Graspop Metal Meeting 2023

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Tof dat zoveel mensen enthousiast zijn over deze aankondiging! Dat gun ik de organisatie ook. Zelf wat mixed feelings, overwegend positief. Ik heb van beide bands maar eens een recente liveshow opgezocht op Youtube en ongeveer drie kwartier beluisterd. Def Leppard zijn goeie muzikanten en de zang is meer dan prima. Maar muzikaal kan ik er helaas echt weinig mee. Amper memorabele momenten kunnen spotten, eigenlijk vond ik het ronduit saai. Maar goed, wellicht dat het me live op Graspop meer kan bekoren. Motley Crue daarentegen kijk ik nu toch stiekem wel naar uit. Die gasten hebben echt een hoop hits, maken er best een spectaculaire show van en Mick Mars is echt een geweldige gitarist! Zang van Vince Neil wordt afwachten. Dat klonk in 2015 echt nergens naar, maar de opnames (helaas slechte kwaliteit) van 2022 klonken al wel wat beter. Maar dit kon best eens een leuke afsluiter worden, beetje zoals KISS dat in 2019 ook was.

Maar goed, ik kijk eigenlijk vooral uit naar de eerste bulk met namen onder de headliners. Als ik zie dat o.a. Ghost, Gojira en Epica blijkbaar grote kanshebbers zijn, dan kan ik haast niet wachten om die bevestigd te zien worden. Evenals al die bands die ik nu nog niet ken, maar die ik door hun bevestiging op Graspop de komende maanden regelmatig op mijn playlist zal hebben staan. Want dat is natuurlijk ook Graspop, nieuwe bands ontdekken. Heerlijk! Zin in! Kan niet wachten! En al die cliché's nog meer. Oh en morgen is wederom de dag.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.556
5.400
En om hier verder te gaan met de discussie ipv op het Werchter forum.
Dat Graspop "opa" bands boekt is toch de logica zelve, die brengen heel wat bezoekers met zich mee.
Motley Crue zal inderdaad niet de scherpste van de hoop zijn en Def Leppard staat inderdaad wat hoog maar toch denk ik dat ook deze festivaldag in juni uitverkocht zal zijn.
Oud en jong op de affiche en ook op het terrein, mooi festival.
Werchter gangers die andere festivals gaan uitlachen om een bepaalde identiteit. Hilarisch en treurig gelijkertijd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.486
8.140
Tof dat zoveel mensen enthousiast zijn over deze aankondiging! Dat gun ik de organisatie ook. Zelf wat mixed feelings, overwegend positief. Ik heb van beide bands maar eens een recente liveshow opgezocht op Youtube en ongeveer drie kwartier beluisterd. Def Leppard zijn goeie muzikanten en de zang is meer dan prima. Maar muzikaal kan ik er helaas echt weinig mee. Amper memorabele momenten kunnen spotten, eigenlijk vond ik het ronduit saai. Maar goed, wellicht dat het me live op Graspop meer kan bekoren. Motley Crue daarentegen kijk ik nu toch stiekem wel naar uit. Die gasten hebben echt een hoop hits, maken er best een spectaculaire show van en Mick Mars is echt een geweldige gitarist! Zang van Vince Neil wordt afwachten. Dat klonk in 2015 echt nergens naar, maar de opnames (helaas slechte kwaliteit) van 2022 klonken al wel wat beter. Maar dit kon best eens een leuke afsluiter worden, beetje zoals KISS dat in 2019 ook was.

Maar goed, ik kijk eigenlijk vooral uit naar de eerste bulk met namen onder de headliners. Als ik zie dat o.a. Ghost, Gojira en Epica blijkbaar grote kanshebbers zijn, dan kan ik haast niet wachten om die bevestigd te zien worden. Evenals al die bands die ik nu nog niet ken, maar die ik door hun bevestiging op Graspop de komende maanden regelmatig op mijn playlist zal hebben staan. Want dat is natuurlijk ook Graspop, nieuwe bands ontdekken. Heerlijk! Zin in! Kan niet wachten! En al die cliché's nog meer. Oh en morgen is wederom de dag.
Morgen is de dag!
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
All jokes aside - should we take these "Metallica double headline at Dowload" rumors seriously? I have my doubts but who knows...
Metallica heeft het wel al vaker gedaan, zo'n double headline dus ik hou mij er nog steeds voor een stuk aan vast, vooral omdat ik het al een paar keer heb horen waaien. Al vrees ik dat als Metallica op Graspop stond dat er wel al wat geruchten uit het Graspop kamp gingen komen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nikita

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.114
8.233
Metallica heeft het wel al vaker gedaan, zo'n double headline dus ik hou mij er nog steeds voor een stuk aan vast, vooral omdat ik het al een paar keer heb horen waaien. Al vrees ik dat als Metallica op Graspop stond dat er wel al wat geruchten uit het Graspop kamp gingen komen.

Hoeveel geruchten gingen er in 2018 over XL en GnR? Ik weet het niet, maar dacht dat dat als een verrassing kwam. Misschien zijn ze heel goed in geheimen bewaren
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.622
7.692
Waar komen trouwens die geruchten over GnR voor aankomende editie vandaan? Zijn die al ergens bevestigd voor de zomer van 2023?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Waar komen trouwens die geruchten over GnR voor aankomende editie vandaan? Zijn die al ergens bevestigd voor de zomer van 2023?
Nee, we weten enkel dat er een Europese zomer tour komt in 2023. Bevestigd door dirty honey die hun voorprogramma doet
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Ik vind nog steeds dat het ongelooflijk stil blijft rond avenged sevenfold, weten we nu al iets over dat nieuw album, tour, etc?
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.486
8.140
Ik vind nog steeds dat het ongelooflijk stil blijft rond avenged sevenfold, weten we nu al iets over dat nieuw album, tour, etc?
Net als Pantera, vraag me af of die niet gewoon de VS gaan doen eerst en later in de zomer pas naar Europa
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Motley Crue en Def Leppard als afsluiters op de main stages is prima, daarom zijn de Marquee en de Metal Dome uitgevonden.

Misschien wel even passeren bij Crue als ramptoerist om te zien hoe flets het nu juist is.
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Totaal niet mee eens.
Als 40er die zowel van oude als jonge bands (en alles daartussenin) houdt, vind ik de balans op GMM juist uitstekend.
Bij variatie tussen oud en nieuw zou ik toch graag hebben dat die variatie wordt gespreid over de hele affiche.

Dit jaar leek de South Main Stage wel een bejaardentehuis. Priest, Maiden, Scorpions, Europe, Alice Cooper, Foreigner, Saxon, Deep Purple, Whitesnake,.... die groepen mogen er van mij best staan, maar toch niet allemaal tegelijk in hetzelfde jaar, de helft volstaat ook wel. Zet dan wat meer historische/klassieke bands uit de thrash, stoner of death-scene in de Marquee of wat oudere niche-bands in de Metal Dome.

Of zou Graspop denken dat hun publiek voor een deel bestaat uit gepensioneerden die niet meer mobiel zijn en met hun looprekje een heel weekend voor dezelfde main stage geparkeerd worden om 4 dagen naar gelijkaardige hard rock te staan luisteren?
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Dit vond ik dus ook. Vier dagen lang de ganse dag bejaardenrock op de Main Stages. Heb er niet 1 band gezien die ik me nu nog herinner. Behalve dan die narcisten van Steel Panther.

Met Disturbed, Alter Bridge, Parkway Drive, Slipknot, Epica etc. verwacht ik alvast dat het in 2023 wel beter geregeld gaat zijn. Het fijne is dat al die oudjes in 2022 al zijn geweest. Zou niet weten welke bands nou echt nog meer kunnen op de zondag. Misschien een Lynyrd Skynyrd ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken