Graspop Metal Meeting 2023

gmm033

Randprogramma
20 nov 2018
101
191
Voor zij die geen fan zijn van Def Leppard en Motley Crüe, ze sluiten Graspop af. Ofwel kan je al naar huis/je tent gaan. Of kan je een stuk in je kraag drinken. Ieder nadeel hep zijn voordeel zij ooit een Nederlandse voetballer.
Precies! Ik kan een dagje eerder naar huis of gaan voor de afsluiter in de Marquee zoals in 2019 (Carcass vs. Kiss als ik me niet vergis). Stuk in m'n kraag doe ik niet meer aan👴
 
  • Geweldig
Waarderingen: saurus

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.137
5.525
Waarom vinden sommigen het zo erg als er oude artiesten optreden/headlinen? Je hoeft niet te gaan, je kan gewoon ergens anders je verdriet wegdrinken dat jouw band niet op dat podium staat. Daarbij worden ook de huidige jonge artiesten ooit oud, mogen die dan ook niet meer headlinen als zij de 50+ bereikt hebben?
Het gaat niet over de leeftijd, wel over het feit dat die niet meer kunnen zingen
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.777
3.538
Waarom vinden sommigen het zo erg als er oude artiesten optreden/headlinen? Je hoeft niet te gaan, je kan gewoon ergens anders je verdriet wegdrinken dat jouw band niet op dat podium staat. Daarbij worden ook de huidige jonge artiesten ooit oud, mogen die dan ook niet meer headlinen als zij de 50+ bereikt hebben?
Het probleem is dat de zangers van dit soort bands niet zo goed meer zijn als vroeger. Bij een Axl Rose is het alsof je naar een krijsorkest aan het luisteren bent. Def Leppard maakt in mijn ogen dertien in een dozijn muziek: elk nummer klinkt hetzelfde.
Motley Crue heb ik naar aanleiding van enkele tips tig pagina's geleden ingeluisterd, maar ik kan er maar slecht van genieten.

Kortom, ALS het al een weekendticket wordt, dan ga ik de zondag lekker vroeg naar huis. Ben dan toch helemaal gesloopt en zit dan echt niet meer te wachten op Def Leppard en Motley Crue.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
366
356
2023 wordt voor mij in ieder geval op muzikaal vlak een topper. Eerst Def Leppard in juni, dan Iron Maiden in het sportpaleis, en dan nog eens Michael Schenker op Alcatraz. Deze oude rocker is heel erg blij.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.919
5.755
North Stage is MS1? Idd een rare keuze zou dat zijn om Def Leppard je festival af te laten sluiten... Aardige band hoor, maar kan in mijn beleving toch zo in het rijtje Foreigner, Journey, Europe, bands die ergens in de namiddag spelen. Of mis ik iets?
North Stage is MS2, alle headliners stonden afgelopen jaar op South Stage (MS1).
Heel verrassend inderdaad dat Def Leppard dus blijkbaar net een trapje hoger wordt neergezet door GMM dan Mötley Crüe (misschien toch nog een schopje na voor hun wangedrag van weleer? 😉 ), en in mijn ogen wel enigszins terecht gezien de muzikale prestaties.

Uit het bericht van GMM wordt echter nog niet duidelijk wie van de 2 precies de dag en het festival afsluit, enkel dat ze allebei een stage afsluiten.
Ik hoop dan eerlijk gezegd toch op Mötley Crüe. Muzikaal vind ik Def Leppard veel beter, maar MC heeft waarschijnlijk wel een grotere show bij zich.
Wil ze nl. wel een kans geven, maar ben ook zo weer weg als het tegenvalt, en wellicht staat er dan nog wel wat moois in de Marquee ofzo. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Waarom vinden sommigen het zo erg als er oude artiesten optreden/headlinen? Je hoeft niet te gaan, je kan gewoon ergens anders je verdriet wegdrinken dat jouw band niet op dat podium staat. Daarbij worden ook de huidige jonge artiesten ooit oud, mogen die dan ook niet meer headlinen als zij de 50+ bereikt hebben?
Als ze nog de moeite zijn om te zien wel, heb zelden iemand horen klagen over Slayer ;) behalve dan als het hun genre niet is, over Maiden zijn de meesten het ook eens dat, hoewel Bruce zijn stem natuurlijk niet meer is wat het 20 - 30 jaar geleden was, de beste man & de rest van de band nog steeds een show kunnen neerzetten. Maar helaas zijn er velen van die oude mannen die gewoon niet weten wat anders doen en dus maar blijven touren en touren, en ja, dan hebben we het wel gezien... Motley crue trok 13 jaar geleden al op niets meer, en da's vocaal niet bepaald verbeterd. Ozzy staat op een podium maar lijkt zelf niet meer altijd door te hebben dat hij nog leeft en blijft maar afscheidstours doen, Kiss idem. Als ze dan ook nog eens om de 2 jaar een headline-plek innemen (wat nu niet het geval is bij MC), mag je toch verwachten dat dat een reden is om te klagen. Zomaar niet gaan is ook weer lekker zwart-wit, want het blijft uiteraard niet bij die 2 bands.
 
  • On fire
Waarderingen: Loek123

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.914
5.340
DO: Guns N Roses - Ghost
VRIJ: Slipknot - Parkway Drive
ZAT: Avenged Sevenfold - Gojira
ZON: Motley Crue - Def Leppard

Zoiets? Of is die zaterdag te mager?
hier teken ik voor, al denk ik dat ghost en gojira wisselen misschien wel logischer lijkt, misschien zelfs nog extra aangevuld met iets als tenacious D, net zoals je dit jaar ook 3 headliner op zaterdag zag
 
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
493
1.567
Ik kan mij vinden in de kritiek op de zang als het het kaliber Axl Rose 2022 is, of Vince Neil (Mötley Crue) een aantal jaar geleden. Dat is zo slecht dat het ten koste gaat van de show. Maar er zijn ook tal voorbeelden waar het nog prima is (of zelfs goed) en dan zetten die oude mannen een goede show neer. Het is ook voor sommige jongere fans leuk dat je die oude artiesten nog kan zien, ze hoeven het inderdaad niet meer te doen. Graspop probeert zoveel mogelijk mensen tevreden te stellen, genoeg mensen die vorig jaar erg tevreden waren met bands als Whitesnake, Scorpions etc. ondanks de zure reacties online.

@nikita, ik bedoelde daarmee dat er nog andere podia en artiesten zijn die je kan zien op Graspop wanneer een headliner speelt die je niet bevalt.
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en jonasvh

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
75
196
Hey iedereen.
Hier een nieuw gezicht dus even kort:
Vorig jaar was mijn eerste volledige weekend Graspop. En heb als een soort inlichtingendienst al twee jaar stiekem met jullie meegekeken. Afgelopen tijd is het hier zo'n gezellige community geworden dat ik maar wat graag mee wil doen. Dit jaar dus niet stiekem meekijken maar gezellig meelullen!

Voor een ieder die ooit naar Hedon Zwolle moet ik woon er praktisch naast. Dus heb je geen zin in parkeergeld betalen kun je bij mij op de bezoekersvergunning!!!!
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.790
8.764
Hey iedereen.
Hier een nieuw gezicht dus even kort:
Vorig jaar was mijn eerste volledige weekend Graspop. En heb als een soort inlichtingendienst al twee jaar stiekem met jullie meegekeken. Afgelopen tijd is het hier zo'n gezellige community geworden dat ik maar wat graag mee wil doen. Dit jaar dus niet stiekem meekijken maar gezellig meelullen!

Voor een ieder die ooit naar Hedon Zwolle moet ik woon er praktisch naast. Dus heb je geen zin in parkeergeld betalen kun je bij mij op de bezoekersvergunning!!!!
Welkom!
 
  • Leuk
Waarderingen: knalboon

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.912
4.055
Dat is ook zo en dan kunnen wij zoveel klagen als 'de zoveelste keer dat ze er staan', maar er zijn elk jaar mensen die hen nog nooit gezien hebben en daarnaar uitkijken, of mensen die blijven genieten van die oude generatie.

Je mag niet vergeten dat veel van onze commentaren gewoon persoonlijke meningen zijn en dat wij vaak streven naar vernieuwing en verfrissing, maar een heel groot deel van de bezoekers zit daar niet op te wachten. Je ziet net hetzelfde op het werchter forum en waarschijnlijk ook op het pinkpop forum.

De festivals weten heel goed waarom ze die bands blijven boeken, zolang ze bestaan, want dat brengt gewoon een hoop interessant publiek met zich mee (vriendengroepen die 90% van de tijd halverwege de weide staan en de hele dag drinken en eten - interessanter vind je ze niet!). Als die bands en dat publiek ervoor zorgen dat mijn graspop betaalbaar blijft, én als graspop voor een waardig alternatief zorgt in de tenten, blijf ik gewoon gaan en is dat ideaal.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Cisseman en saurus

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.817
2.569
Is’t all about the money. Prijs zal wellicht wel meevallen voor de gehele combo, op voorwaarde dat ze beiden als headliner worden aangekondigt (denk ik). MC zal the North Stage afsluiten, en met “proceedings” in hun aankonding, zullen zij dus het festival afsluiten om 01u.

Ik voorzie dus
21:50 - 23:20 Def Leppard
23:30 - 01:00 Motley Crue
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken