Graspop Metal Meeting 2023

corey taylor solo zou inderdaad heel vet zijn, zie het ooit nog wel gebeuren op graspop hoor. denk ook dat het meer succes zal geven op graspop dan op andere festivals aangezien al zijn fans op graspop aanwezig zullen zijn en wellicht minder op pukkelpop/werchter. zelfde als met myles kennedy inderdaad.

Ik zou heel graag Stone Sour een keer live willen zien, helaas zal het voorlopig niet gebeuren.
Onderstaand komt uit een AMA van corey taylor eerder deze maand :
1666772052475.png

gokje, morgen 2de headliner (slipknot), volgende week donderdag pakket namen, 7 nov. 3de headliner (GnR) en dan donderdag 10 nov. start vvk.
Als ghost de vierde headliner wordt zie ik echter geen reden om ze niet aan te kondigen voor de start van de kaartverkoop

Als ghost de vierde headliner wordt zie ik echter geen reden om ze niet aan te kondigen voor de start van de kaartverkoop
misschien wordt Ghost dan aangekondigd in een pakketje, of co headliner constructie zoals ze crue en def leppard aangekondigd hebben

Ik zou heel graag Stone Sour een keer live willen zien, helaas zal het voorlopig niet gebeuren.
Nee, denk dat de laatste kansen waren in de ab in 2017 of werchter in 2018. Graspop is langer geleden, al weet ik niet meer juist welk jaar de laatste keer was. Hij is alleszins best duidelijk geweest, in een nogal gemene manier naar de rest van de band, dat hij geen behoefte meer aan Stone Sour heeft. En ik vrees dat Taylor niet zo moody is als Moody op dat vlak...

• Verdrietig
Waarderingen: Loek123 en jonasvh
Nee, denk dat de laatste kansen waren in de ab in 2017 of werchter in 2018. Graspop is langer geleden, al weet ik niet meer juist welk jaar de laatste keer was. Hij is alleszins best duidelijk geweest, in een nogal gemene manier naar de rest van de band, dat hij geen behoefte meer aan Stone Sour heeft. En ik vrees dat Taylor niet zo moody is als Moody op dat vlak...
oh serieus? dat heb ik niet meegekregen.
hoe is dat naar buiten gekomen? heb je iets van een linkje? (niet dat ik je niet geloof maar zou het graag eens lezen)

Toch niet... Zie net dat ze de zondag spelen met arctic monkeys
Alles behalve, vrijdag staat dus nog volledig open en bij Stromae komt donderdag sowieso nog wel een grote naam bij want die moeilijk te verkopen dag draagt hij niet alleen. Muse zal wel gewoon een sub krijgen en als enige headliner staan die dag.

oh serieus? dat heb ik niet meegekregen.
hoe is dat naar buiten gekomen? heb je iets van een linkje? (niet dat ik je niet geloof maar zou het graag eens lezen)
Wel, als Corey Taylor iets zegt (of denkt ;)), schrijft elk Amerikaans medium erover, dus bronnetjes genoeg :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Loek123
Alles behalve, vrijdag staat dus nog volledig open en bij Stromae komt donderdag sowieso nog wel een grote naam bij want die moeilijk te verkopen dag draagt hij niet alleen. Muse zal wel gewoon een sub krijgen en als enige headliner staan die dag.
Met deze constructie is het toch enkel de vrijdag die nog een metalheadliner kan krijgen. Zie nu ook wel geen metal als sub bij Stromea spelen. Bij Muse mss wel, maar zie eerder ook een pop band opduiken.

Wel, als Corey Taylor iets zegt (of denkt ;)), schrijft elk Amerikaans medium erover, dus bronnetjes genoeg :ROFLMAO:

Ik kan hierop wel uitmaken dat hij wel wil touren met een zelf-samengestelde band (ik vermoed dus meer onder z'n eigen naam, solo), maar dus ook nog een aantal nummers van Stone Sour zal spelen. Laat maar komen!

Ben benieuwd naar de tour van GNR. Meest realistische headlinervoorspelling op dit moment is denk ik gewoon:
GNR, Ghost, Slipknot, Def Leppard met Motley en Parkway als ms2 headliners. Zou me verbazen als deze 6 bands er niet staan. 90% kans zou ik zeggen.
GNR is nog het enige vraagteken in dit verhaal denk ik.
Dan missen we nog 2 headliners van de 8.
Wie denk jullie dat de zevende en achtste headliner zullen zijn? Gojira? Nightwish? Evanescence? Amon Amarth? a7x?

Ik hoop persoonlijk dat we geen grote headliner erbij krijgen en dat de bovenkant gewoon ingevuld wordt door de wat jongere (co)headliners als Avenged Sevenfold, Ghost, Parkway Drive, Nightwish. Maar waarschijnlijk verkoopt dat veel minder goed dan een GNR en gaat dat niet gebeuren helaas.

Ben benieuwd naar de tour van GNR. Meest realistische headlinervoorspelling op dit moment is denk ik gewoon:
GNR, Ghost, Slipknot, Def Leppard met Motley en Parkway als ms2 headliners. Zou me verbazen als deze 6 bands er niet staan. 90% kans zou ik zeggen.
GNR is nog het enige vraagteken in dit verhaal denk ik.
Dan missen we nog 2 headliners van de 8.
Wie denk jullie dat de zevende en achtste headliner zullen zijn? Gojira? Nightwish? Evanescence? Amon Amarth? a7x?

Ik hoop persoonlijk dat we geen grote headliner erbij krijgen en dat de bovenkant gewoon ingevuld wordt door de wat jongere (co)headliners als Avenged Sevenfold, Ghost, Parkway Drive, Nightwish. Maar waarschijnlijk verkoopt dat veel minder goed dan een GNR en gaat dat niet gebeuren helaas.
Donderdag: Guns N Roses of Ozzy (+ Nightwish?) of toch Metallica? 🤞
Vrijdag: Ghost + Parkway Drive
Zaterdag: Slipknot
Zondag: Def Leppard + Motley Crue

Aanvullende undercard: Amon Amarth / Disturbed / Alter Bridge.
Daarnaast denk ik dat we Hollywood Vampires mogen bijschrijven op zondag? Lijkt me wel zo'n typische band om in diezelfde lijn te boeken.

A7X... Ik weet niet, zouden die niet al langer met wat nieuws naar voor zijn gekomen. Die moesten toch her en der al met een optreden aangekondigd zijn (à la Parkway Drive). Het blijft er maar akelig stil rond...

Donderdag: Guns N Roses of Ozzy (+ Nightwish?)

Daarnaast denk ik dat we Hollywood Vampires mogen bijschrijven op zondag? Lijkt me wel zo'n typische band om in diezelfde lijn te boeken.

A7X... Ik weet niet, zouden die niet al langer met wat nieuws naar voor zijn gekomen. Die moesten toch her en der al met een optreden aangekondigd zijn (à la Parkway Drive). Het blijft er maar akelig stil rond...
denk dat je wel gelijk hebt omtrend welke bands al denk ik dan dat hollywood vampires zomaar eens op die vrijdag kunnen staan, niet alle eggs in dezelfde basket leggen. de hardrock/glam fans hebben ze al voor de zondag, ik zie dan eerder een disturbed ofzo op zondag voor een ander segment van het publiek aan te spreken. en meer mensen richting combi te duwen

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo
Donderdag: Guns N Roses of Ozzy (+ Nightwish?)

Denk dat het zoiets wordt inderdaad. Lamb of god nog erbij verwacht ik, en Evanescence of Gojira zie ik ook nog wel ergens aan de bovenkant verschijnen.
Achter Slipknot kan dan nog een mainstage headliner, denk iets van Gojira/LoG/Evanescence/Amon Amarth. zie het ook nog wel gebeuren dat ze Disturbed die plek geven.

Ik hoop wel op 1 grote symfonische metalband: Evanescence of Nightwish ergens in de nacht zou leuk zijn,
Over a7x weet ik niet, er zijn veel bands die nog niets hebben aangekondigd en veel festivals die nog geen aankondiging hebben gedaan. Download,Hellfest,RaR,RiP etc. Het is nog vrij vroeg dus ik schrijf ze nog niet af. al zie ik het ook wel gebeuren dat ze niet komen.

EDIT: Epica als ms2 headliner lijkt me ook een prima optie trouwens als symfonische metalband in de nacht!

Laatst bewerkt:
Bij de hellfest fora zijn ze er heilig van overtuigd dat Rammstein komt.we zijn hier optimistisch over Metallica maar dat is toch nog een aantal niveautjes hoger op de optimisme ladder denk ik

• Leuk
Waarderingen: Paddy
Bij de hellfest fora zijn ze er heilig van overtuigd dat Rammstein komt.we zijn hier optimistisch over Metallica maar dat is toch nog een aantal niveautjes hoger op de optimisme ladder denk ik
Nja. Na die line-up van vorig jaar denk ik dat - als Rammstein nog ergens op een festival zal spelen - het wel Hellfest zou zijn.

Huh? Dan volg je een ander Hellfest forum dan ik denk ik haha. Ik heb niemand gezien die denkt dat Rammstein komt, en als iemand over Rammstein begint wordt hij meteen afgeschoten door iedereen met een uitleg dat Rammstein al is uitgesloten.

Users who are viewing this thread