Graspop Metal Meeting 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
548
737
Volgens mij is de persoonlijke voorkeur van een band/entourage ook niet te onderschatten. Grote bands hebben vermoedelijk wel een zeg over het tijdstip van het optreden? Ik denk dat een groot aantal bands misschien ook gewoon praktisch nadenken (opbouw, afbouw, slaap, transport, ...) en daardoor niet steeds de dag afsluiten?
Vandaar vind ik het logisch dat GMM gewoon beide als headliners aankondigd en het afsluiten minder belang heeft aangezien beide een podium afsluiten.
Over festivalafsluiter heb ik een andere mening natuurlijk.... šŸ˜Š
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.439
6.839
Om 3 uur de laatste band hebben en om 12 uur weer op het terrein moeten zijn voelt voor mij wel weer een beetje te veel van het goede
Om 1 uur klaar zijn 's nachts en dan in de ochtend om 12 op het terrein zijn voelt al als een moeilijke opgave voor veel mensen
Dat is toch echt het schema wat ik elke editie wel minimaal Ć©Ć©n keer volg als er 's nachts in de Metaldome een hele vette coverband staat en de volgende ochtend de nieuwe festivaldag geopend wordt door een toffe band. Al zou ik dat ook niet het hele weekend trekken, trouwens.

De reden dat bij Graspop de bands op de MS 1 en 2 en de Marquee op een bepaalde tijd stoppen heeft echter een hele andere: elke nacht wordt het terrein gereinigd voor de volgende dag. Die hardwerkende mensen moeten ook wel een beetje tijd krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Hierdoor blijft het terrein het hele weekend door goed begaanbaar. En dat is Ć©Ć©n van de hoofdredenen waarom ik het er zo fijn vindt. En wil ik absoluut niet opgeven voor wat bands op mainstage om half 3 's nachts.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.065
2.722
Dat is toch echt het schema wat ik elke editie wel minimaal Ć©Ć©n keer volg als er 's nachts in de Metaldome een hele vette coverband staat en de volgende ochtend de nieuwe festivaldag geopend wordt door een toffe band. Al zou ik dat ook niet het hele weekend trekken, trouwens.

De reden dat bij Graspop de bands op de MS 1 en 2 en de Marquee op een bepaalde tijd stoppen heeft echter een hele andere: elke nacht wordt het terrein gereinigd voor de volgende dag. Die hardwerkende mensen moeten ook wel een beetje tijd krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Hierdoor blijft het terrein het hele weekend door goed begaanbaar. En dat is Ć©Ć©n van de hoofdredenen waarom ik het er zo fijn vindt. En wil ik absoluut niet opgeven voor wat bands op mainstage om half 3 's nachts.
Dit, plus het feit dat je in Belgiƫ geen vergunning krijgt om in open lucht na 02 uur 's nachts luid muziek te spelen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Absoluut. Het zit er hier vol van. Zijn van die ventjes die losgaan op Parkway Drive en Bring me the Horizon, jeweetwel, bands waar je binnen 20 jaar niks meer van hoort, in tegenstelling tot tijdloze muziek van Ozzy, Judas Priest, Maiden, Deep Purple. Dat zijn headliners.
Het een hoeft het ander toch niet uit te sluiten?
Ik houd zowel van hele oude als van hele jonge bands, en alles ertussenin.
Goede muziek is gewoon goede muziek, ongeacht hoe oud het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: La Hormiga 93

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.685
5.186
Dat is toch echt het schema wat ik elke editie wel minimaal Ć©Ć©n keer volg als er 's nachts in de Metaldome een hele vette coverband staat en de volgende ochtend de nieuwe festivaldag geopend wordt door een toffe band. Al zou ik dat ook niet het hele weekend trekken, trouwens.

De reden dat bij Graspop de bands op de MS 1 en 2 en de Marquee op een bepaalde tijd stoppen heeft echter een hele andere: elke nacht wordt het terrein gereinigd voor de volgende dag. Die hardwerkende mensen moeten ook wel een beetje tijd krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Hierdoor blijft het terrein het hele weekend door goed begaanbaar. En dat is Ć©Ć©n van de hoofdredenen waarom ik het er zo fijn vindt. En wil ik absoluut niet opgeven voor wat bands op mainstage om half 3 's nachts.
Voor mij hoeft het ook niet zo laat, hoor.
Er stonden echter nog wel een paar mooie namen van 2:15 tot 3:00, die ik graag wilde meepikken.
De 1e (Eisregen) is me ook nog gelukt, maar de dagen erna heb ik helaas VOLA en Igorrr toch moeten laten schieten...

Overigens stonden er ook wel veel Duitse en/of Duitstalige bands (Die Apokalyptischen Reiter, Any Given Day, Lord Of The Lost, Der Weg Einer Freiheit, Cypecore, J.B.O., Turbobier) op de late tijdstippen, die niet iedereen zullen bekoren, maar ook hele mooie namen als Avatar, Korpiklaani, Ensiferum, Amorphis, Dark Tranquillity, Insomnium, Hypocrisy, Fleshgod Apocalypse, Combichrist, ideale bands om een dag mee af te sluiten (om 23:25, 0:35 of 2:00)!
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.656
3.340
Voor mij hoeft het ook niet zo laat, hoor.
Er stonden echter nog wel een paar mooie namen van 2:15 tot 3:00, die ik graag wilde meepikken.
De 1e (Eisregen) is me ook nog gelukt, maar de dagen erna heb ik helaas VOLA en Igorrr toch moeten laten schieten...

Overigens stonden er ook wel veel Duitse en/of Duitstalige bands (Die Apokalyptischen Reiter, Any Given Day, Lord Of The Lost, Der Weg Einer Freiheit, Cypecore, J.B.O., Turbobier) op de late tijdstippen, die niet iedereen zullen bekoren, maar ook hele mooie namen als Avatar, Korpiklaani, Ensiferum, Amorphis, Dark Tranquillity, Insomnium, Hypocrisy, Fleshgod Apocalypse, Combichrist, ideale bands om een dag mee af te sluiten (om 23:25, 0:35 of 2:00)!

Ik zou daar ook echt een beetje sterven! De helft van die nachtbands zijn bands die ik echt niet zou willen missen.

De reden dat bij Graspop de bands op de MS 1 en 2 en de Marquee op een bepaalde tijd stoppen heeft echter een hele andere: elke nacht wordt het terrein gereinigd voor de volgende dag. Die hardwerkende mensen moeten ook wel een beetje tijd krijgen om dat voor elkaar te krijgen. Hierdoor blijft het terrein het hele weekend door goed begaanbaar. En dat is Ć©Ć©n van de hoofdredenen waarom ik het er zo fijn vindt. En wil ik absoluut niet opgeven voor wat bands op mainstage om half 3 's nachts.

Om 's ochtends een proper terrein te hebben, hoef je dus echt geen nachtploeg te hebben die het hele terrein moet proper maken, dat bewees Alcatraz dit jaar wel! Een slim systeem uitwerken en je bezoekers zorgen er blijkbaar zelf voor.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Om 3 uur de laatste band hebben en om 12 uur weer op het terrein moeten zijn voelt voor mij wel weer een beetje te veel van het goede
Om 1 uur klaar zijn 's nachts en dan in de ochtend om 12 op het terrein zijn voelt al als een moeilijke opgave voor veel mensen
Dat was dit jaar met die hitte geen probleem.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Meer pagina's dan in 2022: check
Maar in 2020 waren het er 277, dus nog 11 pagina's te gaan voor een gouden medaille :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: verdonck

Piet

Gouden Tip
24 mrt 2022
481
522
Ja maar dan moet je dat niet doen met een band, die er in 2019 als sub stond en die niets merkwaardigs heeft gedaan sindsdien. Kan je beter al aan de toekomst denken en nieuwere bands de kans geven
Is al vaker gebeurt hoor. Twisted Sister en Soulfy...allebei hadden ze niks bijzonders gedaan. Dee Snider werd goed ontvangen..meer niet.
Def leppard is headliner omdat het onderdeel is van de package Motley en Leppard. En Def Leppard heeft meer gedaan, namelijk een album uitgebracht..Motley Crue heeft zichzelf uit de greppel/ kliniek getrokken en is weer gaan touren...na een "propaganda" film op netflix.
Maar wie had u graag zien headlinen ipv Def leppard en motley crue? Want klagen is 1, met concrete alternatieve komen is 2.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Is al vaker gebeurt hoor. Twisted Sister en Soulfy...allebei hadden ze niks bijzonders gedaan. Dee Snider werd goed ontvangen..meer niet.
Def leppard is headliner omdat het onderdeel is van de package Motley en Leppard. En Def Leppard heeft meer gedaan, namelijk een album uitgebracht..Motley Crue heeft zichzelf uit de greppel/ kliniek getrokken en is weer gaan touren...na een "propaganda" film op netflix.
Maar wie had u graag zien headlinen ipv Def leppard en motley crue? Want klagen is 1, met concrete alternatieve komen is 2.
twisted sister was toch gewoon veruit het beste concert van graspop 2012? Best wel te begrijpen dat ze dan gewoon terug mogen komen als headliner.
Als er nu 1 reunie is die ik echt wil zien gebeuren dan is het toch wel nog eens twisted sister.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
Is al vaker gebeurt hoor. Twisted Sister en Soulfy...allebei hadden ze niks bijzonders gedaan. Dee Snider werd goed ontvangen..meer niet.
Def leppard is headliner omdat het onderdeel is van de package Motley en Leppard. En Def Leppard heeft meer gedaan, namelijk een album uitgebracht..Motley Crue heeft zichzelf uit de greppel/ kliniek getrokken en is weer gaan touren...na een "propaganda" film op netflix.
Maar wie had u graag zien headlinen ipv Def leppard en motley crue? Want klagen is 1, met concrete alternatieve komen is 2.
soulfly zat wel een verhaal achter geloof ik, was iets heel erg mis gegaan met de headliners dat jaar dacht ik. geloof ook dat soulfly, channel zero en nog een band coheadliners waren en even veel speeltijd kregen ofso. was er zelf niet bij dus weet het exacte verhaal niet meer.

de meeste mensen hier vinden Motley Crue en Def Leppard wel een prima boeking dacht ik, werden niet heel slecht ontvangen. de meesten hadden alleen verwacht dat ze na elkaar zouden spelen op ms1/south stage en dat er dan nog een wat spannendere/jongere band de dag zou afsluiten. niemand had echt verwacht dat die combo 2 headline spots zou in nemen, ook gezien de lage spot van Def Leppard de laatste keer.

Vind het zelf verder een prima boeking ook al hoef ik beide bands niet te zien
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.616
4.593
Is al vaker gebeurt hoor. Twisted Sister en Soulfy...allebei hadden ze niks bijzonders gedaan. Dee Snider werd goed ontvangen..meer niet.
Def leppard is headliner omdat het onderdeel is van de package Motley en Leppard. En Def Leppard heeft meer gedaan, namelijk een album uitgebracht..Motley Crue heeft zichzelf uit de greppel/ kliniek getrokken en is weer gaan touren...na een "propaganda" film op netflix.
Maar wie had u graag zien headlinen ipv Def leppard en motley crue? Want klagen is 1, met concrete alternatieve komen is 2.
Heb ik al meermaals gedaan. Daarnaast Motley crue en def leppard boeken, snap ik wel. Ik zou wel die eersten laten afsluiten met Def Leppard als sub en daartussen een band als Lamb Of God, Parkway Drive...
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Heb ik al meermaals gedaan. Daarnaast Motley crue en def leppard boeken, snap ik wel. Ik zou wel die eersten laten afsluiten met Def Leppard als sub en daartussen een band als Lamb Of God, Parkway Drive...
ocharme die glam fans, bijna even erg als de rammstein fans die eerst nog even emperor moesten doorstaan
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
soulfly zat wel een verhaal achter geloof ik, was iets heel erg mis gegaan met de headliners dat jaar dacht ik. geloof ook dat soulfly, channel zero en nog een band coheadliners waren en even veel speeltijd kregen ofso. was er zelf niet bij dus weet het exacte verhaal niet meer.

de meeste mensen hier vinden Motley Crue en Def Leppard wel een prima boeking dacht ik, werden niet heel slecht ontvangen. de meesten hadden alleen verwacht dat ze na elkaar zouden spelen op ms1/south stage en dat er dan nog een wat spannendere/jongere band de dag zou afsluiten. niemand had echt verwacht dat die combo 2 headline spots zou in nemen, ook gezien de lage spot van Def Leppard de laatste keer.

Vind het zelf verder een prima boeking ook al hoef ik beide bands niet te zien
Slash dacht ik
 
  • Leuk
Waarderingen: djost

giacomini1986

Playlistbediener
24 nov 2019
43
32
grappig voor mij zijn dit net de 2 jongere bands waar ik geen fan van ben, en de meeste van mijn groep zullen ze niet eens kennen.
al is het nog steeds vele malen beter dan ozzy/scorpions/kiss of een andere oude rock band. ik ben wel voor verjonging van de line up zelfs als het bands zijn waar ik niet direct iets mee heb.
aan de ene kant leuk dat mijn 2 favoriete headliners op 1 avond staan maar ook wel jammer, begint er voor mij wel op te lijken dat de 2 zaterdag headliners de enige 2 headliners gaan worden waar ik echt enthousiast van wordt. al zal het mijn plezier op het festival zeker niet drukken.

ik hoop op nog iets van Lamb of God of Evanescence als 1 van de headliners op de andere dagen.
Lamb of God denk ik niet die spelen in februari tot nu toe in de ab dus die gaan nu zolang in Europa blijven denk ik . En. Later dat jaar nog es terugkomen lijkt me sterk .
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken