Graspop Metal Meeting 2023

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
285
499
Bij variatie tussen oud en nieuw zou ik toch graag hebben dat die variatie wordt gespreid over de hele affiche.

Dit jaar leek de South Main Stage wel een bejaardentehuis. Priest, Maiden, Scorpions, Europe, Alice Cooper, Foreigner, Saxon, Deep Purple, Whitesnake,.... die groepen mogen er van mij best staan, maar toch niet allemaal tegelijk in hetzelfde jaar, de helft volstaat ook wel. Zet dan wat meer historische/klassieke bands uit de thrash, stoner of death-scene in de Marquee of wat oudere niche-bands in de Metal Dome.

Volledig mee eens!
Vorig jaar was ferm overdreven, en dit jaar vrees ik weer hetzelfde aan de 2 eerste namen te zien.
Hopelijk heb ik ongelijk!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.370
9.106
Met Disturbed, Alter Bridge, Parkway Drive, Slipknot, Epica etc. verwacht ik alvast dat het in 2023 wel beter geregeld gaat zijn. Het fijne is dat al die oudjes in 2022 al zijn geweest. Zou niet weten welke bands nou echt nog meer kunnen op de zondag. Misschien een Lynyrd Skynyrd ofzo.
De oudjes van Hollywood Vampires passen ook best prima op die zondag.
 

redbaron

Gouden Tip
22 jan 2019
285
499
Zet op de mainstage Amon Amarth, Behemoth, Gojira, Lamb of God, Godsmack, Fear Factory, ... dan spreken we pas over variatie.

Over Fear Factory gesproken. Ze touren in het voorjaar in US, dus komen (na vele jaren) terug naar europa.
Bron? Fear Factory 😉
 

Bijlagen

  • Screenshot_20221020-195905_Instagram.jpg
    Screenshot_20221020-195905_Instagram.jpg
    60 KB · Weergaven: 13
  • Leuk
Waarderingen: festivalryo en nikita

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
486
1.541
Dit vond ik dus ook. Vier dagen lang de ganse dag bejaardenrock op de Main Stages. Heb er niet 1 band gezien die ik me nu nog herinner. Behalve dan die narcisten van Steel Panther.

Met Disturbed, Alter Bridge, Parkway Drive, Slipknot, Epica etc. verwacht ik alvast dat het in 2023 wel beter geregeld gaat zijn. Het fijne is dat al die oudjes in 2022 al zijn geweest. Zou niet weten welke bands nou echt nog meer kunnen op de zondag. Misschien een Lynyrd Skynyrd ofzo.
Waarom vind je Steel Panther narcisten?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Hoe meer ik erover na denk, hoe meer ik deze aankondiging eigenlijk als één headliner ga beschouwen (meer nog dan co-headliners, een soort 'twin-headliners').
Niet alleen touren DL en MC samen, maar ze hebben natuurlijk sowieso een grote gedeelde fanschare.
Maar vooral de mededeling dat ze beide een main stage zullen afsluiten, en dus aansluitend aan elkaar zullen spelen, geeft me wel het idee dat het min of meer als één geheel wordt gepresenteerd. Normaal gesproken zouden dit soort vergelijkbare bands op hetzelfde podium staan, met dus nog een andere band ertussen op de andere stage, zodat fans bij hetzelfde podium kunnen blijven staan, wat nu dus niet mogelijk lijkt.
Maar wie weet zijn er wel plannen waarbij er een bepaalde interactie tussen beide bands is?
Het kan bv. zijn dat bandleden van de een bij de ander gaan meespelen, of dat ze zelfs op een gegeven moment tegelijk gaan spelen op beide podia, zoals Savatage en The Trans-Siberian Orchestra al eens gedaan hebben op Wacken?

 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: jbj en saurus

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Waar was jij bij de beste show van het weekend? :eek: (korn)
Na de achterlijke combi Devin + Opeth was ik zo onder de indruk dat ik niet meer verder kon die dag 🤣 Voor mij was dit op een gedeelde plek de beste combo die ik ooit heb gezien. Op hetzelfde niveau als SOAD + LP in 2017. En wat jaren daarvoor een keer Biffy Clyro + Bloc Party.
Soms vallen alle puzzelstukjes op hun plek, zo ook in 2022 bij Devin en Opeth voor mij.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Joslittel, jbj en nikita

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Trouwens, die nieuwe nummers van alter bridge gaan eigenlijk best hard. Bijna niet te geloven dat dit gewoon creed met een andere zanger is.
 

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
486
1.541
Ik weet niet of je dan hun teksten bedoelt, of het moment dat al die vrouwen het podium opkwamen. Die vrouwen kiezen zelf om het podium op te komen en leken mij inziens het gezellig te hebben. Ik dacht misschien dat jij zoiets juist kan waarderen, omdat het satire is richting bands zoals Mötley Crue en Def Leppard.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.807
5.458
Bij variatie tussen oud en nieuw zou ik toch graag hebben dat die variatie wordt gespreid over de hele affiche.

Dit jaar leek de South Main Stage wel een bejaardentehuis. Priest, Maiden, Scorpions, Europe, Alice Cooper, Foreigner, Saxon, Deep Purple, Whitesnake,.... die groepen mogen er van mij best staan, maar toch niet allemaal tegelijk in hetzelfde jaar, de helft volstaat ook wel. Zet dan wat meer historische/klassieke bands uit de thrash, stoner of death-scene in de Marquee of wat oudere niche-bands in de Metal Dome.

Of zou Graspop denken dat hun publiek voor een deel bestaat uit gepensioneerden die niet meer mobiel zijn en met hun looprekje een heel weekend voor dezelfde main stage geparkeerd worden om 4 dagen naar gelijkaardige hard rock te staan luisteren?
Je noemt nu 9 bands verspreid over 4 dagen?
Vind je dat echt overdreven?
Laten we eens serieus ernaar kijken dan:

Do: Iron Maiden (1 van 9 bands op Main Stages)
Vr.: Phil Campbell (band nog niet oud, maar speelde Mötorhead, dus tellen we maar mee), Megadeth, Whitesnake, Scorpions (4 van 12 bands op Main Stages, waarvan 2 op South Stage)
Za.: Michael Schenker, Europe, Foreigner, Saxon, Judas Priest (5 van 12 bands op Main Stages)
Zo.: Alice Cooper, Deep Purple (2 van 11 bands op Main Stages)
Totaal: 12 van 44 (iets meer dan een kwart, gemiddeld 3 per dag)

Dit kun je toch onmogelijk te veel 'oud' vinden (tenzij je vooral ziet wat je wil zien)?
Ok, op de zaterdag stonden er inderdaad bijna alleen maar oudjes op de South Stage, maar daartussenin stonden juist jonge bands als Shinedown en FFDP (waarvan de zanger overigens al met pensioen wil..), en werd de dag afgesloten door Korn (toch al van middelbare leeftijd, maar die zullen de meesten wel het voordeel van de twijfel gunnen).
Bovendien zou ik meerekenen dat de South Stage aan de kant van de VIP-tribune staat, die toch vooral vol zal staan met de al wat oudere metalliefhebbers. Niet zo vreemd dan toch dat ze daar wat oudere bands neerzetten?
 
Laatst bewerkt:

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Nieuwe album van Alter Bridge klinkt inderdaad goed. Hoop ze in juni voor het eerst te gaan zien.
Net als het nieuwe album van Lamb of God, fantastisch album.
Zullen beide goede aanvullingen zijn aan de bovenkant van de line up.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.645
4.951
Nieuwe album van Alter Bridge klinkt inderdaad goed. Hoop ze in juni voor het eerst te gaan zien.
Net als het nieuwe album van Lamb of God, fantastisch album.
Zullen beide goede aanvullingen zijn aan de bovenkant van de line up.
Hoe goed ik alter bridge ook vind denk ik wel dat ze wat blijven steken qua populariteit, de nieuwe albums zijn niet zo memorabel als hun eerder werk. Zie ze graag op Graspop maar subheadliner zou voor mij net te veel zijn
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.485
8.140
Hoe goed ik alter bridge ook vind denk ik wel dat ze wat blijven steken qua populariteit, de nieuwe albums zijn niet zo memorabel als hun eerder werk. Zie ze graag op Graspop maar subheadliner zou voor mij net te veel zijn
In 2020 gingen ze wel daar staan toch? Ik zie het wel gebeuren eerlijk gezegd, lijkt me een prima plek voor ze.
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.667
3.392
Je noemt nu 9 bands verspreid over 4 dagen?
Vind je dat echt overdreven?
Laten we eens serieus ernaar kijken dan:

Do: Iron Maiden (1 van 9 bands op Main Stages)
Vr.: Phil Campbell (band nog niet oud, maar speelde Mötorhead, dus tellen we maar mee), Megadeth, Whitesnake, Scorpions (4 van 12 bands op Main Stages, waarvan 2 op South Stage)
Za.: Michael Schenker, Europe, Foreigner, Saxon, Judas Priest (5 van 12 bands op Main Stages)
Zo.: Alice Cooper, Deep Purple (2 van 11 bands op Main Stages)
Totaal: 12 van 44 (iets meer dan een kwart, gemiddeld 3 per dag)

Dit kun je toch onmogelijk te veel 'oud' vinden (tenzij je vooral ziet wat je wil zien)?
Ok, op de zaterdag stonden er inderdaad bijna alleen maar oudjes op de South Stage, maar daartussenin stonden juist jonge bands als Shinedown en FFDP (waarvan de zanger overigens al met pensioen wil..), en werd de dag afgesloten door Korn (toch al van middelbare leeftijd, maar die zullen de meesten wel het voordeel van de twijfel gunnen).
Bovendien zou ik meerekenen dat de South Stage aan de kant van de VIP-tribune staat, die toch vooral vol zal staan met de al wat oudere metalliefhebbers. Niet zo vreemd dan toch dat ze daar wat oudere bands neerzetten?
Laten we dan de laatste 4 acts nemen op de Main Stages:

Donderdag
18:30 Powerwolf
19:40 Dropkick Murphys
21:00 Iron Maiden
23:15 Volbeat

Vrijdag
19:55 Megadeth
21:05 Whitesnake
22:30 Within Temptation
00:00 Scorpions

Zaterdag
20:00 Saxon
21:10 FFDP
22:20 Judas Priest
00:00 Korn

Zondag
19:15 The Offspring
20:25 Deep Purple
21:50 Deftones
23:30 Aerosmith (initieel)

Donderdag op Iron Maiden na geen oudjes. Prima dag dit. Vrijdag 3/4 oudjes, zaterdag 3/4 oudjes en zondag 4/4 oudjes als alles doorging zoals gepland.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken