Zet op de mainstage Amon Amarth, Behemoth, Gojira, Lamb of God, Godsmack, Fear Factory, ... dan spreken we pas over variatie.
Over Fear Factory gesproken. Ze touren in het voorjaar in US, dus komen (na vele jaren) terug naar europa.
Bron? Fear Factory
Eerste album
Amon Amarth 1998
Behemoth 1995
Gojira 2001
Lamb of God 2000
Godsmack 1997
Fear Factory 1992
Ook niet meer de jongste bands.
Welke stage speelden ze bij hun laatste doortocht?
Amon Amarth - mainstage 2019
Behemoth - mainstage 2019
Gojira - mainstage 2019
Lamb of God - mainstage 2019
Godsmack - mainstage 2019
Fear Factory - laatste keer 2012
En zijn Amon Amarth, Behemoth en Gojira niet allemaal deathmetal? Niet echt variatie dan?
Bij de mainstages van Graspop weet je gewoon dat mainstages veel programmeert van de "standaard" namen, de "oude" namen en de "meer toegankelijke" namen. Nou denk ik dat een Amon Amarth en Lamb of God toch al te groot zijn voor een marquee, maar neem dan bijvoorbeeld Behemoth.
Waar en wanneer zie je Behemoth liever?
Mainstage om 16.45 tot 17.35 in daglicht
of
Marquee headliner om 23:00 tot 00:15 zodat je niet naar de rollators van Twisted Sister hoeft te kijken op de mainstage?
Het probleem zit hem niet in de standaard, oude, toegankelijkere namen op de mainstage, maar meer in het niet programmeren van veel extreme dingen in de Marquee en Metal Dome. Tenminste, dat hoor ik volgens mij
@Joslittel vaak zeggen? Of herinner ik me dit verkeerd?
Mijn Graspop dag speelt zich voornamelijk af aan de mainstages en ik kan 9 van de 10 bands op de andere drie stages negeren, terwijl dat voor Jos en verschillende anderen juist andersom is over het algemeen. Er is genoeg te beleven ook als er een stuk of 10 oude glammetal bands op de mainstages staan ten opzichte van de andere 90 of meer namen op de rest van het festival.
Laten we het vooral eens hebben over het gebrek aan symfonische metal acts op de afgelopen editie. Alleen Within Temptation, wat is dat nou?