Graspop Metal Meeting 2023

Wardibal

Randprogramma
16 feb 2022
227
430
1 tip tegen de hitte maak uw kleding niet kletsnat. Het is even verkoelend maar door het verdampen van het water wordt alles terug warmer. Beter gewoon een nat sjaaltje in de nek leggen en uw polsen afkoelen.
En we gaan voor grote stofwolken in de pit 🤘
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
605
732
Studio Brussel geeft vandaag nog gratis combitickets weg moest er nog iemand eentje extra willen.
 

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Een collega van mij (ook één van de twee aankondigers op de main stages) zingt zelf in een band. De drummer van die band is ook de drummer van Hellmut. Die gast is eigenlijk een jazzdrummer. Hellmut had gevraagd of hij Painkiller kon drummen, maar hij had gezegd dat hij daar een draai aan zou moeten geven. Ben benieuwd of ze het gaan doen, want ik heb Judas Priest nog nooit horen vallen...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.024
8.113
Een collega van mij (ook één van de twee aankondigers op de main stages) zingt zelf in een band. De drummer van die band is ook de drummer van Hellmut. Die gast is eigenlijk een jazzdrummer. Hellmut had gevraagd of hij Painkiller kon drummen, maar hij had gezegd dat hij daar een draai aan zou moeten geven. Ben benieuwd of ze het gaan doen, want ik heb Judas Priest nog nooit horen vallen...

Dat zou echt enorm gaaf zijn
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.024
8.113
Ben er nog niet uit,.....TDG of Hellmut

Is echt nog een Brainkiller voor me

Koekdoos methode: welke heeft de minste kans om terug te keren? Of welke heeft specialere omstandigheden?

Zou in ieder geval bij Helmut beginnen ongeacht welke keuze je maakt, aangezien die al een stukkie eerder begint, kan je altijd na een nummer of vijf weggaan
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.024
8.113
Op zich is dat optreden van Helmut wel speciaal, maar het is ook niets meer dan wat hardrock covers. Zou daar geen bands voor laten schieten, tenzij je niets anders hebt op dat tijdstip.

Als je die hard fan bent van een band, dan kan ik het wel begrijpen. Maar als je daadwerkelijk twijfelt, dan lijkt me het alsnog een meer memorabel moment met een heerlijke sfeer.

Het eerste kwartier heeft sowieso geen overlap, behalve de laatste 5 minuten van Avatar
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.268
4.425
Op zich is dat optreden van Helmut wel speciaal, maar het is ook niets meer dan wat hardrock covers. Zou daar geen bands voor laten schieten, tenzij je niets anders hebt op dat tijdstip.
Ik zit er precies andersom in. Zoiets als Lotti is juist iets unieks. En voor mij is een festival ook meer dan zoveel mogelijk bands afvinken. Een goede sfeer en plezier hebben is ook van belang.
Al zou ik misschien aan het begin Lotti checken en dan tijdens het concert besluiten of ik blijf of doorga naar Lionheart of Katatonia.
 
  • Winning
Waarderingen: Piebe71

Willem85

Playlistbediener
16 jun 2022
40
99
Ik zit er precies andersom in. Zoiets als Lotti is juist iets unieks. En voor mij is een festival ook meer dan zoveel mogelijk bands afvinken. Een goede sfeer en plezier hebben is ook van belang.
Al zou ik misschien aan het begin Lotti checken en dan tijdens het concert besluiten of ik blijf of doorga naar Lionheart of Katatonia.
Ik ken 4 nummers van Katatonia en ik zie op setlist.fm dat drie daarvan meestal helemaal op het einde gespeeld worden. Dus als Hellmut ass kickt, dan zal ik enkel het einde van Katatonia meepikken.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

PreFXDesigns

Randprogramma
10 sep 2021
124
398
Even een praktisch vraagje: is het toegelaten om een metalen thermosfles op het terein mee te nemen? Kwestie dat het bijgevulde water langer koel blijft en niet iemand de kop in te slaan na het horen van al die aggressieve muziek ;)
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.249
1.317
Trouwens nog aanvullend op de band introductie die ik deed voor Dieth wat updates (dat mag hier hé)?
In mijn band introductie stond dat Graspop hun debuut optreden ging worden maar intussen hebben zo ook al een clubshow gedaan voor Testament in Berlijn, die werd pas aangekondigd na mijn band introductie (en Graspop werd oorspronkelijk ook gepromoot als hun debuutshow). Daaruit leren we dat ze blijkbaar gewoon hun volledig debuutalbum speelt front to back. Of toch zo goed als.


Intussentijd heeft de band ook nog 2 singels gereleased en vooral die van Walk With Me Forever is speciaal. Totaal geen death metal, een ballad. Maar een krachtige vind ik persoonlijk. Met David Ellefson (van Megadeth dus) op lead vocals. Heel speciaal maar tegelijk heel integer. Best een aanrader voor iedereen die op dat moment nog een gat heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Gebruikers die dit onderwerp bekijken