Graspop Metal Meeting 2023

jbj

Dagopener
11 okt 2022
534
731
Over Dream Theater gesproken - dat idiote "indoor festival" vlak voor Graspop, dat is precies ook nooit van grond gekomen he...
Was inderdaad een ramp... Prijs/kwaliteit oke, opkomst redelijk (leek mij), maar setting een dikke nul...
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.482
2.961
:unsure: weet niet wanneer precies de vvk van slipknot in ziggodome is begonnen maar daar loopt het niet erg storm op.
denk dat mensen toch eerder dan gaan voor een dagje graspop met slipknot/parkway drive dan een dinsdag in de ziggo dome.
Speelt misschien ook wel mee dat het de vorige keer in de Ziggo Dome schandalig was qua geluid. Vooract Behemoth had de gehele geluidsinstallatie opgeblazen, zo leek het. Ik kon de verschillende nummers van Slipknot nochtans niet meer onderscheiden van elkaar. Op Graspop en Rock Am Ring in 2019 (denk ik) was het geluid echt fantastisch. Dus het ligt niet aan mijn oren.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.546
11.019
Speelt misschien ook wel mee dat het de vorige keer in de Ziggo Dome schandalig was qua geluid. Vooract Behemoth had de gehele geluidsinstallatie opgeblazen, zo leek het. Ik kon de verschillende nummers van Slipknot nochtans niet meer onderscheiden van elkaar. Op Graspop en Rock Am Ring in 2019 (denk ik) was het geluid echt fantastisch. Dus het ligt niet aan mijn oren.
Of wel, want ik had nergens last van ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en EngineNr9

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik zat even door de Graspop geschiedenis te bladeren, opvallend feitje: Parkway Drive heeft nog nooit op het festival gestaan zonder dat ook Slipknot headliner was (EDIT: 2018 over het hoofd gezien, stom! Laat het toch maar staan verder, ook al klopt het niet helemaal). Leuk dat die nu dus co-headliner zijn, na al vier edities samen op de poster te hebben gestaan (2009, 2011, 2013 en 2015).

Wel gelijk de conclusie dat ook Slipknot echt al mega vaak op Graspop gestaan heeft, was ik mij niet van bewust. Naast de edities met Parkway Drive erbij ook nog eens in 2005 (Parkway bracht in dat jaar pas hun eerste album uit) en in 2019 (Parkway stond toen op Werchter). Komende editie dus alweer hun 7e keer.

Zegt allemaal verder niet heel veel maar wel grappig dat deze twee co-headliners al aardig wat Graspop geschiedenis delen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.750
2.437
Ik zat even door de Graspop geschiedenis te bladeren, opvallend feitje: Parkway Drive heeft nog nooit op het festival gestaan zonder dat ook Slipknot headliner was. Leuk dat die nu dus co-headliner zijn, na al vier edities samen op de poster te hebben gestaan (2009, 2011, 2013 en 2015).

Wel gelijk de conclusie dat ook Slipknot echt al mega vaak op Graspop gestaan heeft, was ik mij niet van bewust. Naast de edities met Parkway Drive erbij ook nog eens in 2005 (Parkway bracht in dat jaar pas hun eerste album uit) en in 2019 (Parkway stond toen op Werchter). Komende editie dus alweer hun 7e keer.

Zegt allemaal verder niet heel veel maar wel grappig dat deze twee co-headliners al aardig wat Graspop geschiedenis delen.
+ het feit dat Slipknot in 2005 ook meteen co-headliner was met Slayer. Band bestond toen 'maar' 10 jaar.
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
+ het feit dat Slipknot in 2015 ook meteen co-headliner was met Slayer. Band bestond toen 'maar' 10 jaar.
2005 bedoel je? En met 3 super sterke albums op zak op zich niet gek. Graspop headliners hebben natuurlijk vaak een legacy van ongeveer een halve eeuw, maar op een Werchter oid is het echt niet gek om na 10 jaar een een paar goede albums headliner te zijn...
2018 parkway drive zonder slipknot:sneaky:
Huh, over het hoofd gezien! Was er nog wel bij in 2018 haha, stom van mij, scherp van jou!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
helaas moet missen ivm ayreon
Ah stonden ze tijdens Ayreon ja? Dan heb ik hun show inderdaad ook gemist. Verklaart waarom ik ze kon vergeten. Bedoelde vooral dat ik in 2018 ook op het festival was, kon me niet specifiek herinneren of ik Parkway toen gezien had. Heb ze wel gezien op Vans Warped Tour '13, Lowlands '16 en Werchter '19 dus het loopt een beetje door elkaar soms :)
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.248
Ik zat even door de Graspop geschiedenis te bladeren, opvallend feitje: Parkway Drive heeft nog nooit op het festival gestaan zonder dat ook Slipknot headliner was (EDIT: 2018 over het hoofd gezien, stom! Laat het toch maar staan verder, ook al klopt het niet helemaal). Leuk dat die nu dus co-headliner zijn, na al vier edities samen op de poster te hebben gestaan (2009, 2011, 2013 en 2015).

Wel gelijk de conclusie dat ook Slipknot echt al mega vaak op Graspop gestaan heeft, was ik mij niet van bewust. Naast de edities met Parkway Drive erbij ook nog eens in 2005 (Parkway bracht in dat jaar pas hun eerste album uit) en in 2019 (Parkway stond toen op Werchter). Komende editie dus alweer hun 7e keer.

Zegt allemaal verder niet heel veel maar wel grappig dat deze twee co-headliners al aardig wat Graspop geschiedenis delen.

Als Slipknot (formed '95 - eerste album '99) er al vaak gestaan heeft - dan Parkway Drive (formed 2003 - eerste album 2005) zeker ook, met dus maar 1x minder en bijna 10 jaar later pas opgericht.

De grootste schande is eigenlijk het feit dat Slipknot er pas in 2005 voor het eerst stond, na inderdaad 3 steengoede albums. Behalve in 2019 (want was in theorie voor het nieuwe album) hadden ze ook telkens een nieuw album op zak. Dat maakt hen dus wel elke keer relevant - wat van sommige andere headliners of subs ook niet kan gezegd worden :D En het helpt dat ze over het algemeen enthousiast onthaald worden.

Maar Graspop zal inderdaad altijd wel een beetje het festival van de herhaling zijn, de mogelijkheden bij de grootste namen zijn gewoon erg beperkt in metal. Ofwel zijn ze te groot en lukt het niet, ofwel zijn ze nog te klein en trekken ze niet genoeg volk.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
De grootste schande is eigenlijk het feit dat Slipknot er pas in 2005 voor het eerst stond, na inderdaad 3 steengoede albums. Behalve in 2019 (want was in theorie voor het nieuwe album) hadden ze ook telkens een nieuw album op zak. Dat maakt hen dus wel elke keer relevant - wat van sommige andere headliners of subs ook niet kan gezegd worden :D En het helpt dat ze over het algemeen enthousiast onthaald worden.

In '11 en '13 hadden ze geen nieuwe album, en hun eerste keer was 2004. #mierenneuken
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
Ik zat even door de Graspop geschiedenis te bladeren, opvallend feitje: Parkway Drive heeft nog nooit op het festival gestaan zonder dat ook Slipknot headliner was (EDIT: 2018 over het hoofd gezien, stom! Laat het toch maar staan verder, ook al klopt het niet helemaal). Leuk dat die nu dus co-headliner zijn, na al vier edities samen op de poster te hebben gestaan (2009, 2011, 2013 en 2015).

Wel gelijk de conclusie dat ook Slipknot echt al mega vaak op Graspop gestaan heeft, was ik mij niet van bewust. Naast de edities met Parkway Drive erbij ook nog eens in 2005 (Parkway bracht in dat jaar pas hun eerste album uit) en in 2019 (Parkway stond toen op Werchter). Komende editie dus alweer hun 7e keer.

Zegt allemaal verder niet heel veel maar wel grappig dat deze twee co-headliners al aardig wat Graspop geschiedenis delen.
leuk feitje inderdaad, wel leuk dat ze nu voor het eerst samen mogen headlinen, dat is nog niet eerder gebeurd.

Slipknot was ik vroeger niet zo bekend mee tot dat ik ze live zag in 2015 en ze hebben me echt omver geblazen, die show staat op plek nummer 1 van de beste shows die ik ooit op graspop heb gezien (en dat na 5 keer graspop edities zegt toch wel iets). Sinds die show luister ik de muziek meer en meer en ben ik groot fan geworden. Parkway Drive is een band waar ik al heel lang groot fan van ben, sinds ze in het kleine zaaltje van de Melkweg speelde nog, en ook al is hun sound behoorlijk veranderd vind ik het erg cool om ze te zien groeien tot headliner op mijn favoriete festival. Ik baalde er behoorlijk van dat ik hun headline show op gmm2018 gemist had en ik ben heel erg blij met deze herkansing.

Er moeten hele gekke dingen gebeuren mocht de zaterdag nacht niet de beste nacht van het weekend worden voor mij (nee, zelfs Metallica zal hier geen verandering in weten te brengen), dit gaat een legendarische avond worden. dit headline duo heeft mijn graspop hype echt verdubbeld, zo veel zin in. Ze hebben nog nooit 2 headliners op 1 avond gezet waar ik zo veel naar uit kijk als deze.
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.151
7.378
ook ressurection fest dit jaar 4 dagen met pre party, binnenkort namen.
hadden vorig jaar ook veel overeenkomende namen met graspop
lijkt me ook een festival dat Metallica geboekt zou kunnen hebben. vooral als Metallica meer metal festivals wilt gaan doen.
 

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.631
3.248
In '11 en '13 hadden ze geen nieuwe album, en hun eerste keer was 2004. #mierenneuken
Haha damn, je hebt gelijk; ik ging voort op de info van Dr. Hannibal zonder te checken of ze er voor 2005 gestaan hadden, maar bon, blijft na 3 albums ;) en de albums heb je ook gelijk, had gewoon geteld in albums en aantal keer ze er stonden en ging er dan logischerwijze vanuit dat dat gekoppeld was, niet dus 🤐 ik ga dan nu in stilte een beetje verder werken...
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Haha damn, je hebt gelijk; ik ging voort op de info van Dr. Hannibal zonder te checken of ze er voor 2005 gestaan hadden, maar bon, blijft na 3 albums ;) en de albums heb je ook gelijk, had gewoon geteld in albums en aantal keer ze er stonden en ging er dan logischerwijze vanuit dat dat gekoppeld was, niet dus 🤐 ik ga dan nu in stilte een beetje verder werken...
Ja ik heb niet helemaal zorgvuldig gekeken lol, excuus
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.981
2.024
Na Evil Invader nu ook Cyclone met een soortgelijk bericht:
We have some excellent news to share.....keep an eye on this page !!!!!!!!

Zouden die na 2 overweldigende Alcatraz shows naar Graspop mogen komen?
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken