Graspop Metal Meeting 2023

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
605
345
Dus zijn ze headliner (als we het principe van dit jaar toepassen).

Het werd hier al een paar keer gezegd maar de Def Leppard / Motley Crue combo is een pakketje met waarschijnlijk als voorwaarde dat beide er als headliner moeten staan (lees: een podium afsluiten).
Mochten ze een volgende keer opnieuw (los) GMM aandoen, dan zullen ze weer lager geprogrammeerd staan.
Correct, moest DL binnen enkele jaren weer alleen komen zullen ze hoogstwaarschijnlijk weer gewoon in de late namiddag/vroege avond staan. Waar ze ook meer thuishoren.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Schermafbeelding 2022-11-08 om 12.28.45.png

PT-gangers, wat is dit?
Durft Wilson plots niet meer lachen met Pearl Jam of weet er iemand het achterliggende verhaal?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.704
Als je beide mainstage afsluiters als headliner ziet, dan heeft Graspop ieder jaar wel een paar kleintjes er tussen zitten.
Deftones, Judas Priest, In Flames, Lamb of god zijn allemaal bands die met moeite een 013 vol krijgen volgens mij, en zo zijn er nog wel meer.
Def Leppard en Motley Crue passen volgens mij in ditzelfde rijtje qua grootte? of onderschat ik ze nu. mijn punt is in ieder geval dat je nooit 8 bands zal krijgen ter grootte van slipknot
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.905
5.329
Als je beide mainstage afsluiters als headliner ziet, dan heeft Graspop ieder jaar wel een paar kleintjes er tussen zitten.
Deftones, Judas Priest, In Flames, Lamb of god zijn allemaal bands die met moeite een 013 vol krijgen volgens mij, en zo zijn er nog wel meer.
Def Leppard en Motley Crue passen volgens mij in ditzelfde rijtje qua grootte? of onderschat ik ze nu. mijn punt is in ieder geval dat je nooit 8 bands zal krijgen ter grootte van slipknot
ik denk dat je Motley crue hier toch onderschat. al is het voor ons onmogelijk om te weten omdat die bands al in decenia geen zaalconcert meer gedaan hebben in belgië
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.899
4.043
Niks bijzonders. Ze hebben het in de VS namelijk gewoon gedaan met 'Pearl Jam' en als ik het me goed herinner ook in Stockholm. En Barbieri heeft in de band Japan gezeten, dus dat is op zich wel leuk.
Oke, dat klinkt logisch! Merci voor de opheldering :)
 

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
37
13
Weet ik, was ook maar een grapje.
Ik zou Deftones ook niet direct als headliner zetten, maar Deep Purple als headliner was ook niet veel beter geweest. In principe was Aerosmith natuurlijk de grote dure exclusive headliner van de dag dus zetten ze er iets kleiners neer als compensatie. Hellfest vind Deftones wel een echte headliner trouwens, daar stonden ze bovenaan als grote headliner van de dag.
Deep Purple geen headliner… hier lees je toch wat. Eeuwige hulde voor deze groep die aan de wieg lag van jouw favoriete muziek en bands.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Deep Purple geen headliner… hier lees je toch wat. Eeuwige hulde voor deze groep die aan de wieg lag van jouw favoriete muziek en bands.
echt een non-argument. Het is niet omdat een band aan de wieg staat van veel goede muziek, dat ze daarom meteen headliner zijn (of je ze goed moet vinden). Pixies bvb. ligt aan de basis van zoveel fantastische groepen, maar is daarom nog geen headliner (en ik vind ze fantastisch hoor).
Zo ook met Deep Purple, Europe... zijn gewoon geen headliners meer (ook al hoor ik veel van die bands ook wel graag)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.704
Deep Purple geen headliner… hier lees je toch wat. Eeuwige hulde voor deze groep die aan de wieg lag van jouw favoriete muziek en bands.
Toch waren ze geen headliner dit jaar, dus de organisatie en de band zullen het met me eens zijn.
zegt niet dat ik geen respect voor de band heb of dat het geen legendarische band is, ik heb deep purple ruim 10 jaar geleden gezien in Italië en vond het geweldig. Motorhead was ook een legendarische band die veel invloed heeft gehad op de scene, maar waren toch nooit headliner. Is toch niks mis mee?
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.538
8.823
Als je beide mainstage afsluiters als headliner ziet, dan heeft Graspop ieder jaar wel een paar kleintjes er tussen zitten.
Deftones, Judas Priest, In Flames, Lamb of god zijn allemaal bands die met moeite een 013 vol krijgen volgens mij, en zo zijn er nog wel meer.
Def Leppard en Motley Crue passen volgens mij in ditzelfde rijtje qua grootte? of onderschat ik ze nu. mijn punt is in ieder geval dat je nooit 8 bands zal krijgen ter grootte van slipknot

Het is geen goede vergelijking, maar tijdens de “afscheidstour” stonden ze in Düsseldorf in een zaal van iets van 11.000 man. Het was druk, maar geen idee of dat ook uitverkocht betekent. Denk dat die show het dichtstbij de Benelux zat qua afstand.

Dat waren nog eens vreemde tijden. Dat concert was de dag na toen in Parijs met Bataclan. Hele aparte concertervaring en alles eromheen gehad.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.215
13.464
Speaking of Deep Purple, staan 7 juli in Athene op Rock Wave Festival ;) Gaat niet nog een keer gebeuren, maar toch, ze weten ook van geen ophouden.
 

WJ

Playlistbediener
25 mrt 2015
37
13
echt een non-argument. Het is niet omdat een band aan de wieg staat van veel goede muziek, dat ze daarom meteen headliner zijn (of je ze goed moet vinden). Pixies bvb. ligt aan de basis van zoveel fantastische groepen, maar is daarom nog geen headliner (en ik vind ze fantastisch hoor).
Zo ook met Deep Purple, Europe... zijn gewoon geen headliners meer (ook al hoor ik veel van die bands ook wel graag)
De Pixies vergelijken met Deep Purple, dat is pas een non-argument 😂
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken