Gezien het me hier momenteel iets te stil is, sluit ik aan op gerbthederp z'n post.
Kijk enorm uit naar Slipknot zaterdag op GMM, maar natuurlijk nóg meer naar dat van mijn favoriete band:
Gojira die vrijdag een spetterende headline set zullen spelen.
Is hier nu al iets over te melden, naast misschien een leuk youtube filmpje van een oud optreden? Zie ik jullie denken, ja toch wel!
Wie ik namelijk middels mijn band intro voor Gojira nog niet overtuigd heb deze set te gaan meemaken, is het misschien hierna wel...
De setlist van Gojira is namelijk voor deze tour een beetje veranderd!
Tijdens het vorige optreden van Gojira in Nederland (2 dagen in Tilburg vorig jaar) was ik de eerste dag wat teleurgesteld dat The Art of Dying niet gespeeld werd. Ik bleef die nacht slapen in TIlburg, de tweede dag ging ik namelijk ook. En dan moet je een boel tijd doden; in het centrum kwam ik nog 2 van de bands tegen uit het voorprogramma, een bar ging eerder voor mij open zodat ik de Tour kon kijken. En ik ging langs een supermarkt, om een grote kartonnen doos te fixen:
Bekijk bijlage 4983
Ik had een goed plekje bemachtigd, als je toch al de hele dag wacht, dan ook maar op tijd in de rij zitten.
En hield na elk nummer kort even m'n bord omhoog (excuus als je hier last van hebt gehad). Na een duimpje van bassist Jean-Michel Labadie en een knipoog van drummer Mario Duplantier heb ik het bord weggegooid. Later in de set meen ik een paar seconden intro van het nummer gehoord te hebben als teaser. Maar het nummer werd helaas niet gespeeld (wel het geweldige toxic garbage island, dat op dag 1 niet gespeeld werd!).
En wat blijkt nu? Geen idee of m'n bord er iets mee te maken heeft, waarschijnlijk niet. Gojira heeft het nummer weer opgenomen in de setlist!!!
Net als The Heaviest Matter of the Universe. Helaas nog vrij veel softe nummers van Fortitude, maar met 2 geweldige nummers terug op de setlist ga ik niet klagen.
Uit angst dat deze nummers enkel voor de concerten zijn opgenomen in de setlist, en niet in de festival setlists heb ik overigens daarom ook voor het aanstaande optreden in Amsterdam een ticket gekocht. Fingers crossed dat we straks allemaal op de festivalweide The Art of Dying (en Heaviest Matter) mogen aanschouwen!
Hier nog een kiekje van het 2e optreden in Tilburg vorig jaar:
Bekijk bijlage 4984
En waarom wil ik zo graag The Art of Dying in de setlist?
Duidelijk toch?
Verder, niet mega graspop gerelateerd. Maar check ook zeker het voorprogramma van Gojira voor aankomende tour: URNE. Zullen vast en zeker de Desselse weide de komende jaren een keer betreden. Medio augustus brengen ze een nieuw album uit, welke is opgenomen in de studio van Gojira: Silver Cord Studio in New York. Het hele album is opgenomen door Joe Duplantier, jawel, de frontman van Gojira! De eerste single van het album is wat mij betreft alvast een schot in de roos: