Graspop Metal Meeting 2023

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Als je niet voor de headliners gaat, waarom klaag jé er dan over...?
Will Smith Best Gif GIF
 

Cisseman

Randprogramma
22 jun 2022
142
151
Zo dadelijk ?

Dan is vandaag de dag.....


















..... dat mijn geloofwaardigheid hier op het forum finaal door het ijs zakt ;)
 
  • Haha
Waarderingen: Loek123

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.986
8.956
Zo dadelijk ?

Dan is vandaag de dag.....



..... dat mijn geloofwaardigheid hier op het forum finaal door het ijs zakt ;)
Hahaha!

Whatever happens: of Metallica nou op Graspop komt of niet. Vanuit mijn kant totaal geen hard feelings naar jou (of naar een ieder die dit forum voedt met geruchten en speculaties). Uiteindelijk ga ik er vanuit dat iedereen hier met de beste intenties hun ideeën, signalen, speculaties en (halve) bevestigingen op het forum zet. En het geeft ons allen genoeg gespreksonderwerpen.

Maar oh oh oh, wat hoop ik dat jouw info incorrect was! 😅
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
505
542
Mwa, hoop voor Graspop dat de andere dagen die magere zondag in evenwicht brengen.

Def Leppard moet een beetje de magerste dagafsluiter in vele jaren zijn niet? De vorige keer, niet eens lang geleden, waren dat niet eens headliners…
Klopt ergens wel, maar dit heeft diverse redenen.
Motley crue en Def Leppard zijn samen op tour..co-headline..dus het zou raar zijn dat Def Leppard niet deze positie bekleed.
Def leppard verwacht ik meer van. Nieuw album...beter van stem.
Een paar jaar geleden waren Soulfly en Marilyn Manson ook afsluiters...ok niet bepaald sterke namen.
Het zal steeds vaker voorkomen dat bands promoveren tot headliner...met het wegvallen van kiss, motorhead, black sabbath en twisted Sister zijn er veel mogelijkheden al afgeschreven.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.704
Maar oh oh oh, wat hoop ik dat jouw info incorrect was! 😅
in principe kan je al met zekerheid zeggen dat zijn info niet correct was, want Metallica komt naar Europa

daarnaast ook sterke aanwijzingen dat ze naar meer landen komen behalve alleen UK:
1. Download spreekt niet over een exclusieve boeking, die hadden dat echt wel gedaan als Metallica nergens anders speelt in Europa
2. iemand hier gisteren uit Kroatië die had geleaked dat Metallica geboekt was op meerdere plekken in Europa
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.745
1.317
Het zal steeds vaker voorkomen dat bands promoveren tot headliner...met het wegvallen van kiss, motorhead, black sabbath en twisted Sister zijn er veel mogelijkheden al afgeschreven.
Slayer mag je hier gerust ook bijrekenen. (een band die ze gerust elk jaar hadden kunnen programmeren en die altijd enthousiast onthaald zou worden)

Anderzijds zijn er wel een pak vervangende bands bijgekomen die die positie (bijna) kunnen innemen de laatste jaren: Volbeat, Sabaton, Avenged Sevenfold, Parkway Drive, Ghost, Gojira, In Flames, Amon Amarth, Bring Me The Horizon,...

Een 6-tal jaar geleden zag het er veel rampzaliger uit als je de vraag stelde wie zijn de toekomstige headliners voor metalfestivals had ik het gevoel.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Klopt ergens wel, maar dit heeft diverse redenen.
Motley crue en Def Leppard zijn samen op tour..co-headline..dus het zou raar zijn dat Def Leppard niet deze positie bekleed.
Def leppard verwacht ik meer van. Nieuw album...beter van stem.
Een paar jaar geleden waren Soulfly en Marilyn Manson ook afsluiters...ok niet bepaald sterke namen.
Het zal steeds vaker voorkomen dat bands promoveren tot headliner...met het wegvallen van kiss, motorhead, black sabbath en twisted Sister zijn er veel mogelijkheden al afgeschreven.
Ja maar dan moet je dat niet doen met een band, die er in 2019 als sub stond en die niets merkwaardigs heeft gedaan sindsdien. Kan je beter al aan de toekomst denken en nieuwere bands de kans geven
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Ja maar dan moet je dat niet doen met een band, die er in 2019 als sub stond en die niets merkwaardigs heeft gedaan sindsdien. Kan je beter al aan de toekomst denken en nieuwere bands de kans geven
En wat dan met Deftones dit jaar...? Slechts 2 keer op GMM en meteen headliner?
 

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
605
345
Bij download is placebo wel een vreemde eend. Die zie ik toch niet snel op graspop staan.
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Laat Metallica en AC/DC ook maar wegblijven dan. Eerste keer Graspop en meteen headliner willen zijn? Belachelijk!
Ik doelde natuurlijk meer op het feit dat Deftones toch niet precies "headline"-materiaal is.

(of heb ik dat nu zo mis?)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.760
8.704
Ik doelde natuurlijk meer op het feit dat Deftones toch niet precies "headline"-materiaal is.

(of heb ik dat nu zo mis?)
Weet ik, was ook maar een grapje.
Ik zou Deftones ook niet direct als headliner zetten, maar Deep Purple als headliner was ook niet veel beter geweest. In principe was Aerosmith natuurlijk de grote dure exclusive headliner van de dag dus zetten ze er iets kleiners neer als compensatie. Hellfest vind Deftones wel een echte headliner trouwens, daar stonden ze bovenaan als grote headliner van de dag.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.094
5.462
Weet ik, was ook maar een grapje.
Ik zou Deftones ook niet direct als headliner zetten, maar Deep Purple als headliner was ook niet veel beter geweest. In principe was Aerosmith natuurlijk de grote dure exclusive headliner van de dag dus zetten ze er iets kleiners neer als compensatie. Hellfest vind Deftones wel een echte headliner trouwens, daar stonden ze bovenaan als grote headliner van de dag.
Dit dus, Deftones sloot een podium af, maar was geen headliner
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Dit dus, Deftones sloot een podium af, maar was geen headliner
Dus zijn ze headliner (als we het principe van dit jaar toepassen).

Het werd hier al een paar keer gezegd maar de Def Leppard / Motley Crue combo is een pakketje met waarschijnlijk als voorwaarde dat beide er als headliner moeten staan (lees: een podium afsluiten).
Mochten ze een volgende keer opnieuw (los) GMM aandoen, dan zullen ze weer lager geprogrammeerd staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: kaiser

Gebruikers die dit onderwerp bekijken