Vorig jaar hadden Diamante, Killing Joke, My Dying Bride and Sacred Reich hun optreden geannuleerd en werd dit naar buiten gebracht op 11 juni (na de eerste ronde annuleringen van 3 andere bands op 18 mei, waarbij 5 nieuwe bands waren aangekondigd en 2 dagen later nog 1 band). Flotsam and Jetsam en Angelus Apatrida waren de vervangers, ook aangekondigd op 11 juni. Er is toen wel het een en ander verschoven in het tijdschema, maar in principe geen podiumwisselingen. De enige podiumwisseling die ik nog zo snel zag was dat de eerste 2 bands op de mainstage op vrijdag waren omgewisseld. De meeste verschuivingen vinden in de eerste uren van het blokkenschema plaats. Angelus Apatrida kreeg een mooie plek toebedeeld in de Marquee tussen 16:30-17:20 uur, de oude plek van Sacred Reich. Flotsam and Jetsam is iets ingewikkelder: zij stonden in de Marquee om 15:20-16:10 uur en de 3 bands na hen werden een tijdslot doorgeschoven, waardoor Stake de slot van My Dying Bride overnam.
Ik verwacht trouwens dit jaar dat ze weer op het "allerlaatste" moment wachten om niet twee maal teleurstelling te moeten meedelen. Ook denk ik dat 1914 echt tot het laatste moment wacht om de knoop door te hakken of zij kunnen optreden of niet (net als bij hun vorige tour annulering).