Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.209
7.466
Nightwish hun aankondiging voor novarock:
Festival season for 2023 is starting to shape up! We're going to perform at @NovaRock_at

deze verwoording geeft me wel de indruk dat er meer festivals aan komen. al betwijfel ik of ze 3 dagen achter elkaar willen spelen
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.411
6.712
Nightwish hun aankondiging voor novarock:
Festival season for 2023 is starting to shape up! We're going to perform at @NovaRock_at

deze verwoording geeft me wel de indruk dat er meer festivals aan komen. al betwijfel ik of ze 3 dagen achter elkaar willen spelen
Nee, met die twee data op vrijdag en zaterdag in Finland, heb ik de hoop op Nightwish voor GMM2023 inmiddels wel opgegeven. Vanuit Finland, waar ze spelen, naar Dessel (of omgekeerd) is 2200 kilometer. Lijkt me simpelweg onmogelijk om een show op Graspop daarmee te combineren.
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.658
5.128
Lijkt wel een exclusieve power/folk metal line-up daar, jeetje.

Lord of the Lost heb ik volgens mij niet eerder ergens op een line-up voor komende zomer zien staan. Die staan al een tijdje vrij hoog op mijn lijstje van bands die ik wel een keer wil zien. Kom maar door, dus!
In Flames, Paradise Lost, Amon Amarth, Mono en Destruction zijn toch geen power/folk metal?
Amon Amarth inderdaad meer melodic death, maar thematisch wel richting folk, toch. En het is Mono Inc, niet Mono. Zijn twee verschillende bands. Mono (of een andere postrock gigant) mag van mij wel een keer naar Graspop komen. Lijkt me heerlijk voor in de metaldome!

11 van de 15 power en/of folk raakvlakken. Vind ik vrij fors.
Lord Of The Lost, Hämatom, Lacuna Coil zijn ook niet power of folk.
Mono Inc., Lord Of The Lost, Lacuna Coil, Paradise Lost zijn meer gothic metal (die laatste ook death-doom).
Genres als gothic, power en folk (met name de 'Mittelalter'-variant) zijn mateloos populair in Duitsland, veel meer dan bij ons, lijkt het.

Lord Of The Lost zou zeker een mooie toevoeging zijn voor GMM, net als Mono Inc.
Liever nog echter zie ik Equilibrium en Skáld overkomen, heerlijke optredens gezien van beiden op Durbuy Rock (resp. 2021 en 2022)!
En ook Paradise Lost (GMM, Summer Breeze) en Lacuna Coil (Alcatraz) waren geweldig dit jaar, en hoop ik natuurlijk weer graag te zien volgend jaar!
Amon Amarth lijkt me een zekerheidje voor GMM.
In Flames twijfelgeval, ze zitten nu dus met Rock Harz 3 weken na GMM en 5 weken voor Alcatraz, maar spelen ook 1 week na Alcatraz op Summer Breeze; ik neig toch nog steeds eerder naar Alcatraz.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.699
7.495
Ik vind ze anders geniaal. Heb zelfs een kaart gekocht om ze te gaan zien in Oberhausen. Maar ondertussen is die show al 15 keer verzet. Zou. U april 2023 zijn. Maar nog wel andere bands maar dat waren de geen die ik me kon herinneren

Wat vind je van dArtagnan? Zanger is ook lid van Feuerschwanz
 

La Hormiga 93

Gouden Tip
30 jun 2022
420
520
ocharme die glam fans, bijna even erg als de rammstein fans die eerst nog even emperor moesten doorstaan

Yep,was mijn eerste GMM en ik vond Emperor maar niks.
Sorry.

dartagnan en Feuerschwanz toevallig paar keer opgezet deze week.
Die laatste hebben zeker metal covers gemaakt van bekende pophits zoals Blinded by the lights van the weeknd.
Is ook niet echt mijn ding,maar kunnen wel sfeer op de wei brengen.
 
Laatst bewerkt:

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.046
2.675
NOFX staat ook op RAR/RIP, ze kappen er binnenkort mee.
Geen idee of dit past op GMM, misschien in de Marquee?
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
Emperor mag zeker terugkomen laat deze maar de marquee afsluiten op een avond.

1 avond een black afsluiter (emperor)
1 avond een death afsluiter (arch enemy)
1 avond een prog afsluiter (porcupine tree)
1 avond een death/prog/groove afsluiter (meshuggah)

Voor ieder wat wils
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
545
642
Vandaag is trouwens de dag van de vrijdagheadliner en dan donderdag ern reeks namen en vrijdag ticketverkoop?
 
  • Leuk
Waarderingen: Simoni

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.543
Emperor mag zeker terugkomen laat deze maar de marquee afsluiten op een avond.

1 avond een black afsluiter (emperor)
1 avond een death afsluiter (arch enemy)
1 avond een prog afsluiter (porcupine tree)
1 avond een death/prog/groove afsluiter (meshuggah)

Voor ieder wat wils
Hier zou ik zeer blij van worden. Dream Theater gooi ik ook nog even in de mix.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
408
577
Op de site van Studio Brussel stond wel bij het artikel van PWD dat “Tickets voor Graspop Metal Meeting gaan binnenkort in verkoop”.
Dus ik verwacht ze nu toch ook bijna.

Misschien staken ze wel gewoon mee vandaag en is het niet de dag vandaag
Hmm kan maar zouden ze het door voor laten?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken