Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.113
7.266
En lees bij Pinkpop dat het wel goedkomt met Johnny. Misschien de stoel van Axl meenemen?
een enkel blessure mag ook eigenlijk geen reden meer zijn om niet te gaan touren, er hebben er al genoeg volledige tours gedaan in een rolstoel. waaronder ook gitaristen, bassisten, zangers etc.
Mag ik eens de link?
Ik vond het zo handig dat alles hier samen stond. Ik vond/vind het al lastig genoeg dat ik niet mag vergeten de Download, Hellfest en Alcatraz forums ook in het oog te houden.
Maar goed die discussie is al vaak gevoerd en de meerderheid heeft beslist.
Je kunt gewoon het hardrock en metal topic 'volgen' dan krijg je meldingen van alle metal gerelateerde topics, ideaal :)
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
390
553
To our great regret we have to cancel our participation in summer festivals this June and July due to a war aggression of fukken ru$$ianz.
It is phisically impossible for the band to represent Ukraine in the world this summer. Thanks to all the supporters, to those who wait and believe in us. See you all after the victory.
Wishing all the worst to a Ukrainian Ministry of Culture Міністерство культури та інформаційної політики України , I hope soon you will cease to exist as a stupid relic and bureaucratic soviet rudiment.

Ik vond het hier niet direct terug of het hier al eens vernoemd was, maar 1914 komt dus zeker niet.
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.356
6.539
To our great regret we have to cancel our participation in summer festivals this June and July due to a war aggression of fukken ru$$ianz.
It is phisically impossible for the band to represent Ukraine in the world this summer. Thanks to all the supporters, to those who wait and believe in us. See you all after the victory.
Wishing all the worst to a Ukrainian Ministry of Culture Міністерство культури та інформаційної політики України , I hope soon you will cease to exist as a stupid relic and bureaucratic soviet rudiment.

Ik vond het hier niet direct terug of het hier al eens vernoemd was, maar 1914 komt dus zeker niet.
Geen verrassing, edoch een dikke teleurstelling. Balen zeg voor die mannen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.348
2.822
To our great regret we have to cancel our participation in summer festivals this June and July due to a war aggression of fukken ru$$ianz.
It is phisically impossible for the band to represent Ukraine in the world this summer. Thanks to all the supporters, to those who wait and believe in us. See you all after the victory.
Wishing all the worst to a Ukrainian Ministry of Culture Міністерство культури та інформаційної політики України , I hope soon you will cease to exist as a stupid relic and bureaucratic soviet rudiment.

Ik vond het hier niet direct terug of het hier al eens vernoemd was, maar 1914 komt dus zeker niet.
Heel jammer....was te verwachten maar toch.
 

Maerts

Campingartiest
16 mei 2023
75
168
Geen verassing van 1914 maar toch jammer. Wilde ze zeker gaan zien! Molybaron vind ik 'ok' op dat moment maar hoop eigenlijk op een death/black vervanger voor 1914. Carach Angren misschien?
 
  • Leuk
Waarderingen: Querulante Partij

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
480
1.507
een enkel blessure mag ook eigenlijk geen reden meer zijn om niet te gaan touren, er hebben er al genoeg volledige tours gedaan in een rolstoel. waaronder ook gitaristen, bassisten, zangers etc.
Er zijn wel regels verbonden aan breuken (in het gips) als je wilt vliegen vanwege de drukverschillen in de cabine. In dat geval kan een enkelblessure/fractuur wel degelijk een reden zijn om (een deel van) de tour te missen zoals nu ook het geval is. Daarnaast weten wij niet hoe gecompliceerd deze fractuur is. Aangezien er geen bericht naar buiten is gebracht dat de heer Depp geopereerd moet worden neem ik aan dat het om een stabiele enkelfractuur gaat met conservatief beleid. De duur van het herstel is dan lastig te voorspellen, de een herstelt sneller en heeft minder pijn dan de ander.
Niets anders dan lof voor de artiesten die alsnog op tour gaan met een blessure, maar elk geval is anders dus laten we niet te snel oordelen als het niet lukt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.348
2.822
Er zijn wel regels verbonden aan breuken (in het gips) als je wilt vliegen vanwege de drukverschillen in de cabine. In dat geval kan een enkelblessure/fractuur wel degelijk een reden zijn om (een deel van) de tour te missen zoals nu ook het geval is. Daarnaast weten wij niet hoe gecompliceerd deze fractuur is. Aangezien er geen bericht naar buiten is gebracht dat de heer Depp geopereerd moet worden neem ik aan dat het om een stabiele enkelfractuur gaat met conservatief beleid. De duur van het herstel is dan lastig te voorspellen, de een herstelt sneller en heeft minder pijn dan de ander.
Niets anders dan lof voor de artiesten die alsnog op tour gaan met een blessure, maar elk geval is anders dus laten we niet te snel oordelen als het niet lukt.
No pain no gain. Als je dan toch metal wil zijn meneer Depp. Dan maar even doorbijten. 😆😆😆
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Begint nu wel lekker dichtbij te komen.
Bands die afzeggen...komt er nog een leuke naam bij? Het weer lijkt voorlopig gunsting: rond de 20 geen extremen.😁
Ben nu ook al zover dat m'n spoorboekje voor bands die ik echt wil zien steeds kleiner word. Headliners dit jaar zijn leuk maar niet 'wow die wil ik zien' .
Fijn dat katatonia en kreator zondag pas zijn. Geef wel een soort van rust.
Heb ook wel zin om sleeptoken te zien.
Lorna shore , polaris , haken denk wel ff kijken. Nog 2 weken kan nog wel veranderen. Ik had vorig jaar ook lijstje maar kon na powerwolf al de prullenbak in.
Ik ga er redelijk fit in en hopelijk niet te snel aan het bier anders worden het 4 zware dagen.Wel nog zin in.
Echt niet? Zelfs niet één?
Vanzelfsprekend is dat helemaal subjectief voor iedereen, maar ik kan me dat haast niet voorstellen.
Voor mijn gevoel zou toch wel 99% van metalheads (in de breedste zin van het woord) voor minimaal van 1 van de 8 (of meer, als je Disturbed, Pantera of zelfs Hollywood Vampires mee zou rekenen) headliners enthousiast moeten kunnen worden?
Ben dan toch wel een beetje benieuwd welke headliners jou dan wel die wow-factor zouden geven (buiten het bekende rijtje 'eeuwige wishlist' bands als Metallica, RATM, SOAD, Tool, etc.)?

Ik ben zeker ook niet iemand die voor de headliners naar GMM gaat, maar er zijn er dit jaar zeker een paar waar ik behoorlijk naar uit kijk!
Mijn top-13 (bands die langer dan 60 minuten spelen):
  1. Ghost
  2. Parkway Drive
  3. Amon Amarth
  4. Disturbed
  5. Gojira
  6. Slipknot
  7. Def Leppard
  8. Machine Head
  9. Pantera
  10. Guns 'N Roses
  11. Hollywood Vampires
  12. Generation Sex
  13. Mötley Crüe
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Over het weer kan je nu onmogelijk iets zeggen,was vorig jaar ook rond deze periode naar de voorspellingen te zien,was altijd maar regen en regen.
Pas in de laatste week veranderde dat naar zonnige dagen en pas paar dagen op voorhand werd het duidelijk dat het zeer warm ging zijn.
Klopt, voorspellingen van langer dan een week van tevoren zijn zo goed als niks waard.
Eigenlijk zelfs pas een dag of 3-4 van tevoren is het enigszins betrouwbaar.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.589
4.940
Ben wel benieuwd of de cancellations en aanpassingen in het tijdschema dan ook morgen komen, wordt inmiddels wel tijd zo 2 weken voor het festival. wil nog wel wat tijd om mijn route aan te passen en eventueel in te luisteren in nieuwe bands
Haha, denk niet dat ze daar op kantoor zo begaan zijn met onze routes en inluisterrituelen... 😂 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
385
652
Echt niet? Zelfs niet één?
Vanzelfsprekend is dat helemaal subjectief voor iedereen, maar ik kan me dat haast niet voorstellen.
Voor mijn gevoel zou toch wel 99% van metalheads (in de breedste zin van het woord) voor minimaal van 1 van de 8 (of meer, als je Disturbed, Pantera of zelfs Hollywood Vampires mee zou rekenen) headliners enthousiast moeten kunnen worden?
Ben dan toch wel een beetje benieuwd welke headliners jou dan wel die wow-factor zouden geven (buiten het bekende rijtje 'eeuwige wishlist' bands als Metallica, RATM, SOAD, Tool, etc.)?

Ik ben zeker ook niet iemand die voor de headliners naar GMM gaat, maar er zijn er dit jaar zeker een paar waar ik behoorlijk naar uit kijk!
Mijn top-13 (bands die langer dan 60 minuten spelen):
  1. Ghost
  2. Parkway Drive
  3. Amon Amarth
  4. Disturbed
  5. Gojira
  6. Slipknot
  7. Def Leppard
  8. Machine Head
  9. Pantera
  10. Guns 'N Roses
  11. Hollywood Vampires
  12. Generation Sex
  13. Mötley Crüe
Ben denk meer van de alt. rock metal . ,sinds 2 jaar weer beetje oude trash.
Van deze 13 bands eigelijk alleen 1e album van disturbed verder niet echt.
Wil Amon Amarth ook wel keer meemaken maar kan ik ook geen hele albums van luisteren. Achja...blijf deze weken beetje hangen in the warning en sleep token,moet je ook niet willen..😁
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.544
7.176
Er zijn wel regels verbonden aan breuken (in het gips) als je wilt vliegen vanwege de drukverschillen in de cabine. In dat geval kan een enkelblessure/fractuur wel degelijk een reden zijn om (een deel van) de tour te missen zoals nu ook het geval is. Daarnaast weten wij niet hoe gecompliceerd deze fractuur is. Aangezien er geen bericht naar buiten is gebracht dat de heer Depp geopereerd moet worden neem ik aan dat het om een stabiele enkelfractuur gaat met conservatief beleid. De duur van het herstel is dan lastig te voorspellen, de een herstelt sneller en heeft minder pijn dan de ander.
Niets anders dan lof voor de artiesten die alsnog op tour gaan met een blessure, maar elk geval is anders dus laten we niet te snel oordelen als het niet lukt.

Het officiële bericht van Hollywood Vampires zegt “has sustained a painful injury”, volgens mij heeft iemand dat gewoon zelf vrij vertaald naar gebroken enkel…
 

SulpherSouls

Randprogramma
1 dec 2022
206
531
Er zijn wel regels verbonden aan breuken (in het gips) als je wilt vliegen vanwege de drukverschillen in de cabine. In dat geval kan een enkelblessure/fractuur wel degelijk een reden zijn om (een deel van) de tour te missen zoals nu ook het geval is. Daarnaast weten wij niet hoe gecompliceerd deze fractuur is. Aangezien er geen bericht naar buiten is gebracht dat de heer Depp geopereerd moet worden neem ik aan dat het om een stabiele enkelfractuur gaat met conservatief beleid. De duur van het herstel is dan lastig te voorspellen, de een herstelt sneller en heeft minder pijn dan de ander.
Niets anders dan lof voor de artiesten die alsnog op tour gaan met een blessure, maar elk geval is anders dus laten we niet te snel oordelen als het niet lukt.
Ik heb enkele weken geleden mijn enkel gebroken en daarmee ook de enkelbanden gescheurd.
Ik loop tot op heden nog slecht en heb niet eens gevlogen haha

Niet elke breuk is hetzelfde en ook niet iedereen geneest hetzelfde.
Ik hoop althans dat Depp nog gewoon komt, al genoeg afzeggingen
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

nikita

Geliefde act
27 okt 2018
1.626
3.220
Ik hoop althans dat Depp nog gewoon komt, al genoeg afzeggingen
Het voordeel is dat hij dat toch al in Cannes was, dus voor de Europese shows hoeft hij al niet per se te vliegen, tenzij ze dat natuurlijk zelf wel voorzien hadden in hun schema... Maar in datzelfde instagram bericht lees ik toch dat de Europese shows gewoon lijken door te gaan.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.129
10.391
Ben echt bijzonder benieuwd met welke setlist Haken komt aanzetten op Graspop. In de setlist van de laatste doorkomst Europa en nu VS zijn eigenlijk alle bekende nummers verdwenen zoals Cockroack King, Nil by Mouth en de bekendere nummers van Vector. Een set voor de fans dus. Ik verwacht op Graspop een setlist waar deze nummers wel op terugkeren, zeker omdat het hun eerste optreden is op Graspop en dan ga je normaal gesproken niet alleen voor de deepdives. Ik hoop vooral op het instrumentale Nil by Mouth (machtig nummer, checken als je hem nog niet kent!) en Prosthetic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken