Graspop Metal Meeting 2023

Wat zijn de beste nummers van Slipknot?
Ligt eraan, hun catalogus is inmiddels nogal gevarieerd. Hou je meer van de gevoelige sound, of de experimentele, of de recht-toe-recht-aan Metal?

Enkele van mijn favorieten zijn:
- Vermillion (pt 1 en 2)
- Duality
- Unsainted
- Everything Ends
- The Devil in I
- Before I Forget
- All Out Life
- Yen

huidige setlist en eigenlijk best blij dat er niet veel van het laatste album op staat maar vermoed dat die wel aangepast zal worden. Enkel de singles waren toen uitScreenshot_2022-10-25-22-19-32-04_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Slipknot toch liever met vooral grunts. Anders kan er net zo goed Stone Sour staan.
Maar ja, ik kan ook erg weinig met al die borderline metalcore bands van tegenwoordig. Brullen en dan weer zingen.

Vond H377 wel een lekker nummer van het nieuwe album, hopelijk spelen ze die live.

Also, waar is de love voor Psychosocial?
En Eyeless is ook leuk.

En mensen die nog nooit slipknot hebben gezien, je kunt je alvast voorbereiden op de show door een tijdje gehurkt te zitten en dan plotseling overeind te springen en een tijdje te blijven springen. Klinkt misschien een beetje als een vreemde workout maar het zal van pas komen.

Laatst bewerkt:
FF bijgelezen,heb late shift deze week.

Over Parkway Drive:
Reverence vind ik persoonlijk wel sterk album al ben ik minder fan van de populairste nummer Prey en The Void.
Voor mij zijn Wishing Wells,Absolute Power & Shadow Boxing de hoogtepunten.
I Hope You Rot is ook nog heel leuk.
Het album heeft kleine Belgische link,want het artwork is afkomstig van een Belgische schilder Pieter Paul Rubens.

Vended zou ik ook graag zien op GMM

Metalcore genre:
Een genre dat veel haters heeft,zelf ben ik wel liefhebber maar de evolutie van de bands die ooit bekend stonden als metalcore is toch opmerkelijk.
Bring Me The Horizon,Parkway Drive,Memphis May Fire,Beartooth (als die ooit onder dat genre vielen),Of Mice & Men,Architects,...
hebben hun sound toch wel bijgesteld imo om een breder publiek te kunnen bereiken.

Weinig van die bands zul je op de mainstages zien of ze staan op een vroeg uur geprogrammeerd,zoals While She Sleeps.
Jupiler stage is the place to be voor deze bands,zo heb ik Stick To Your Guns daar zien performen.

Bad Omens,Bury Tomorrow,Bleed From Within ,I Prevail (al vond ik laatste album pak minder) vind ik ook nog wel leuke bands.

Slipknot:
voor mij de leukste nummers:
Snuff
Wait & Bleed
The Blister Exists
The Nameless
I Am Hated
Spit It Out
(Sic)
Surfacing
If Rain Is What You Want
The Devil In I
Vermillion PII
Killpop
Yen
Eyeless
Everything Ends
My Plague
People=Shit
Spiders
Dead Memories
Diluted
Solway Firth
Orphan
Unsainted
Psychosocial
Duality
XIX
Sulfur
Pulse Of The Maggots

Een naam die ik nog niet (veel) ben tegengekomen is Lacuna Coil.
Zouden die ook niet terug op GMM kunnen staan volgend jaar ?
Ik vond ze vroeger wel leuker met die gothic vibe.

juist deze parodie tegengekomen van hun klassieker.
Die mannen van Sock Puppet Parodie hebben er wel al heel leuke ,zeker en vast eens checken.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Zo veel mogelijk clean vocals, dan is alles goed
Alee, nog eentje voor uw cleanies dan. Spiders!
Heel anders dan de rest van hun werk, but I love it.

Wel even ter verwittiging, hun liveshows bestaan alleen uit harde nummers. Tenzij je 'til we die meerekent wanneer ze het podium verlaten.

Instrumentaal is het best te pruimen bij de meeste nummers, en dingen als grunts raak ik ook wel meer aan gewend, maar Slipknot klinkt dan wel weer heel agressief. Kan best begrijpen dat men het geweldig vind, maar denk dat het gewoon echt niet mijn ding is. Wat logisch is, als je vanuit de glammetal powerballads doorgroeit in powermetal met allemaal clean vocals

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Instrumentaal is het best te pruimen bij de meeste nummers, en dingen als grunts raak ik ook wel meer aan gewend, maar Slipknot klinkt dan wel weer heel agressief. Kan best begrijpen dat men het geweldig vind, maar denk dat het gewoon echt niet mijn ding is. Wat logisch is, als je vanuit de glammetal powerballads doorgroeit in powermetal met allemaal clean vocals

Zoals Custer ook nog zegt 'listener aggression is advised' hahaha.

Nee, heel logisch. 't is ook wel zo'n typische love it or hate it band. Ik hou net van die graad van agressie omdat het helemaal oppompt op de goede manier. Ondanks de halve rap lyrics blijven de nummers ontzettend melodisch en zeker in de refreinen best catchy. En ik heb een ongelooflijk zwak voor Corey's stemtimbre. Ik dacht altijd dat die mens eender wat mocht zingen en ik dat gewoon omwille van zijn stem goed zou vinden, maar daar heeft hij toch even het tegendeel in bewezen met zijn soloproject cmft.

Hierbij ff screen shotje als je het ben sta je op 2 filmpje
Die vent lijkt verdacht veel op mij. Maar als ik het zo uitvergroot: Ik droeg het hele festival zwart. (Tenzij dat een poncho is omdat het die dag mss kon regenen? Maar weerman Robin zei van niet. Ik drink geen bier. Of is er iemand met betere ogen die het beter ziet? Wanneer was. Ik had die dag ook het t-shirt van devin townsend aan. Heb ik nu toevallig ook aan. Omdat ik me van dag had vergist. Ik niet, het t-shirt.

Users who are viewing this thread