Tof dat zoveel mensen enthousiast zijn over deze aankondiging! Dat gun ik de organisatie ook. Zelf wat mixed feelings, overwegend positief. Ik heb van beide bands maar eens een recente liveshow opgezocht op Youtube en ongeveer drie kwartier beluisterd. Def Leppard zijn goeie muzikanten en de zang is meer dan prima. Maar muzikaal kan ik er helaas echt weinig mee. Amper memorabele momenten kunnen spotten, eigenlijk vond ik het ronduit saai. Maar goed, wellicht dat het me live op Graspop meer kan bekoren. Motley Crue daarentegen kijk ik nu toch stiekem wel naar uit. Die gasten hebben echt een hoop hits, maken er best een spectaculaire show van en Mick Mars is echt een geweldige gitarist! Zang van Vince Neil wordt afwachten. Dat klonk in 2015 echt nergens naar, maar de opnames (helaas slechte kwaliteit) van 2022 klonken al wel wat beter. Maar dit kon best eens een leuke afsluiter worden, beetje zoals KISS dat in 2019 ook was.
Maar goed, ik kijk eigenlijk vooral uit naar de eerste bulk met namen onder de headliners. Als ik zie dat o.a. Ghost, Gojira en Epica blijkbaar grote kanshebbers zijn, dan kan ik haast niet wachten om die bevestigd te zien worden. Evenals al die bands die ik nu nog niet ken, maar die ik door hun bevestiging op Graspop de komende maanden regelmatig op mijn playlist zal hebben staan. Want dat is natuurlijk ook Graspop, nieuwe bands ontdekken. Heerlijk! Zin in! Kan niet wachten! En al die cliché's nog meer. Oh en morgen is wederom de dag.