- Slipknot, Disturbed, Lamb Of God in 2019
- Iron Maiden, A7X, Parkway Drive in 2018
- Ozzy, Judas Priest, A Perfect Circle in 2018
- Scorpions, Evanescence, Sabaton in 2017
- Black Sabbath, Megadeth, King Diamond in 2016
- Volbeat, Slayer, Nightwish in 2016
op buitenlandse festivals is dit ook wel vaker kijk bvb naar Wacken.
op donderdag is de headlinder de afsluiter
op vrijdag speelt meestal op beide mainstages nog 1 band na de headliner
op zaterdag ook nog wel 1 band na de headliner
mogen ze van mij op graspop ook wel doen 1band na de headliers zetten ofzo.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.715
5.270
op buitenlandse festivals is dit ook wel vaker kijk bvb naar Wacken.
op donderdag is de headlinder de afsluiter
op vrijdag speelt meestal op beide mainstages nog 1 band na de headliner
op zaterdag ook nog wel 1 band na de headliner
mogen ze van mij op graspop ook wel doen 1band na de headliers zetten ofzo.
Op Summer Breeze speelden zelfs alle headliners al van 21:15 tot 22:45 (in augustus, dus wel al vanaf 21:00 donker), en de subheadliners (2e naam van de dag op poster) nog daarvoor van 19:10 tot 20:30, allemaal op main stage (is er maar 1).
Na de headliners speelden dan steeds nog 2 bands op main stage, tot 2:00 (daarna nog een laatste optreden op 2e podium aan andere kant tot 3:00).
Ik vond dat eerlijk gezegd wel fijne tijden, iedereen is nog fit, maar zit toch ook al lekker in de sfeer (en nog niet teveel 🍺gehad..). De optredens erna (zeker de hele late) zijn dan voor de echte liefhebbers en die-hards.

Eigenlijk zou dat ook wel ideaal zijn in het geval dat Metallica daadwerkelijk op GMM zou staan: nog een (of twee) band(s) erna plannen waarop iedereen goed los kan gaan (bv. LoG, Gojira, Avatar), zonder dat al die Metallica-bivakkers vooraan in de weg staan/lopen.. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.312
7.699
Op Summer Breeze speelden zelfs alle headliners al van 21:15 tot 22:45 (in augustus, dus wel al vanaf 21:00 donker), en de subheadliners (2e naam van de dag op poster) nog daarvoor van 19:10 tot 20:30, allemaal op main stage (is er maar 1).
Na de headliners speelden dan steeds nog 2 bands op main stage, tot 2:00 (daarna nog een optreden op 2e podium aan andere kant tot 3:00).
Ik vond dat eerlijk gezegd wel fijne tijden, iedereen is nog fit, maar zit toch ook al lekker in de sfeer (en nog niet teveel 🍺gehad..). De optredens erna (zeker de hele late) zijn dan voor de echte liefhebbers en die-hards.

Eigenlijk zou dat ook wel ideaal zijn in het geval dat Metallica daadwerkelijk op GMM zou staan: nog een (of twee) band(s) erna plannen waarop iedereen goed los kan gaan (bv. LoG, Gojira, Avatar), zonder dat al die Metallica-bivakkers vooraan in de weg staan/lopen.. 😉
Om 3 uur de laatste band hebben en om 12 uur weer op het terrein moeten zijn voelt voor mij wel weer een beetje te veel van het goede
Om 1 uur klaar zijn 's nachts en dan in de ochtend om 12 op het terrein zijn voelt al als een moeilijke opgave voor veel mensen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken