Graspop Metal Meeting 2023

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.199
7.450
Ik heb niet het idee dat ze normaal bij een cancelllation moeite doen om een band binnen hetzelfde genre te boeken eerlijk gezegd, ben bang dat men iets te hoge verwachtingen heeft van de vervangers. Zeker zo kort van te voren, nu de boel zo goed als uitverkocht is.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en nikita

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.359
5.929
Ik heb niet het idee dat ze normaal bij een cancelllation moeite doen om een band binnen hetzelfde genre te boeken eerlijk gezegd, ben bang dat men iets te hoge verwachtingen heeft van de vervangers. Zeker zo kort van te voren, nu de boel zo goed als uitverkocht is.
Qua genre valt er geen pijl op te trekken inderdaad. Maar op basis van de lijstjes van Hellfest en Copenhell lijken er toch best wat goede opties in verschillende genres mogelijk. Al zetten ze Psychonaut er ergens bij, logische kandidaat als Belgische band, maken ze mij heel blij mee!
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Vreid
Nofx
Carcass
Rhapsody of Fire
Zouden wel leuke vervangingen zijn die ook wel passen bij het podium alhoewel nofx miss te groot is voor de jupiler.
Doe dan maar de heideroosjes
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage en MarcoReusel

Querulante Partij

Gouden Tip
13 jun 2022
483
1.533
Vorig jaar hadden Diamante, Killing Joke, My Dying Bride and Sacred Reich hun optreden geannuleerd en werd dit naar buiten gebracht op 11 juni (na de eerste ronde annuleringen van 3 andere bands op 18 mei, waarbij 5 nieuwe bands waren aangekondigd en 2 dagen later nog 1 band). Flotsam and Jetsam en Angelus Apatrida waren de vervangers, ook aangekondigd op 11 juni. Er is toen wel het een en ander verschoven in het tijdschema, maar in principe geen podiumwisselingen. De enige podiumwisseling die ik nog zo snel zag was dat de eerste 2 bands op de mainstage op vrijdag waren omgewisseld. De meeste verschuivingen vinden in de eerste uren van het blokkenschema plaats. Angelus Apatrida kreeg een mooie plek toebedeeld in de Marquee tussen 16:30-17:20 uur, de oude plek van Sacred Reich. Flotsam and Jetsam is iets ingewikkelder: zij stonden in de Marquee om 15:20-16:10 uur en de 3 bands na hen werden een tijdslot doorgeschoven, waardoor Stake de slot van My Dying Bride overnam.

Ik verwacht trouwens dit jaar dat ze weer op het "allerlaatste" moment wachten om niet twee maal teleurstelling te moeten meedelen. Ook denk ik dat 1914 echt tot het laatste moment wacht om de knoop door te hakken of zij kunnen optreden of niet (net als bij hun vorige tour annulering).
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
aan deze mooie lange lijst zou ik ook ad infinitum willen toevoegen staan als support van arch enemy in 013
Leuke toevoeging inderdaad.
Ik heb vooral naar festivals in juni gekeken, daar kwam ik ze niet tegen, maar ze zijn wel degelijk een optie (wellicht zelfs een voor de hand liggende, gezien de tour met AE).
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Qua genre valt er geen pijl op te trekken inderdaad. Maar op basis van de lijstjes van Hellfest en Copenhell lijken er toch best wat goede opties in verschillende genres mogelijk. Al zetten ze Psychonaut er ergens bij, logische kandidaat als Belgische band, maken ze mij heel blij mee!
Het is inderdaad ook een uitgelezen kans om het aantal Belgische bands wat op te krikken (niet dat dat voor mij nu per se nodig is, nationaliteit van bands, of überhaupt in het algemeen, boeit mij niet zo).
Naast Psychonaut zie ik bv. nog Cobra The Impaler, Wolvennest, Doodseskader, maar het zou me ook zeker niks verbazen als ze good old Fleddy weer optrommelen.. ;)
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Aangezien elke camping dit jaar blijkbaar al opengaat op woensdag om 15u verwacht ik hier en daar toch nog wel een verrassing. Ze gaan toch niet zomaar een hele zwik volk aantrekken en hier niets aan verdienen. Een pre-party in de dome met wat lokalere/cover-bandjes lijkt me best gezellig. Was vorig jaar op Alcatraz ook een schot in de roos.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.692
Aangezien elke camping dit jaar blijkbaar al opengaat op woensdag om 15u verwacht ik hier en daar toch nog wel een verrassing. Ze gaan toch niet zomaar een hele zwik volk aantrekken en hier niets aan verdienen. Een pre-party in de dome met wat lokalere/cover-bandjes lijkt me best gezellig. Was vorig jaar op Alcatraz ook een schot in de roos.
Ik zou er niet vanuit gaan. Alle communicatie wijst erop dat het terrein pas donderdagochtend open gaat. Wel zal er denk ik, net als vorig jaar, wel weer een DJ-boot nabij de ingang van camping Boneyard zijn. Dus daar kunnen we woensdagavond wel een pint pakken met de meeting.
 

Simoni

Gouden Tip
1 jun 2022
403
565
Aangezien elke camping dit jaar blijkbaar al opengaat op woensdag om 15u verwacht ik hier en daar toch nog wel een verrassing. Ze gaan toch niet zomaar een hele zwik volk aantrekken en hier niets aan verdienen. Een pre-party in de dome met wat lokalere/cover-bandjes lijkt me best gezellig. Was vorig jaar op Alcatraz ook een schot in de roos.
Ik denk dat ze dit enkel maar doen om te proberen de toestroom naar het festival te vermakelijken en aangenamer te maken voor de buurtbewoners. Dat scheelt een pak verkeer op donderdag ochtend die van alle kanten via de zelfde wegen door Dessel moeten gaan.

Ergens staat dit ook al vermeld dat het terrein dicht blijft tot donderdag 10 uur. Ik zoek even.

Normaal doen een aantal café‘s in Dessel centrum ook wel iets als een pre-party.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.649
5.113
Aangezien elke camping dit jaar blijkbaar al opengaat op woensdag om 15u verwacht ik hier en daar toch nog wel een verrassing. Ze gaan toch niet zomaar een hele zwik volk aantrekken en hier niets aan verdienen. Een pre-party in de dome met wat lokalere/cover-bandjes lijkt me best gezellig. Was vorig jaar op Alcatraz ook een schot in de roos.
Vorig jaar hebben ze niks gedaan, en bleef het volledige festivalterrein gesloten.
Ook op de campings was er niks anders dan vermaak van bezoekers en externe partijen.
Ik denk niet dat dat dit jaar anders gaat zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

saurus

Dagopener
4 feb 2019
541
640
Aangezien elke camping dit jaar blijkbaar al opengaat op woensdag om 15u verwacht ik hier en daar toch nog wel een verrassing. Ze gaan toch niet zomaar een hele zwik volk aantrekken en hier niets aan verdienen. Een pre-party in de dome met wat lokalere/cover-bandjes lijkt me best gezellig. Was vorig jaar op Alcatraz ook een schot in de roos.
nope enkel voor het verkeer te spreiden, op de camping is er eten en drinken te verkrijgen en wat muziek als animatie.
het kost enkel extra geld om op woensdagavond al open te doen.
licht en geluid, extra security, extra personeel denk als je alles in rekening brengt het meer kost dan het opbrengt.
en als ze de metaldome ofzo opendoen dan gaan ze commentaar krijgen van de standhouders op straat dat die ook open willen en niet mogen op woensdagavond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken