Ik heb tot nu toe altijd een steekwagen gebruikt, hoe groter de banden hoe beter imo. Je moet toch veel over onverharde paden, en heb al teveel mensen met karretjes met kapotte plastic wieltjes langs de kant van de weg zien staan. Afgelopen jaar hebben we wel ook zo’n opvouwbare bolderkar van de ANWB gekocht voor een vakantie, ook een prima ding, kan een hoop in en is stevig zat, maar toch minder hufter proof dan een steekkar van de bouwmarkt. Plus, zo’n steekkar krijg je ook nog wel vrij gemakkelijk trappen op en af, dat hoef je met een bolderkar niet te proberen. Niet relevant voor Graspop geloof ik, maar bij een aantal andere festivals wel. Of als je met het OV gaat, zoals ik vroeger deed. Werd er al snel best handig in om die steekkar, met party tent, traytjes bier, en al het overige kampeer spul goed vast gesjord, de trein in en uit te krijgen. Nogmaals, hoef je met een bolderkar niet te proberen. Neemt ook veel te veel ruimte in. Maar goed, dit jaar gaan we voor het eerst met de auto, en ook nu blijft de steekkar eerste keus, mits hij in de achterbak past. Anders is de bolderkar hopelijk een geschikt alternatief.