Graspop Metal Meeting 2023

Wat zouden jullie trouwens vinden van The Prodigy op Graspop? Denk dat ze voor Werchter gaan zijn als ze naar een Belgisch festival komen, maar wie weet. Als we met acts als Carpenter Brut en Electric Callboy toch danceacts met gitaren gaan overwegen, doe mij dan maar The Prodigy. Heerlijk jeugdsentiment en altijd een geweldige show. En 'kleine broertje' Pendulum heeft ook al met enige regelmaat gewerkt op metalfestivals.
Als laatste act op de Mains mag dat zeker. Enkele jaren geleden hadden we ook de Bloody Beetroots, dan heeft The Prodigy iets meer krediet.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
heb trouwens dat nieuw alter bridge album een aantal keer opgelegd en het begint wel te groeien, zitten toch een aantal sterke nummers tussen.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Interesting observation: Yesterday Pantera got announced for RAR/RIP, however Zakk is scheduled to play two UK shows with Ozzy that same weekend. What's going on here? Maybe no Ozzy tour, after all? Or is Zakk dropping out of the tour?

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Kent iemand Perfect Plan al?
Zweedse band die de 80's Hard Rock sound volledig terugbrengen. Hebben sinds 2 weken een nieuw album uit. Klinkt helemaal niet verkeerd.
Zie hen wel de MS openen (op zondag bijvoorbeeld):

Kent iemand Perfect Plan al?
Zweedse band die de 80's Hard Rock sound volledig terugbrengen. Hebben sinds 2 weken een nieuw album uit. Klinkt helemaal niet verkeerd.
Zie hen wel de MS openen (op zondag bijvoorbeeld):
lijkt mij toch eerder iets voor de metal dome, de kwaliteit van de mainstage openers is al gigantisch hoog geworden

lijkt mij toch eerder iets voor de metal dome, de kwaliteit van de mainstage openers is al gigantisch hoog geworden
Bwa. In 2019 op zondag FM, die ook beetje die sound brengen, gevolgd door Inglorious (mogen ook opnieuw op retour komen van mij).
Dit jaar Thunder...

Ligt toch allemaal beetje in dezelfde lijn?

Als laatste act op de Mains mag dat zeker. Enkele jaren geleden hadden we ook de Bloody Beetroots, dan heeft The Prodigy iets meer krediet.
Die stonden toen in de metal dome dacht ik, daar zetten ze de laatste jaren wel vaker electronische artiesten, zie ook carpenter brut en perurbator. Zoals iemand anders hier had gezegd zie ik ze gerust bv pendulum ook wel eens in een tent zetten. Maar ik zie GMM toch minder snel iets als een prodigy op de main zetten, denk dat ze daar gewoon te veel kritiek op gaan krijgen, of denken op te krijgen.

Jinjer is op tour met Slipknot. Die kan er ook bij.
Dus. Def Leppard, Motley crue
Slipknot, Pantera,
Inflames, Disturbed, Ghost, Parkway Drive, Amon Amarth (waarschijnlijk als mainstage2 afsluiters/subs)
Ozzy(?)
Papa roach, Hollywood undead, Motioness in White, Arch Enemy, Killswitch Engage,

in flames doet vooral augustus aan, die zie ik dus niet in juni graspop doen, eerder alcatraz headliner, zelfde voor killswitch engage

Ik verwacht ghost ook eerder als headliner eigenlijk, met enkele sterke subs erbij natuurlijk

Ik verwacht ghost ook eerder als headliner eigenlijk, met enkele sterke subs erbij natuurlijk
er kan veel gebeuren natuurlijk, volbeat was vorig jaar plots geen headliner meer en speelde voor iron maiden. denk dat het allemaal wat afhangt van de beschikbaarheid en misschien ook wel een beetje met de puzzel die covid heeft achtergelaten

moeten eigenlijk weer een nieuw lijstje hebben met alles dat festivals hebben aangekondigd en een grote kans heeft om op graspop te staan.

@Piet zijn lijstje is een goed begin. In Flames en Killswitch Engage kunnen eraf want die zullen waarschijnlijk later touren. Kilswitch staat al op alcatraz ook.

Hollywood Vampires, Epica, Hippotraktor kunnen er bij.

GMM:
- Def Leppard
- Motley Crue
- Slipknot

Hellfest:
TBA

Copenhell:
- Halestorm
- Meshuggah
- Fever333
- Clutch
- Napalm Death